3 kk rokotukset - mitä kipulääkettä?
Mitä kipulääkettä olette antaneet/antaisitte 3 kk rokotusten jälkeen? Panadol vai Burana? Lämpöön ja kipuun.
Kommentit (49)
ennaltaehkäisevästi annetun kipulääkkeen vaikuttavan joidenkin rokotteiden vasta-ainemuodostukseen. Mä annoin kipulääkettä rokotteen jälkeiseen monta tuntia kestäneeseen kipuun ja huutoon. Mun mielestä siinä on ero. Ja aion jatkossakin antaa samalla lailla kipulääkettä, jos se kerran helpottaa vauvan oloa. En myöskään usko, että neuvolassa kehottaisivat antamaan lääkettä, jos se samalla tekisi rokotteen turhaksi.
t. 27
Tokihan sen särkylääkkeen mukana kroppaan menee kryptattuna tieto siitä, minkä vuoksi ajattelit sen lääkkeen antaa. Selvää pässinlihaa.
Tiedättekö: jopa homeopatia alkaa tuntua järkiperusteiselta näiden kommenttien jälkeen! :D
p.s. siinä tutkimuksessa tutkittiin yhtä rokotetta ja yhtä särkylääkettä. muissa vastaavissa eri rokotteilla+eri särkylääkkeillä on saatu aivan vastaavia tuloksia.
Minä annan lapselleni kipulääkkeen kun katson sen tarpeelliseksi. Tunnen oman lapseni ja tiedän milloin on särkylääkkeen paikka. En mä siihen tarvi mitään tutkimuksia. Aika hysteeristä on näköjään teidänkin touhu kun pitää lapsi hoitaa jalääkitä tutkimusten mukaan. Relaa vähän.
Mistä sinä lapsi riepu luulet niiden hoitokäytäntöjen ja suositusten tulevan? Laalaa-maasta tahi taivaastako? Eiköhän siellä tutkimus ole AINA takana.
tehdä "vaikutusta". Tämä oli taas niin herkullinen esimerkki tästä "jos neuvola sanoo, niin..." -ajattelumallista. Suomalainen av-mammahan kysyy neuvolasta lupaa jopa kiinteiden aloittamiselle.THL:n mukaan siis särkylääkettä VOI antaa. Niin voi, eri asia sitten on onko se järkevää. Kyllä sen supon saa survottua eikä siitä sakkoja saa. Eikä se lapsi siihen kuole.
Jenkeissä kielletään jo rokotusreaktion lääkitseminen parasetamolilla ja NSAID-lääkkeillä pelkästään tuon vasta-aineen muodostumisen hidastumisen vuoksi.
Täällä taas ei uskalleta edelleenkään ajatella niiden omien aivojen avulla, vaan mennään kuin pässit narussa ja lupaa kysyen. Vastuu toki vieritetään sitten muualle tyyliin "emmätienny" ja "kunsesanoniin".
Nostellaan nyt sitten näitä tähän ketjuun vastanneita mammoja eläviksi esimerkeiksi keskusteluihin kun pohditaan KUKA sitä tuhkarokkoa täällä levittää! :-D Jaxuhaleja vaan teille, hönöt!
tekemään. Tässä on lapsia rokotettu vuosikymmeniä ja annettu sitä särkylääkettä tarvittaessa. Kuitenkaan ne sairaudet ei ole hälyyttävästi lisääntyneet. Joten ihan maalaisjärjellä ajateltuna se särkylääke ei tarpeeseen annettuna siis voi kauhean paljon sitä rokotetta heikentää, muuten se olis jo huomattu ihan käytännössä. Suomessahan ne sairastuneet on olleet rokottamattomia, samoin Euroopassa.
Joten mitäs jos lopetettais tää toisten pilkkaaminen ja nauraminen, kun oikeastaan ei ole mitään mille nauraa. Te teette nyt tästä hommasta vähän isomman kuin mitä se onkaan. Särkylääkettä voi antaa jos lapsella on särkyä tai korkea kuume, lievään lämpöön tai jo ennalta sitä ei kannata antaa. Meissä rokotefanaatikoissa on kuulkaas ihan tavallsia äitejä, jotka nyt vain on sattuneet punnitsemään tämän rokotehomman kallistumaan toiselle puolelle vaakaa. Siihen meillä lienee oikeus, ihan kuten teilläkin on oikeus olla rokottamatta.
Hirmuinen sähellys täällä saatu aikaiseksi, mutta olihan siellä sentään vastauskin. Eli saa antaa buranaa tai panadolia. Eihän ap:n kysymyksessä sitä etukäteen oltukaan antamassa, vaan selviin oireisiin. Täällä siis se kirjoittaja joka pyysi idariksi haukkuneita selventämään asiaansa :). Aika omituisia mielipiteitä kyllä joillain. Jääkö vasta-aineet muodostumatta myös jos kuumetta yrittää alentaa fysikaalisesti, lapsen vaatetusta vähentämällä...
Eikä, kaikki kolmen lapseni rokotukset on ollut turhia! :D Kiitos av kun pelastat taas mun elämän. Ei olis pitänyt pitää mitään taukoa täältä, heti käy näin...
Ohhoh, enpäs tiennytkään ettei särkylääkettä saisi antaa. Lapsi 3kk sai eilen rokotteensa ja terveydenhoitaja nimenomaan kehoitti antamaan illalla särkylääkettä, jos itkeskelee. Ei kuitenkaan ollut tarvetta.
[quote author="Vierailija" time="31.01.2013 klo 09:19"]
No, kysyitkö piikittäjältä mitä pitää tehdä?
Itse annoin särkylääkettä sen takia kun vauvalle tuli melkein 40 asteen kuume. Vai olisiko pitänyt antaa olla ilman lääkettä mielestäsi?
Että selvititkö itse tuota asiaa muualta kuin neuvolan terkalta? Se "melkein 40 asteen kuume" ei ole vielä hengenvaarallinen. Kuumekouristuksetkaan eivät ole vaarallisia, vaikka pelottavalta näyttävätkin.
idiootti olet itse. Korkea kuume heti rokotuksen jälkeen laskee sen tehoa. T. FM
tehdä "vaikutusta". Tämä oli taas niin herkullinen esimerkki tästä "jos neuvola sanoo, niin..." -ajattelumallista. Suomalainen av-mammahan kysyy neuvolasta lupaa jopa kiinteiden aloittamiselle.
THL:n mukaan siis särkylääkettä VOI antaa. Niin voi, eri asia sitten on onko se järkevää. Kyllä sen supon saa survottua eikä siitä sakkoja saa. Eikä se lapsi siihen kuole.
Jenkeissä kielletään jo rokotusreaktion lääkitseminen parasetamolilla ja NSAID-lääkkeillä pelkästään tuon vasta-aineen muodostumisen hidastumisen vuoksi.
Täällä taas ei uskalleta edelleenkään ajatella niiden omien aivojen avulla, vaan mennään kuin pässit narussa ja lupaa kysyen. Vastuu toki vieritetään sitten muualle tyyliin "emmätienny" ja "kunsesanoniin".
Nostellaan nyt sitten näitä tähän ketjuun vastanneita mammoja eläviksi esimerkeiksi keskusteluihin kun pohditaan KUKA sitä tuhkarokkoa täällä levittää! :-D Jaxuhaleja vaan teille, hönöt!