Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttaisitko lastasi tässä tilanteessa?

Vierailija
04.02.2013 |

20 vuotias tyttöni on ollut työttömänä, alta vuoden.

Saa sossusta tukia sekä kelalta asumistuen.

Eilen laittoi viestiä ja pyysi 200€ lainaan, sillä sossun kanssa on jotain ongelmia, eivät kuulemma usko että asuu yksin ilman avomiestä. Vuokraa hän ei ole pystynyt maksamaan pieni tuloisuuden vuoksi ihan täyttä summaa.

Sossu haluaa nyt, että tyttäreni maksaa 200€ (puuttuva osa vuokrasta) tai muuten ei saa tukea ollenkaan.

Sossu kuitenkin maksaa tämän vuokraosuuden takaisin, kun se näkyy suoritettuna tiliotteessa.

Lainaisitko lapsellesi tämän puuttuvan 200€ ?

Sossu maksaisi sen takaisin tilillesi.

Itse olen kahden vaiheilla..

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos tyttö käyttäsi päihteitä (viina tai huumeet) niin en maksaisi.

Vierailija
22/29 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en lukion jälkeen saanut työmarkkinatukea koska ei ollut ammattitutkintoa,patisteltiin palkattomaan harjoitteluun. Mutta mitä ap:n asiaan tulee,niin totta kai lainaat puuttuvan vuokran osan. Toisin kuin av-mammat kuvittelevat,töitä nyt ei vain ole kaikille. Minun lähipiirissäni ainakin on tapana auttaa sukulaisia ja ystäviä,se jolla on rahaa,lainaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

auton, ajokortin, teboilkortin ja rahaa vaatteisiin, hummailemiseen yms. Itse autan aivan varmasti samalla tavalla lapsiani pääsemään käyntiin. Joten antaisin rahaa ja paljon enemmänkin kun tuon 200

Vierailija
24/29 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei kykene maksamaan vuokraansa, hakeutuu asumaan halvemmin. Tai palaa kotiin ja ymmärtää, että yhteiskunnan ei kaikkea tarvitse maksaa.

Vierailija
25/29 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaisia vanhempia täällä oikeen on, jos omaa lastakin epäillään niin, että jutut levitellään nettipalstojen riepoteltaviksi? Ja kysymys on lisäksi tyhmä. Totta kai lainaa tulee antaa, jos on itsellä varaa! Oma lapsi ja vielä lapsenlapsi kyseessä, jösses sentään.

Ja totta, 20-vuotias ei kyllä ole kerennyt käydä ammattikorkeakoulua tai yliopistoa. Lukio ja amispapereilla ei töitä kyllä löydy, onko ihmekään. Mutta tytön voi ohjata eri suuntien kautta takaisin koulunpenkille lisäopintoja hankkimaan. Ja työttömyyskorvaustakin pitäisi saada, jos on tarpeeksi opintoja suoritettu alemmallakin koulutusasteella.

Lisäksi 20-vuotias saa kyllä töitä. Empä tunne ketään tuttavaa tai tuntematonta, joka on jäänyt työttömäksi. Töitä pitää hakea ahkerasti, kaksi tai kolme työhaastattelua ei riitä alkuunkaan. (Tosin en tiedä monessako on käynyt.) Ja jos ei omalta alalta mitään löydy, niin sitten pitää uskaltautua kyselemään hommia Mäkkärin tai HenkkaMaukan liikkeistä. Työtä ne nekin ovat.

Jos kaikesta huolimatta ei työtä tai koulutusta löydy (joka olisi hyvin kumma), niin vanhempi on mielestäni velvollinen auttamaan lastaan. Eri asia, jos rahat menisivät tyhmiin humputuksiin ja rillutteluun. Onhan vuokranmaksu nyt aivan eri asia. Ja tosiaankin tytön kanssa voi suunnitella aikataulun, jolla se 200 euroa sitten maksetaan takaisin äidille.

Vierailija
26/29 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tulisi mieleenkään olla lainaamatta. Outo kysymys tuossa tilanteessa.

Eri asia, jos tyttö esim. lainaisi koko ajan eikä koskaan maksaisi takaisin, rahat menisi biletykseen tms.

Vierailija
27/29 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ratkaisu se nykypäivänä on että jos ei heti saa töitä niin menee ja kouluttautuu uudelle alalle??? Eli hakee kouluun, johon ei ehkä heti edes pääse, ja sitten opiskelee 3 vuotta surkealla opintotuella? Ja taas sitten etsii töitä, joita ei välttämättä sitten heti saakaan, sittenkö taas uutta koulutusta? Kuinka monta koulutusta teille riittää? Missä vaiheessa sitten perhe perustetaan? Kuinka kauan on lupa etsiä töitä, ennen kuin on pakko taas mennä takaisin johonkin kouluun, joka ei kiinnosta, eikä ole mitään taipumusta alaan. Esim, hoitoalalle ei kaikki ihmiset sovi, ei edes ne jotka ovat kouluun päässeet ja sen suorittaneet. Kuinka monta kertaa olette itse törmänneet ihmisiin jotka ovat täysin väärällä alalla, ja "kostavat" sen asiakkaille?

Vierailija
28/29 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin auttaisin. Millainen ihminen empii?

Vierailija
29/29 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän Ap ole jo ratkaissut tämän tilanteen. Vanha keskusteluhan tämä jo on!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yhdeksän