Ex-anopin mielestä ex-mieheni terveydentila ei minulle kuulu
Ja meillä yhteinen 7-vuotias lapsi, jota pahasti alkoholisoituneen ex-mieheni tulisi aika ajoin tavata (ollaan erottu, mutta mies ei halunnut tehdä tapaamissopimusta, haluaa tavata lasta vain silloin kun hänelle itselleen sopii, ei halua sitoutua mihinkään...). Olen monilta tahoilta (yhteisiltä ystäviltä jne) kuullut, että ex-mieheni on jatkuvasti kovassa humalassa. Nyt oli sitten puhetta eräästä tietystä illasta jolloin ex-anoppi kävi poikaansa tapaamassa, sieltä palattuaan sanoi minulle, että "siellähän se x ihan selvin päin oli". Sitten kuulin anopin sanoneen tyttärelleen, että exäni olikin ollut humalassa. Huomautin tästä anopille, joka pelästyi ja lopetti puhelun siihen paikkaan.
Lapsen ja hänen isänsä tapaamiset järjestetään yleensä ex-anoppini luona ja nyt en oikein tiedä, että mitä tekisin. Tämä ei ollut ensimmäinen kerta kun anoppi minulle valehteli, nyt vaan jäi noin komeasti rysän päältä kiinni. Minusta minulla on oikeus tietää, missä kantimissa ex-mieheni elämä on, mutta anoppini mielestä asia ei minulle enää kuulu koska olemme eronneet. Minun mielestäni taas kuuluu yhteisen lapsemme takia, niin kauan kuin lapsi isäänsä tapaa. Mitä mieltä olette?