Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttaisitko lastasi tässä tilanteessa?

Vierailija
04.02.2013 |

20 vuotias tyttöni on ollut työttömänä, alta vuoden.

Saa sossusta tukia sekä kelalta asumistuen.

Eilen laittoi viestiä ja pyysi 200€ lainaan, sillä sossun kanssa on jotain ongelmia, eivät kuulemma usko että asuu yksin ilman avomiestä. Vuokraa hän ei ole pystynyt maksamaan pieni tuloisuuden vuoksi ihan täyttä summaa.

Sossu haluaa nyt, että tyttäreni maksaa 200€ (puuttuva osa vuokrasta) tai muuten ei saa tukea ollenkaan.

Sossu kuitenkin maksaa tämän vuokraosuuden takaisin, kun se näkyy suoritettuna tiliotteessa.

Lainaisitko lapsellesi tämän puuttuvan 200€ ?

Sossu maksaisi sen takaisin tilillesi.

Itse olen kahden vaiheilla..

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen laittoi viestiä ja pyysi 200€ lainaan, sillä sossun kanssa on jotain ongelmia, eivät kuulemma usko että asuu yksin ilman avomiestä. Vuokraa hän ei ole pystynyt maksamaan pieni tuloisuuden vuoksi ihan täyttä summaa.

Sossu haluaa nyt, että tyttäreni maksaa 200€ (puuttuva osa vuokrasta) tai muuten ei saa tukea ollenkaan.

Sossu kuitenkin maksaa tämän vuokraosuuden takaisin, kun se näkyy suoritettuna tiliotteessa.

20-v ja tuossa jamassa? Olisin todella huolissani, enkä ainakaan mahdollistaisi tuollaista lusmuilua. JOs opiskelisi, tukisin.

Sano tytöllesi, että olet valmis lähtemään hänen kanssaan selvittämään asiaa sossuun. HUomaat heti, että tyttö on valehdellut sulle tuosta 200 eurosta, koska sossu nyt vaan ei toimi noin. Toi tarina on ihan älyvapaa.

Vierailija
2/29 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

20-v ja tuossa jamassa? Olisin todella huolissani, enkä ainakaan mahdollistaisi tuollaista lusmuilua. JOs opiskelisi, tukisin.

Sano tytöllesi, että olet valmis lähtemään hänen kanssaan selvittämään asiaa sossuun. HUomaat heti, että tyttö on valehdellut sulle tuosta 200 eurosta, koska sossu nyt vaan ei toimi noin. Toi tarina on ihan älyvapaa.

Likka toi minulle sossun kirjeen, jossa luki näin. Ehkä selitin asian huonosti. Epäilin itsekkin asiaa ensin. Mutta tuo sossun kirje, kyllä selvensi asian todeksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

sekä rahallisesti että muuten. Koska minunkin vanhempani ovat auttaneet minua.

Vierailija
4/29 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Likka on koulunsa kyllä käynyt. Vaan minkäs tekee, jos ei työtä ole tarjolla.

Vierailija
5/29 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempien kuuluu auttaa lapsiaan loppuun asti! Lainaa rahaa ja ohjaa koulutukseen. Jos hänellä on masennusta niin keksitte yhteisen harrastuksen ja haet hänet henkilökohtaisesti mukaan aina. Kyllä se siitä. Älä vaan anna periksi.

Vierailija
6/29 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

miettii millä alalla töitä riittää, ja kouluttautuu sellaiselle alalle. Vai meinasiko se koko ikänsä työttömänä loisia?

Ei vaan joo, nythän olisi tietty hyvä aika alkaa suoltaa lapsia, koska sitten saa kivoja tukia, ja toisaalta itkeä palstalla ja muualla, kun on niin köyhää ja kurjaa ja lapsetkin kärsii...

En tuota yhtään ihmettelisi, jos äitinsä ei tuon parempaan elämänhallinnan ohjaamiseen pysty. " Ei oo töitä, minkäs teet"... no 20-v vaikka muuttaa niiden töiden perässä.

Vierailija
7/29 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksaisin suoraan sossun tilille, ja riippuen tyttären rahankäyttötavoista, sopisin samantien "takaisinmaksu"-suunnitelman, vaikka sen 5€/kk.

Vierailija
8/29 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

miettii millä alalla töitä riittää, ja kouluttautuu sellaiselle alalle. Vai meinasiko se koko ikänsä työttömänä loisia?

Ei vaan joo, nythän olisi tietty hyvä aika alkaa suoltaa lapsia, koska sitten saa kivoja tukia, ja toisaalta itkeä palstalla ja muualla, kun on niin köyhää ja kurjaa ja lapsetkin kärsii...

En tuota yhtään ihmettelisi, jos äitinsä ei tuon parempaan elämänhallinnan ohjaamiseen pysty. " Ei oo töitä, minkäs teet"... no 20-v vaikka muuttaa niiden töiden perässä.

Töitä etsii kokoajan, sitä sossukin edellyttää ennenkuin mitään tukia myöntääkään.

Työmarkkinat tällä hetkellä eivät ole hyvät ja sille en pysty minä eikä lapsenikaan yhtään mitään. Jos työn etsinnästä huolimatta, ei saa paikkaa.

Vierailija
9/29 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

missä töitä löytyy

Vierailija
10/29 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ette irtisano tyttäresi asuntoa, jos hän ei siinä pysty asumaan (sitä maksamaan) ja hän muuttaa takaisin kotiin.

Auttakoon sitten vaikka kunnolla kotitöissä vastineeksi asumisesta? Soitat johonkin kouluun ja puhut heidät ottamaan tytön opiskelijaksi sillä linjoja on alkanut myös tammikuussa.

