Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko ainoa jota ahdistavat isot marketit, kuten Prisma, CM jne?

Vierailija
31.01.2013 |

En tiedä miksi, jotenkin niissä ahdistaa kaikki: valtavat hallit, ammeen kokoiset ostoskärryt, se että monet pakkaukset on jättikokoa tai niitä on laatikkokaupalla (pienemmissä kaupoissa ei ainakaan ole niin paljon samaa tuotetta esillä)...

Ja ei, en kärsi mistään fobioista tai pidä marketissa asioimista huonona :) Kunhan ajattelin kysellä onko muitakin jotka mieluummin asioivat pienemmissä kaupoissa?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
31.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten kun huomaa siellä toisessa päässä unohtaneensa tuotteen sieltä väärästä päästä ja kävelee sen kilometrin uudestaan...

Stockan Herkku on sopiva kauppa mulle - melko intiimi, mutta hyvä valikoimaltaan. En kuitenkaan suosittele viikonloppuisin, arkiaamuina jepa. ;)

Vierailija
2/17 |
31.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiointi Citymarketista on kuin painajainen. Onneksi lähikauppamme on "vain" K-Supermarket.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
31.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

käyn kyllä marketeissa, mutta mulla tulee niissä aina kova kiire päästä pois. Olen analysoinut, että se johtuu liiallisista ärsykkeistä ja eksymisen tunteesta, vaikka kauppa onkin tuttu. Kyse on jostain apina-ajan vaistosta tms.

Asioin yleensä pienissä kaupoissa, joista pääsee nopsaan ulos.

Ja olen ihan normiterve ihminen.

Vierailija
4/17 |
31.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän missä mitäkin on eikä tarvii kaupassa haahuilla tuntitolkulla.

Vierailija
5/17 |
31.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja käyn mainitsemissasi isoissa kaupoissa tosi harvoin. Joskus huonona päivänä jo ihan S-marketiin tai Siwaan menokin on vaikeaa.

Vierailija
6/17 |
31.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihaan cittareita ja prismoja ylikaiken ja asioin niissä vaan jos on ihan pakko. Varsinkin jos menee ilman kauppalappua, siis mulla menee ihan pää jumiin siitä tavaramäärästä ja siitä ettei ikinä muista mistä löytyy mitäkin! Ja just se kun unohtaa jonkun tuotteen ja sit sitä saa lähteä hakemaan kilsan päästä.

Vierailija
7/17 |
31.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koen nykyään noissa isoissa marketeissa asioinnin todella uuvuttavana ja stressaavana. Olen tullut siihen tulokseen, että just se tosi iso ärsykkeiden määrä mikä noissa paikoissa tulee on mulle vaan liikaa. Asuttiin aikaisemmin pk-seudulla ison kauppakeskuksen vieressä, ja kyseisen paikan Prisma sekä Cittari olivat lähikauppamme. Nyt asumme pienemmässä paikassa ja S-market on kävelyetäisyydellä. Kauppaan on helppo mennä parissa minuutissa, valikoima on kohtalainen ja mikä ihaninta, ei tarvitse tallata ahdistavia kilometrikäytäviä pitkin ja kuunnella kamalaa mainoshölinää kaiuttimista. Joulun alla oli pakko asioida kauppakeskuksessa, ja kyllä sieltä on pakko nopeasti päästä pois. Pyrin nykyään viimeiseen asti välttelemään megamarketteja ja kauppakeskuksia.

Vierailija
8/17 |
31.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka tavaraa on näennäisesti valtavasti, loppujen lopuksi valikoima on monessa aika surkea ja ihan perustuotteita puuttuu. Tavaraa on paljon, koska vanulappuja pitää olla neljää eri laatua ja sitä samaa, Atrian pakkaamaa sikanautaa, viisi hyllypaikkaa + Rainbown versiot...

Asioin nykyään lähinnä ostarilla, pienessä ja mukavan rauhallisessa kaupassa, jossa on tuttu henkilökunta sekä tarpeeksi valikoimaa perustarpeisiin.

Vierailija
9/17 |
31.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei KOSKAAN käydä isommissa kaupoissa pelkästään ruokaostoksilla.

Vain jos on tarvetta johonkin, mitä lähikaupasta ei saa, suuntaamme isoon kauppaan vaikkei sinne ole kuin pari kilometriä.

Silloinki saatetaan hakea sieltä vaan se tarvittava ja sen jälkeen suunnataan lähikauppaan ruokaostoksille.

Vierailija
10/17 |
31.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

uudet on järkyttävän isoja..

Vierailija
11/17 |
31.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua on isot kaupat ahdistanut aina ja mitä vanhemmaksi tulen, aina vaan enemmän. Käyn 1-2 kertaa vuodessa jossakin Prismassa ja silloin ostan kaiken tarvitsemani kerralla, tai yritän ostaa.

Ruoan ostan ruokapiiristä ja täydennän Siwasta ja Lidlistä noin arkielämässä.

Mua risoo erityisesti se, kuinka paljon hyvää ruokaa menee isoissa marketeissa hukkaan.

Vierailija
12/17 |
31.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen ostokset kerran viikossa cittarissa, mielellään joskus ti-to iltana klo 20 kun siellä ei ole muita. Välillä haen purkin pari maitoa ja/tai muuta unohtunutta k-supermarket tasoisesta kaupasta.

Mä vastaavasti inhoa niitä pienempiä kauppoja: Käytävät on ahtaita ja aina joutuu väistelemään muita. Ikinä ei yhdellä kauppareissulla saa kaikkea haluamaansa vaan tarvii mennä lisäksi johonkin tarjoustaloon. Lamput, paristot, sukat ja taloustavara on sikahintaista jos jotain sopivaa löytyisikin.

Ja kun aikansa on kiertänyt samaa cittaria, löytää kaiken tarvitsemansa sen enempiä haeskelematta.

Vierailija
13/17 |
31.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistaa, ahdistaa. Sen takia käytänkin Prisman kauppakassi-palvelua, jotta ei tarvi sinne ostoshelvettiin itse lähteä.

Vierailija
14/17 |
31.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuallakin suomessa tuo kauppakassi palvelu. Todella tervetullut!

Ahdistun myöskin kaupoissa. Se suljettu tila,tavaran paljous ja kaikki hälinä ja ryysis on vaan liikaa mulle.

Siwassa jopa tykkään käydä.

Vierailija
15/17 |
31.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka viereisessä kaupassa ostaisit saman vartissa.

Eli siis käyn s-marketissa mieluusti.

Vierailija
16/17 |
31.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta minä kärsin fobioista

Vierailija
17/17 |
31.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtuu varmaan siitäkin, etten käy säännöllisesti missään samassa ja joudun etsimään ihan hulluna ja aikaa menee. Saa miettiä että onko pesto nyt sit maustekastike, mauste, säilyke vai mikä ihme... raejuusto voi olla maitohyllyssä tai juustohyllyssä... jumalauta että mä vihaan sitä pyörimistä. Yleensä aina luovutan, ja käyn läheisessä k-supermarketissa, jossa valikoimat on monien tuotteiden osalta paremmat kuin noissa järjettömän kokoisissa kaupoissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme seitsemän