Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

35v ei todellakaan ole keski-ikäinen. Keski-ikä alkaa 45-50v

Vierailija
02.02.2013 |

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
02.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

suvussamme lähes kaikki ovat eläneet yli 80-vuotiaiksi, joten mielestäni on ihan perusteltua ajatella, että keski-ikä alkaa vasta lähempänä viittäkymmentä. Ei se edes tarkoita tarkalleen matemaattista elämän puoliväliä, vaan ennemminkin elämänvaihetta, jolloin lapset ovat tai alkavat olla aikuisia, suurimmat lainat maksettu ja työelämässä edetty.

Vierailija
22/49 |
02.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

36-vuotiaana. Miksi en? Olen tyylikäs ikäiseni nainen, en mikään tantta. Mutta en ole parikymppinen enää, se on tosiasia.

Mikä siinä keski-iässä pelottaa teitä wannabe-nuoria?

suvussamme lähes kaikki ovat eläneet yli 80-vuotiaiksi, joten mielestäni on ihan perusteltua ajatella, että keski-ikä alkaa vasta lähempänä viittäkymmentä. Ei se edes tarkoita tarkalleen matemaattista elämän puoliväliä, vaan ennemminkin elämänvaihetta, jolloin lapset ovat tai alkavat olla aikuisia, suurimmat lainat maksettu ja työelämässä edetty.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
02.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

määrittelisin näin:

alle 30: nuori aikuinen

30-45: "ihan vain" aikuinen

45-60: keski-ikäinen

60+ eläkeikäinen

75+ vanhus

Vierailija
24/49 |
02.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

30 vuoden jaolla:

lapsi, nuori tai nuori aikuinen alle 30 v. < 30 v. - 60 v. keski-ikäinen < 60 v. iäkäs tai vanhus < 90 v. suurin osa kuolleita.

20 vuoden jaolla:

lapsi alle 20v, "aikuinen" alle 40 v., keski-ikäinen alle 60 v., vanhuksia loput.

Mun mielestä on hassua, jos pitää elää puoli vuosisataa ennen kuin on keski-ikäinen. 50 vuotta sitten viiskymppiset oli jo vanhoja ihmisiä.

Vierailija
25/49 |
02.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on hassua, jos pitää elää puoli vuosisataa ennen kuin on keski-ikäinen. 50 vuotta sitten viiskymppiset oli jo vanhoja ihmisiä.

Nykyisin ei kyllä 60-vuotiastakaan voi pitää vanhuksena. Ehkä 70-75 alkaa olla.

Vierailija
26/49 |
02.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä ennen nuori aikuinen ja jälkeen vanha aikuinen.

Vierailija
27/49 |
02.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piste

Vierailija
28/49 |
02.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättävän moni täällä tuntuu pitävän jo 30-vuotiasta keski-ikäisenä. En kyllä ymmärrä. Ihminen on silloin yleensä vasta työuransa alussa ja lapset pieniä tai vasta tulossa.

Vierailija
29/49 |
02.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

siihen on helppo vastata. Vanhuus alkaa 70-vuotiaana ja siitä puolet on 35-vuotta. Eli keski-ikä alkaa silloin.

Älkää nyt tapelko vastaan höppänät.

Vierailija
30/49 |
02.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoria aikuisia ovat 18-30- vuotiaat

Vierailija
31/49 |
02.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kohta 42 vuotta ja kun katson peiliin, sieltä katsoo takaisin keski-ikäinen nainen ja alan vähitellen hyväksyä sen tosiasian.

Vierailija
32/49 |
02.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse miellnä että keski-ikä = puolet elinajanodotteesta plusmiinus jokunen vuosi.

Eli 79/2=39,5 v, ja minusta keski-ikä alkaa jo ennen tuota. 60 v on jo vanha.

Ja vanha ei sitten tarkoita seniiliä, huonokuntoista, vaivaista jne! Vanha=ihminen joka on elänyt kauan, oli kunto mikä tahansa.

Vierailija
33/49 |
02.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja 35-vuotias on keski-ikäinen. Ja 70-vuotias on vanha.

Miksi on niin vaikea hyväksyä elämän tosiasioita. Uhkaavatko ne teitä jotenkin? Lähestyvä ruumiin rappeutuminen vai mikä?

