Kierukan vaihto pelottaa...!
12 vuotta ollut sama kuparikierukka ja se pitäis poistaa ens viikolla. Gyne lohdutti ja sanoi, että kyllä se sieltä pois tulee...niinköhän?
Asennus on vasta 6. päivänä vuodon alkamisesta, kun nuo menkat alkoivatkin kaksi päivää oletettua aiemmin.
Onkohan tuolloin kohdunkaula jo supistunut?
Huoh, mitenköhän selviän :-( Rauhoittavaa ei gyne luvannut, vaikka painotin olevani pelkopotilas.
Ja yksityiselle lääkäriasemalle menen.
Millaisia kokemuksia?
Kommentit (11)
Kaikilla taitaa olla siis huonoja kokemuksia...:-(
en muista edellisestä laitosta mitään, joten (rohkaisevat) kommentit piristäisivät!
ap
toisen pois otto ei sattunut ollenkaan ja toisen sattu helvetisti. ärkylääkkeen sain ennakkoon kummallakin kerralla. Onneks se on yleensä nopea homma
En tiedä, eroaako sitten kovin paljon kuparisesta. Siis vaihdon kannalta. Jännitin kans aika paljon, ja ohjeen mukaan otin paria tuntia ennen kaks 400mg buranaa.
Pois otto sujuikin ihan tuosta vaan, ei sattunut. Mutta se uuden laitto, yöh...mutta siis saman verran tuntui kuin edelliselläkin kerralla laitto. Eihän se kivaa ole, mutta onneks saa olla taas monta vuotta rauhassa moiselta hommalta.
Mulla ei oo näinä vuosina ollut mitään oireita, laitto tais silloin olla niin kurjaa, etten ole uskaltanut varata aikaa vaihtoon.
Nyt sain jostain tempaistua voimaa tuohon puhelinsoittoon.
Mutta siis ehkäisy on toiminut aivan moitteetta ja kuukautisten mukaan olis voinut tarkistaa kellon.
Ajanvarausvirkailija sanoi kylläkin OHHOH...
ap
Kurjaa, että sua sattui, nro 2. Oliko laitto kuukautiste aikana?
Minulla oli sekä kierukan laitto että poisto helppoa. Poisto vielä helpompi kuin laitto. Laittoa varten neuvottiin ottamaan varoiksi kipulääkettä, poisto hoitui ilman mitään troppeja nopeasti ja helposti. Ei tarvi pelätä! :)
Sen verran edellisen kierukan laittaja neuvoi, kun on olemassa kahta eri kuparikierukkaa niin ei olisi kannattanut! Se kalliimpi (n.150€) lähtee suoriltaan sieltä pois, menee tavallaan kasaan,että tulee vaan suora putki pois ja halvempi tulee aukinaisena pois, samalla raapien ja satuttaen aivan helvetisti. Vaikea selittää, mutta ostakaa aina se kalliimpi vehje. Apteekista kysyin mitö eroa niillä on niin täti vastasi "hopealanka" eli ei sanonut minulle mitään...
Nyt tosta mun ylemmästä viestistä puuttuu kohta... Eli ostin sen halvemman (n90€)jota ei olisi kannattanut ostaa.
Ei ollut kuukautisten aikana, kun ne heittelee niin kovin, että olisi vaikea ollut varata aikaa.
mulla ei ole kierukkaa, enkä ole synnyttänyt mutta multa otettiin näyte kohdusta ja sitä varten kohdunkaula avattiin, luulen että tuntuu samalta vähän kuin kierukan poisto.
otin kaksi burana 400 myös, niin neuvottiin ja mulla oli rauhoittavia kotona joten nappasin sellasen. kipu tuntui samalta kuin kuukautiskivut, sattui kyllä, mutta ei mitään kipua, mikä ei olisi kestettävissä. lähinnä pahinta oli se oma pelko ja hermoilu. olen tosi kipuherkkä, joten siihen nähden meni ihan ok tuo.
vedä syvään henkeä, ota kipulääke ja kestät sen kyllä. tsemppiä!
Justiin tänään vaihdettiin hormonikierukka ja kyllä muuten sattu poisto ja laitto ja jäi sattumaan sen jälkeenkin, onneks tosin anto särkylääkettä niin helpotti sitten. Mutta kyllä tuon kestää kun tietää että pian ohi ja ei tarvi moneen vuoteen tehdä uudestaan.
Kuinka sulla on 12 vuotta ollut sama kierukka? Eikös ne ole 5 vuoden kierukoita kaikki? En osaa lohduttaa/kannustaa kun mua sattui aivan ¤%&/())%¤#"##!!!