Eikö postia tarvitse jakaa, jos ei postilaatikon edestä ole luotu lunta?
Olen kotona vauvan kanssa, ja olen huomannut, ettei meille jaeta postia ollenkaan niinä päivinä, kun lumitöitä ei ole tehty postilaatikon edestä. Näen kun postiauto ajaa tietä pitkin, mutta ei jaa meille mitään. Toki on mahdollista, ettei meille vain tulisi mitään postia, mutta nyt kun tätä on muutaman kerran käynyt, niin tuskin on sattumaa.
Aura-auto työntää tien viereen lumivallin, myös siihen postilaatikon eteen. Ellei sitä käy lapioimassa pois laatikon edestä, postinkantaja ei pysty jakamaan postia normaalisti auton ikkunasta, vaan hänen täytyisi nousta autosta. Onko se sitten riittävä syy jättää posti kokonaan jakamatta?
Kommentit (28)
Kuka tekee palkatonta työtä firmalle, kuten posti vaatii? Antakaa lumivallin olla.Auraaja on syyllinen. Tämän lain kumoaminen on työn alla. Kaikki joukolla mukaan.
Onkos vielä niin, että jakajan ei tarvi lähteä töihin, jos ei oikein huvita?
Onko postiljooneilla noin kova hinku tehdä itsestään työttömiä?
Auraaja tekee lumivallin laatikoiden eteen. Syyttäkää auraajaa.
Postinjakaja vastailee:
Jakajan ei tarvitse jakaa laatikkoon, jos laatikolle on vaikea päästä, esim. jos paljon lunta laatikon edessä ja arvioi että auto jää kiinni, tai jos laatikko on nurin (esim aura auto pukannut nurin). Silloinkaan ei tarvitse jakaa jos tie on mutainen/auraamaton/ keväällä vesi tulvinut tielle.
Kyllä ärsyttää, kun postilaatikkorivissä on viiden talon laatikot, mutta lumitöitä ei tee kukaan muu kuin me. En kyllä itse kehtaisi toimia näin, laiskoja naapureita tuntuvat olevan.
Tai sitten on vaan totuttu siihen, että kyllä ne joku muu tekee.
Postinjakajan piirille lasketaan aika, joka sen jakamiseen kuluu ja jakaja saa tasan tämän ajan mukaisen palkan. Jos jaossa menee kauemmin, jakaja tekee ylitöitä palkatta.
Aika on napakka, eikä piiriä ehdi mitenkään jakaa tavoiteajassa jos poistuu autosta vähän väliä kävelemään postilaatikolle.
Siksi postilaatikolle pitää olla nopea ja esteetön pääsy, laatikon on oltava sopivalla korkeudella ja merkitty oikein.
Toivon että postin saisi oikeasti jättää jakamatta niille, joilla on metrinen kinos laatikoiden edessä, joiden laatikko retkottaa kenollaan ojassa vuodesta toiseen tai joiden laatikossa ei lue mitään. Jos haluaa postia, hoitakoon lootansa kuntoon.
Kuinkas kauan arvelet odottavasi postinjakajaa?