Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen luullut olevani hoikka: 160kg/ n. 55kg

Vierailija
02.02.2013 |

Mutta näköjään olen tämän palstan mittakaavassa "pyöreä"!!! Eipä sillä, etteikö pitäisikin alkaa miettiä mitä syön ja kulutan. Mutta järkkyä kuitenkin, olen pyöreä!

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
02.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP poistuu ( makuuniin ostamaan karkkia) ja ryhtyy pitämään itseään vastedes normaalipainoisena ,sekin on kyllä ihan mukavaa ja sekin on melko hoikka :)

Vierailija
42/58 |
02.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei normaalipainoinen kelpaa?

Sori nyt vaan mutta noilla lukemilla sä et ole hoikka vaan normaalipainoinen.

Miksi ap:n pitää saada olla hoikka?

Hassua sinänsä, että ap naureskelee tällä palstalla ihmisille joilla on vääristynyt kehonkuva. Mutta hänellä itselläänkin on, koska hän luulee olevansa hoikka (joka siis tarkoittaa normaalipainoista laihempaa, eli noilla pituussenteillä painoa tulisi olla alle 50kg ollakseen hoikka sanan oikeassa merkityksessä). Normaalipainoisuudessa ei ole mitään vikaa, ja jos kerran ap on niin sinut kehonsa kanssa, en ymmärrä miksi hän ei voi myöntää itselleen olevansa normaalipainoinen, minkä pitäisikin olla kaikkien kauneusihanne. Ei hoikkuus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
02.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP poistuu ( makuuniin ostamaan karkkia) ja ryhtyy pitämään itseään vastedes normaalipainoisena ,sekin on kyllä ihan mukavaa ja sekin on melko hoikka :)

Ap, normaalipainoinen ei ole sama asia kuin hoikka. Hoikka on normaalipainoista lievästi laihempi, kuitenkin vähän lähempänä normaalipainoa kuin selvästi laiha ihminen tai anorektisen laiha ihminen. Hyväksyisit nyt itsesi sellaisena kuin olet: normaalipainoisena! Sinun ei ole mikään pakko olla hoikka!

Vierailija
44/58 |
02.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP lisää vielä, en ole missään vaiheessa ajatellut että normaalipainoisuus on paha asia! Kuulun ihan mielelläni normaalipainoisiin, mutta olen silti mielestäni hoikka. En alipainoinen, en edes lievästi, enkä laiha, vaan hoikka (= normaalipainoinen)

Vierailija
45/58 |
02.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi sinun pitää saada ajatella olevasi hoikka? Se on todella surullista, ja osoittaa hyvin miten nykyajan ulkonäköpaineet naisilla ovat kohtuuttoman suuret!

Vierailija
46/58 |
02.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi sinun pitää saada ajatella olevasi hoikka? Se on todella surullista, ja osoittaa hyvin miten nykyajan ulkonäköpaineet naisilla ovat kohtuuttoman suuret!

Tulet tänne itkemään, miten surullista ovat ulkonäköpaineet ja niin edelleen. Isoin ongelma on suomessa ulkonäköön liittyen paino ja ylipaino. Jos nyt joku normaalipainoinen täällä haluaa sanoa olevansa omasta mielestään hoikka, vaikka onkin normaalipainoinen, niin mitä pahaa siinä on varsinkin kun asiaa tarkastellaan ulkonäköpaineiden valossa? Pitäisikö ap:n olla oikeasti alipainoinen ja sanoa itseään sitten hoikaksi, jotta asia ei näyttäytyisi niin surullisessa valossa sinun kannaltasi katsottuna?

Ihme jeesustelua. Ap:lla ei ole mitään hätää, koska ei ole ainakaan sairaalloisen yli- tai alipainoinen, niin miksi asiasta sitten tehdään ogelma?

