Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

35v ei todellakaan ole keski-ikäinen. Keski-ikä alkaa 45-50v

Vierailija
02.02.2013 |

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
03.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja miesten 75v joten keski-ikä alkaa noin 38 vuodesta. Naurettavinta on sanoa, että 50v on keski-ikäinen.

Vierailija
42/49 |
03.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työssä palkkauksessa tapahtuu eniten 37-vuotaaksi saakka, silloin voi ajatella, että ihminen aloittaa työelämässä keski-iän. Pätkätöiden ja määräaikaisuuksien kaudella ei voi ajatella, että kaikki olisivat olleet jo useita vuosia vakiintuneessa tilanteessa. Selvää kuitenkin on, ettei ole työpaikalla enää nuori työntekijä. Keski-ikä loppuu luontevasti eläkkeelle jäämiseen ja tuntemani "seniori-ikäiset" laskevat kyllä itsensäkin keski-ikäisiin.

Silloin kun kehityspsykologi Erik H. Eriksson määritteli keski-ikää, 35-vuotias oli useimmiten ollut kymmenen vuotta naimisissa vähintään ja lapset koululaisia, monella toki jo teinejä. Keski-ikään liitetään vakaa perhetilanne ja vakiintuneet tulot, mikä ei toteudu vielä vauvaperheessä elävällä. Keski-ikäisyyteen liitetään yleensä lapsista luopuminen.

Olen 35 v. ja ihan hyvin minua saa kutsua keski-ikäiseksi. Sellainen olenkin elämäntyyliltäni, mm. siksi, ettei minulla ole lapsia lainkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
03.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työssä palkkauksessa tapahtuu eniten 37-vuotaaksi saakka, silloin voi ajatella, että ihminen aloittaa työelämässä keski-iän. Pätkätöiden ja määräaikaisuuksien kaudella ei voi ajatella, että kaikki olisivat olleet jo useita vuosia vakiintuneessa tilanteessa. Selvää kuitenkin on, ettei ole työpaikalla enää nuori työntekijä. Keski-ikä loppuu luontevasti eläkkeelle jäämiseen ja tuntemani "seniori-ikäiset" laskevat kyllä itsensäkin keski-ikäisiin.

Silloin kun kehityspsykologi Erik H. Eriksson määritteli keski-ikää, 35-vuotias oli useimmiten ollut kymmenen vuotta naimisissa vähintään ja lapset koululaisia, monella toki jo teinejä. Keski-ikään liitetään vakaa perhetilanne ja vakiintuneet tulot, mikä ei toteudu vielä vauvaperheessä elävällä. Keski-ikäisyyteen liitetään yleensä lapsista luopuminen.

Olen 35 v. ja ihan hyvin minua saa kutsua keski-ikäiseksi. Sellainen olenkin elämäntyyliltäni, mm. siksi, ettei minulla ole lapsia lainkaan.

Keski-iällä ei ole mitään tekemistä palkkauksen kanssa.

Vierailija
44/49 |
03.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli kun aikuisuus on n. vuodet 20-80, niin tässä keski-ikää on n. 40-60/65.

Keski-ikää tosiaan määrittää ns. vakiintuneet olot, lapsia ei enää synny lisää yms.

Ja muuten tosiaankin monissa määritelmissä on nykyään laitettu alle 40-vuotiaat nuoriksi aikuisiksi. Varsinkin terveydenhuollossa olen monesti saanut kuulla olevani nuori aikuinen vaikka olen jo päälle 30 v.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Keski-ik%C3%A4

Vierailija
45/49 |
03.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhus? Oikeastiko?

ja miesten 75v joten keski-ikä alkaa noin 38 vuodesta. Naurettavinta on sanoa, että 50v on keski-ikäinen.

Vierailija
46/49 |
03.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

18-vuotias on teini. Eighteen. Teen-age.

Vierailija
47/49 |
03.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

siihen ikävaiheeseen kun vaihdevuodet alkaa.

En ymmärrä miksi monella on tarve leimata alle 40v keski-ikäisiksi. Siellä mummokategoriassa ehtii viettää vielä vuosikymmeniä. Vai onko kyse siitä että itse on jo luovuttanut nuoruudestaan, tätiytynyt ja rupsahtanut ja naisellinen kateus ei salli että joku toinen olisi samassa iässä vielä nuori?

Minusta keski-ikä on juuri se vaihe kun alkaa tulla ryppyjä ja elämän suunta löytynyt ja vakiintunut. Minulla on tällaisia tätikavereita kun taas jotkut toiset ovat samassa iässä enemmän siellä nuoruuden vielä henkisesti ja fyysisesti.

Vierailija
48/49 |
03.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan pimeä ajatus. Keski-ikä on pitkä ajanjakso nuoruuden ja vanhuuden välissä. Alkaa n. 35-vuotiaana ja jatkuu tuonne 65- vuotiaaksi. Olen itse alle nelikymppinen pienten lasten äiti ja oikein hyvännäköinen ja nuorekas vielä, aktiivinen ihminen kaikin puolin, mummoja on kaukana.

En siis pelkää olla ikäiseni, se on vapauttavaa. Ei tarvitse todistella hampaat irvessä olevansa nuori 37-vuotiaana:) Ihmiset oikeasti nauraa näille wannabe-nuorille.

siihen ikävaiheeseen kun vaihdevuodet alkaa.

En ymmärrä miksi monella on tarve leimata alle 40v keski-ikäisiksi. Siellä mummokategoriassa ehtii viettää vielä vuosikymmeniä. Vai onko kyse siitä että itse on jo luovuttanut nuoruudestaan, tätiytynyt ja rupsahtanut ja naisellinen kateus ei salli että joku toinen olisi samassa iässä vielä nuori?

Minusta keski-ikä on juuri se vaihe kun alkaa tulla ryppyjä ja elämän suunta löytynyt ja vakiintunut. Minulla on tällaisia tätikavereita kun taas jotkut toiset ovat samassa iässä enemmän siellä nuoruuden vielä henkisesti ja fyysisesti.

Vierailija
49/49 |
03.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keski-ikä on määrittelemätöntä aikaa elämässä, jolloin ihminen ei ole nuori eikä vanha.

Ajanjaksoa on yritetty määrittää useiden yritysten kautta, ja monet näistä päätyvät ihmisen keskimääräisen eliniän kolmanteen neljännekseen. Collins Dictionaryn mukaan keski-ikä ajoittuu suurin piirtein elinvuosille 36–59. Oxford English Dictionary antaa samankaltaisen määritelmän, mutta vuosille 45–60. Erik H. Erikson taas ajoittaa iän elinvuosille 40–65.

Olenko minä nyt sitten 39v.:nä keski-ikäinen vai en??? Jotenkin en osaa ajatella että termi keski-ikäinen vielä koskisi minua.