Helpompi on vaan hyväksyä oma (keski)ikänsä, paljon mukavampi elää :)

Vierailija
34/49 |
02.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vasta puoli vuotta ollut ammatti ja vakityö, ei mitään lainoja ollutkaan. Vanhimmat lapset kyllä jo täysi-ikäisiä tai melkein mutta nuorin ei toivottavasti vielä syntynytkään. Olen vasta menossa naimisiin ja mies on reippaasti alle 30v opiskelija. Vuokralla asutaan eikä meillä ole vielä varaa autoon. Mulla ei ole vielä edes ajokorttia. Kaveritkin enimmäkseen alle 30v. Joten en oikein tunne olevani samassa elämänvaiheessa keski-ikäisten kanssa. Olen kohta 37 ja se keski-ikä mun mielestäni on jossain kaukana tulevaisuudessa vielä.

Vierailija
35/49 |
02.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

wannabe-nuori :))

Ihan kuin joku vuokralla asuminen ja nuorempi mies tekisi sinusta nuoren *reps"

Olet keski-ikäinen nainen, joka kuvittelee olenavsa ikinuori. Mutta kun et ole, deal with that.

Mulla on vasta puoli vuotta ollut ammatti ja vakityö, ei mitään lainoja ollutkaan. Vanhimmat lapset kyllä jo täysi-ikäisiä tai melkein mutta nuorin ei toivottavasti vielä syntynytkään. Olen vasta menossa naimisiin ja mies on reippaasti alle 30v opiskelija. Vuokralla asutaan eikä meillä ole vielä varaa autoon. Mulla ei ole vielä edes ajokorttia. Kaveritkin enimmäkseen alle 30v. Joten en oikein tunne olevani samassa elämänvaiheessa keski-ikäisten kanssa. Olen kohta 37 ja se keski-ikä mun mielestäni on jossain kaukana tulevaisuudessa vielä.

Vierailija
36/49 |
02.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 33-vuotias, ja puhun itsestäni keski-ikäisenä. Minulla on samanikäinen ystävätär joka puhuu itsestään nuorena naisena. Voitte kuvitella kuinka vaikeata on pitää pokeria.

Ei se elämä ikuinen ole, kyllä se pitää vain hyväksyä että suuri osa siitä on jo tässä vaiheessa käytetty. Nyt vain korjataan satoa...

Vierailija
37/49 |
02.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

keskimääräinen elinikä on n. 80 vuotta. Tämän perusteella sanoisin, että keski-ikäinen on 35-45-vuotias. Lähemmäs viisikymppiset ovat siis jo keski-iän ylittäneitä.

Vierailija
38/49 |
02.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tunnen olevani ihan eri ikäluokkaa kuin keski-ikäinen. En ees näytä miltään keski-ikäiseltä. Keski-ikäiset on omien vanhempieni ikäisiä, äitini on 56. Siis mun ikäisillähän on monilla vasta pienet lapset! En voi olla väkisin jotain mitä en ole. Keski-ikäisillä alkaa olla ryppyjä ja vaihdevuodetkin. Olen keski-ikäinen sitten kun tunnen yhteyttä siihen ikävaiheeseen.

Vierailija
39/49 |
02.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vielä ees alkanut ryppyjä tulla, etkä takuulla arvaisi oikeaa ikääni. Saat ihan rauhassa vanhentua ennen aikojasi, ei minua haittaa.

Tiesitkö muuten että eri ihmisten biologinen kello käy eri tahtia? Eli samalla päivämäärällä syntyneiden ihmisten kehot saattavat olla biologisesti täysin eri ikäisiä?

Senkus repsahtelet, kyllä minäkin sitten aikanaan mutta sitä ennen nautin nuoruudestani:)

wannabe-nuori :))

Ihan kuin joku vuokralla asuminen ja nuorempi mies tekisi sinusta nuoren *reps"

Olet keski-ikäinen nainen, joka kuvittelee olenavsa ikinuori. Mutta kun et ole, deal with that.

Vierailija
40/49 |
03.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai lasten saanti? Tiedän ihmisiä, jotka ovat saaneet 47-vuotiaana lapsia, ja ovat he silti keski-ikäisiä. Ei heillä mitään vaihdevuosia vielä ole. Mutta ovat hyvin todennäköisesti eläneet jo yli puolet elämästään, joten keski-ikä on jo pitkällä. Itse olen rypytön nelikymppinen, jolla ei vaihdevuosioireita ole, mutta tietenkin olen keski-ikäinen. Keski-ikä ei tarkoita vanhaa, vaan nimenomaan keski-ikää, sitä normaalia aikuisuutta.

Se, että pitää 56-vuotiasta keski-ikäisenä menee jo hieman epärealistisuuden puolelle. Voihan joku elää 112-vuotiaaksi, mutta aika kunnianhimoinen ajatus se on. Kyllä tuossa ollaan jo myöhäiskeski-iässä. 35 on varhaiskeski-ikäinen-