Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Proput suussa

Vierailija
03.02.2013 |

Minulle ilmestyi noin kuukausi sitten ensimmäistä kertaa elämässäni proppuja vasempaan nielurisaan. Vuosivat suuhun sitä kamalaa mätää n. kuukauden ennen kuin hoksasin mistä johtuu. Puristin pois neljä ällötystä ja nyt ei ole reiluun viikkoon näkynyt. Kiinnostaisi tietää kuinka usein teillä on proppuja; koko ajan vai vain kausittain?

Inholla odottelen, milloin seuraavat kamaluudet saapuvat..

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
03.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kun opin puristamaan niitä pois (näin kurkkulääkäri neuvoi äidilleni, jolla oli sama vaiva), proppuja ei enää tullut. Nykyään ei lähde enää puristamalla mitään ja nielurisatkin ovat pienentyneet.

Vierailija
2/32 |
03.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

pienen valkoisen kokkareen kurkussa, niin puristat sen heti pois Tops-puikolla. Tyrkit sillä vain pois, vaikka mikä olis.Sillä siisti. Heti kun vaan tyrkkää alkeenkin pois Topz-puikolla, niin ei tartte mokomaa ajatella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
03.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ainakin nielurisojen onkalot vaan syvenivät koko ajan, proppuja tuli koko ajan isompia ja syvemmälle risoihin. Onkalot jäivät haisemaan vaikka olisikin saanut puristettua itse proput pois. Keksin kaikenmaailman patentteja, esim. pruuttasin lääkeruiskulla suuvettä niihin onkaloihin että saisi sen hajun ja propputuotannon rauhoitettua. Hankalimpia olivat risojen yläosassa ylöspäin suuntautuvat onkalot, niistä sitä tavaraa ei tahtonut saada millään pois.

Leikkautin nielurisat pois, vapauttava tunne kun ei tarvitse stressata siitä kauheasta kärystä koko ajan.

Vierailija
4/32 |
03.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuntuu, että ei saa ikinä niitä pois

Vierailija
5/32 |
03.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kuulla että niitä ei kaikilla ole ihan koko aikaa! Olen tähän mennessä lukenut vain kamalia kertomuksia siitä, kuinka joka päivä saa olla puristelemassa..

Itse en vielä oikein edes hahmota mihin niitä muodostuu. Minulla on nimittäin vasemmalla puolella nielurisassa kolme "muhkuraa" ja luulen että niiden väliin sitä paskaa kertyy.. Oikealla puolella minulla on vain yksi iso "muhkura". Hyvä kun ei tunne edes omia nielurisojaan, en tätä ennen edes tiennyt että ne näyttävät tuolta.. :D

Vierailija
6/32 |
03.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kun täällä oli joskus keskustelua aiheesta, tein googleen kuvahaun "tonsil stones" ja se oli kyllä ällöä!

Jos sulla on yhtään niin kuin mulla (ja äidilläni), niin tuon puristelemisen pitäis auttaa. Yhtään proppua ei ole tullut yli vuoteen.

2

Vierailija
7/32 |
03.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli niin elävästi mieleen omat proppuongelmat. Onneksi ei ole risoja enää!

Vierailija
8/32 |
03.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Videoita samalla hakusanalla... Kaikkee ne ihmiset keksiikin

Vierailija
9/32 |
03.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole tullut yhtään nielurisaleikkauksen jälkeen ja leikkauksesta jo 14 vuotta!

Vierailija
10/32 |
03.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

niitä on tullut, mutta onneksi ei sentään koko aikaa.

Olen tehnyt myös huomion, että jos olen ollut antibioottikuurilla, niin proppuja ei ole tullut sen jälkeen pitkään aikaan. Eli kertoo mielestäni, että bakteeritulehdus siellä on jyllännyt. Voin olla väärässäkin.

Hankalaa niiden poistaminen välillä on syvistä onkaloista. Huomaan ne siitä, että nielurisat ovat turvonneet ja hajusta tietenkin:(.

Vierailija
11/32 |
03.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Videoita samalla hakusanalla... Kaikkee ne ihmiset keksiikin

Jäätävän kokoisia klimppejä.

Vierailija
12/32 |
03.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole tullut yhtään nielurisaleikkauksen jälkeen ja leikkauksesta jo 14 vuotta!

Niin no mihin niitä tuliskaan jos ei ole risoja?

Vierailija
13/32 |
03.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kun täällä oli joskus keskustelua aiheesta, tein googleen kuvahaun "tonsil stones" ja se oli kyllä ällöä!

Jos sulla on yhtään niin kuin mulla (ja äidilläni), niin tuon puristelemisen pitäis auttaa. Yhtään proppua ei ole tullut yli vuoteen.

2

Ihanaa että kuulee näitä positiivisiakin tapauksia! Olin jo ihan kauhuissani että pitääkö niitä olla puristelemassa joka päivä koko loppuelämän. Tuntui että kellään ei ole ollut lievänä tätä vaivaa. Onneksi sain nyt uuden näkökulman! :)

Vierailija
14/32 |
03.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

niitä on tullut, mutta onneksi ei sentään koko aikaa.

Olen tehnyt myös huomion, että jos olen ollut antibioottikuurilla, niin proppuja ei ole tullut sen jälkeen pitkään aikaan. Eli kertoo mielestäni, että bakteeritulehdus siellä on jyllännyt. Voin olla väärässäkin.

Hankalaa niiden poistaminen välillä on syvistä onkaloista. Huomaan ne siitä, että nielurisat ovat turvonneet ja hajusta tietenkin:(.

Sama havainto minulla! Muuhun vaivaan saadun järeän antibioottikuurin myötä hävisivät pitkäksi aikaa.

Vierailija
15/32 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

hygieenisempää kuin tökkiä jollain puikolla.

Miten sun kieli voi taittua sinne?! :D

Vierailija
16/32 |
03.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle taas ilmestyi proput suuhun virtsatietulehdukseen syödyn antibiootin jälkeen.. Tiedä sitten oliko niillä kahdella mitään tekemistä keskenään. Inhottava vaiva joka tapauksessa!

Vierailija
17/32 |
03.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuo ikävä ongelma vaivas ennen, mutta nielurisaleikkaus poisti sen.

Vierailija
18/32 |
03.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

hygieenisempää kuin tökkiä jollain puikolla.

Vierailija
19/32 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietittekö koskaan miestänne, lapsianne, ystäviänne, läheisiänne, työtovereitanne, kanssaihmisiä joitten kanssa joudutte keskustelemaan kuinka he houtuvat haistelemaan erittäin pahan hajuista hengitystänne?

En sano tätä millään pahalla. Itseltäni leikattiin nielurisat ja kitarisat juuri tämän ongelman takia ja muistan miten hengitykseni haisi ja kuinka siitä kärsin, yhhyh :(

Onneksi ei enää

Vierailija
20/32 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä ennen oli hervottomia proppuja nielussa. Ja vähän väliä angiinaa, nielutulehdusta.. Yms.

Leikannut lääkäri sanoi ettei ole koskaan nähnyt yhtä kroonisesti tulehtuneita nielurisoja kuin mitä multa leikkasi pois.

Sairastelut loppui kuin seinään, ei yhden ainoaa flunssaa edes tuon leikkauksen jälkeen. Eikä tietenkään yhtäkään ällöttävää proppua.

Leikkaus on kurja, mutta sen parin viikon kivun arvoinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kolme