(niin ja oikeasti, sinne pääsee myös ilman mitään yhteishakuja, jos vaan osaa neuvotalla!) Auta tytär takaisin kiinni normaali elämään.

Vierailija
11/29 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta vuosi on tosi pitkä aika olla työttömänä tuon ikäisenä. Ohjaisin tyttöä joko etsimään töitä muualtakin kuin kotipaikkakunnalta ja jos tekee jo niin eikä silti työllisty, kannustaisin opiskelemaan uutta alaa jolla töitä on paremmin tarjolla.

Vierailija
12/29 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

sossu katsoo, että siellä on tuloja 200€ ja vähentää sen sitten laskelmissaan...

Nyt tyttö töihin vaan!

Vierailija
13/29 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna se raha käteisenä. Jos summa näkyy tilillä se lasketaan tuloksi ja tyttösi ei saa sitä 200e takaisin ensi kuussa. Silloin ei välttämättä pysty maksamaan 200e sulle takaisin.

Olen sitä mieltä, että tytöä kuuluu auttaa ja anna se raha käteisenä.

Mistäköhän ne sen avomiehen oli keksineet, jos sellaista ei ole? Onko jollain sama osoite kuin tytärelläsi? Kämppis lasketaan myös avomieheksi, jos sellainen on.

Vierailija
14/29 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vanhin on vasta 15 v. mutta mulle vanhemmat aina tolkuttivat, että jos tulee ongelmia, niin heihin voi luottaa aina, he auttavat tilanteessa kuin tilanteessa. Nykyään anoppi taas jaksaa muistuttaa, että jos meille tulee rahahuolia, niin hän kyllä auttaa. Ei saa jäädä yksin painimaan ongelmien kanssa.

Mä en käsitä tuollaista, että kun lapsi tulee täysi-ikäiseksi, niin häntä ei voisi enää auttaa. Eri asia, jos lapsi elelee herroiksi lypsämällä vanhemmiltaan rahaa, mutta tässäkään ei taida olla ihan siitä kyse.

Mä rakastan lapsiani ja haluan heidän parastaan, joten tietysti lainaisin.

Vierailija
15/29 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taloushuolet ja stressi eivät ainakaan auta opiskelupaikan/työpaikan saamisessa.

Vierailija
16/29 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalle lapselleni ja kun on selkeesti syy mihin rahat menee.. jos se tulis sanomaan että anna pari sataa että pääsen kaupaan niin lähtisin mukaan kauppaan ja ostasin sille tarvittavat sapuskat.. niin sinisilmänen en olis ettenkö tietäisi että rahat menisivät jonnekkin muualle kuin ruokaan :)

Mä olen aina itse elättänyt itseni (15-vuotiaasta asti) Mutsi oli yksinhuoltaja eikä sillä ollut varaa mun menoihin.. Niinpä olin eräässä hampurilaisketjussa töissä iltoja ja viikonloppuja siihen asti kunnes opiskelut oli ohi.. tänä aikana muutin myös omaan kämppään..

Mutta jos mulla on varaa auttaa lastani ja tarve on todellinen niin tietysti autan.

Vierailija
17/29 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli kouluttautuu enemmän tai uudelle alalle.

Ei parikymppinen edes kovin paljon ole ehtinyt opiskelle, joten kuulostaa oudolta väittää, että hän olisi 'koulunsa käynyt'.

Eihän sitä nyt niin voi tehdä, että hankkii yhden ammatin ja jää vaan tyytyväisenä katselemaan jos ei töitä löydykään.

Moni työllistyy aivan eri alalle kuin mihin on alunperin koulunsa käynyt. Useissa tapauksissa työllistymismahdollisuuksia parantaa lisäkoulutuksen hankkiminen.

Tähän lisäkoulutuksen tai uuden ammatin hankkimiseen tyttö selvästikin tarvitsee läheistän tukea ja apua.

Vierailija
18/29 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miksi ET auttaisi lastasi, jos sinulla on siihen mahdollisuus?

Onko sinulla jotakin epäilyksiä jostakin (mistä)?

Jos ei ole, kai jokainen järkevä äiti auttaa lastaan.

Rahalainan lisäksi kyllä myös patistaisin tytärtä kipin kapin uudestaan koulun penkille hankkimaan sellaista ammattia, jossa myös työllistyy. Ei hän sitä paitsi 20-vuotiaana ole mitenkään kovin paljon ehtinyt kouluja käydä, juuri ja juuri päässyt ylioppilaaksi tai valmistunut ammattikoulusta.

Työvoimatoimistossa kyllä kerrotaan, minkä alojen ammattilaisille on kysyntää, ja varmaan tiedätte asian kysymättäkin, sekä sinä että tyttäresi.

Vierailija
19/29 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas ihmiset suhtautuu huonosti, kun ihminen saa sossusta rahaa. 20v putoaa helposti kelkasta, jos ei lukion/amiksen jälkeen pääse opiskelemaan tai töihin. Ei silloin ole muuta vaihtoehtoa kuin olla työttömänä ja elää yhteiskunnan tukiaisilla.

Taitaa ap:n tytöllä kuitenkin olla muitakin ongelmia, jos kerran oma äitikin epäilee voiko lainata rahaa? Mun äiti maksoi kerran vuokrastani puolet, kun en saanut mitään tukia (olin ollut opiskelija ja en saanut kesäksi töitä, opiskelijat ei saa kelasta työttömyysrahaa tms).

Vierailija
20/29 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On oikeutettu työttömyyskorvaukseen jos kerran koulutustakin on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yhdeksän