Loppujen lopuksi jokainen määrittelee itse, mikä on normaalia ja mikä siitä poikkeavaa. Ja hoikka ei kyllä kauheasti normaalista poikkea, se on jopa normaalia.

Vierailija
47/58 |
02.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ihmettelen teidän vastauksia.

http://aijaa.com/N9gRqY

Olen siis tismalleen saman pituinen ja painoinen kuin ap.

Vierailija
48/58 |
02.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurettavaa jankkausta tää keskustelu. Hoikkuus on subjektiivinen mielipide, ja riippuu todella paljon myös siitä, millainen kropan muoto on, onko paljon lihasta luonnostaan jne.

Mun silmään menee aika lailla näin:

Bmi alle 17= laiha (rumaa)

Bmi 17-22 = hoikka

bmi 22-25 = normaalipainoinen

Bmi 25-30 = pyöreä

Bmi yli 30 = lihava (rumaa)

Mutta näihin on poikkeuksia.

Yleensä ottaen on surullista, että naiset haukkuvat tällä tavalla toisiaan, saamme sitä tarpeeksi miehiltä.

Jännästi on läskiksi huutelu loppunu, ku oma bmi ylitti 34. Kai se on ny sen verran itsestäänselvää ;)

Vierailija
49/58 |
02.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli ihan normaalipainoinen, mutta jatkuvasti saan kuulla kommentteja siitä kuinka olen "pieni ja hoikka" ja "valtavan siro" jne. Ilmeisesti tosielämän ihmisten käsitykset on vähän erilaisia kuin täällä av:ssa...

Vierailija
50/58 |
02.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai oikeastaan lyhyys. Mä olen 170/58 ja pidän itseäni hoikkana ja yhtään enempää en haluaisi painaa. Mutta ei 160 -senttisen kuulu mielestäni painaa 48kg ollakseen hoikka, lyhyillä noi vartalon suhteet ei vain mene noin. Ja esim. toi 160/55 joka laittoi kuvansa on kyllä mielestäni hoikka.

(ja tietysti ei kenekään tarvitse olla hoikka, jos ei itse halua jne.)

Vierailija
51/58 |
02.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

nähdä tuo hoikka kuvasi. Olen nimittäin itse 56 kg, 167 cm ja urheilen melko paljon. Olen kuitenkin lihonut lähivuosina muutaman kilon, joten tuntuu että kaikki peruskauppojen farkut ovat liian tiukkoja. Tämän vuoksi on tullut läski olo.

Vierailija
52/58 |
02.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on hoikka. Ja suurin osa teistä kommentoijista on luultavasti vääristyneen kehonkuvan omaavia teini-ikäisiä.

Ihan järkyttävää luettavaa nuo kommentit, niiden perusteella suurin osa tarvitsisi jonkinlaista terapiaa, sillä yleensä vääristyneen minä -kuvan takana on monenlaisia ongelmia, erityisesti itsetunto-ongelmia.

Vierailija
53/58 |
02.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

sana hoikka voi tarkoittaa laihaa, ohutta taikka sopusuhtaista. Ap varmaan määrittelee sen jälkimmäisellä tavalla. Mä aina ajattelen, että normaali = hoikka. (normaali ei ole sama kuin yleisin). Muut on sitten laihoja tai vielä laihempia.

Itseäni en ole koskaan kokenut hoikaksi, vaikka olen ollut 174 cm/ 54 kg, koska lantioni on niin leveä ja samoin hartiani, etten ole "sopusuhtainen".

Vierailija
54/58 |
02.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekä paidoissa, housuissa että mekoissa? Ja olet 160/55? enpä uskoisi kyllä... Itse olen 162/55kg ja 34 ei kyllä mahdu. Mulla ne kilot on tosin tiukkaa lihasta että johtuu varmaan siitä ettei vaatteet mahdu

Itse ole pari kiloa kevyempi kuin ap, saman pituinen, ja käytän kyllä 34 kokoisia paitoja yms. mutta housut on aina 36 tai jopa 38. Mun mielestä ei voi sanoa käyttävänsä vaatekokoa 34 jos se koskee vain ylä- tai alaosaa...

Mulla, kun olin 162/57, alaosaan meni helposti 34-36 kokoiset vaatteet, mutta yläosassa oli 36-38 tissien takia... Luulin tuolloin olevani toooosi läski... Nyt olen 162/90, niin tiedän olevani läski, mutta siltikään en ole "kuin" 40 alaosasta ja 42 yläosasta..

Sekä paidoissa, housuissa että mekoissa? Ja olet 160/55? enpä uskoisi kyllä... Itse olen 162/55kg ja 34 ei kyllä mahdu. Mulla ne kilot on tosin tiukkaa lihasta että johtuu varmaan siitä ettei vaatteet mahdu

Itse ole pari kiloa kevyempi kuin ap, saman pituinen, ja käytän kyllä 34 kokoisia paitoja yms. mutta housut on aina 36 tai jopa 38. Mun mielestä ei voi sanoa käyttävänsä vaatekokoa 34 jos se koskee vain ylä- tai alaosaa...

Mulla, kun olin 162/57, alaosaan meni helposti 34-36 kokoiset vaatteet, mutta yläosassa oli 36-38 tissien takia... Luulin tuolloin olevani toooosi läski... Nyt olen 162/90, niin tiedän olevani läski, mutta siltikään en ole "kuin" 40 alaosasta ja 42 yläosasta..

Ekinä mene tollanen vaatekoko, oikeesti jos 165/55 ei mahdu koon 34 vaatteisiin. Niitä vaatekokoja

kun on muutetu ettei läskit pahoittas mieltään. Laihduta äläkä nillitä.

Vierailija
55/58 |
02.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wikipedia määrittelee sanan hoikka tarkoittavan "adjektiivia, joka ilmaisee vartalon sopusuhtaisuutta tai laihuutta".

Te, joiden mielestä hoikkuus vaatii jonkun BMI 19:n, olette siis väärässä. Hoikka tarkoittaa laihan lisäksi myös sopusuhtaista. Ja sopusuhtaisuutta eivät näytä pelkät numerot, vaan sen todetakseen täytyy nähdä ihminen.

T. sopusuhtainen hoikka, 159/52

Vierailija
56/58 |
03.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoikka on kuvaileva sana ihmisen olemuksesta, ei mikään määriteltävä paino.

Ihmisen ulkoista olemusta voidaan kuvata vaikka sanoilla laiha, hoikka,solakka, sopusuhtainen, tasapaksu, rehevä, roteva, lihava jne.

Sitten on nämä BMI ja muut painoasiat joissa termistö on sitten erilainen eli alipainoinen, normaalipainoinen, ylipainoinen jne.

Ap voi siis hyvinkin olla hoikka, omasta ja monen muunkin mielestä. Hän saattaa jopa olla monen mielestä laiha ja joittenkin mielestä pyöreä, riippuen minkälaiseksi kukin hoikan kuvittelee.

Vierailija
57/58 |
03.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha lässyttää muuta.

Vierailija
58/58 |
03.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

jumalauta mikä ketju. Hankkikaa elämä. Miljoonat ihmiset kuolevat nälkään ja iso osa myös sairaalloisen ylipainon aiheuttamiin sairauksiin.

Luullakseni ap on juuri sitä tyyppiä josta miehetkin pitävät eli sopusuhtainen.

Ja olipa ne mitat mitä tahansa, jos pään sisällä ei tapahdu enempää kuin muutaman kilon vatvominen edestakaisin ja eri määritelmien sijoittaminen kohtaan x niin kovin on köyhää.

Ps. olen jokseenkin varma että suurin osa av-mammoista - kuin myös tuolla livemaailmassa - on hieman plösähtäneitä ja muutama kilokin on liikaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kolme