3 kk rokotukset - mitä kipulääkettä?
Mitä kipulääkettä olette antaneet/antaisitte 3 kk rokotusten jälkeen? Panadol vai Burana? Lämpöön ja kipuun.
Kommentit (49)
Ja ot, mut burana nestemäisenä 3kk iästä eteenpäin.
Itse annoin särkylääkettä sen takia kun vauvalle tuli melkein 40 asteen kuume. Vai olisiko pitänyt antaa olla ilman lääkettä mielestäsi?
annoin parin päivän aikana 3, vaikkei ollut varsin kuumettakaan. vain kovaa kärttyisyyttä.
Eikö vasta-aineita muodostu jos antaa kuumetta alentavaa lääkettä??? Siis HETKONEN... :D
t. yks idari
Mitä kipulääkettä olette antaneet/antaisitte 3 kk rokotusten jälkeen? Panadol vai Burana? Lämpöön ja kipuun.
Tarkoitushan on muodostaa vasta-aineita... turha piikittää jos toimit noin kun ei tähän maahan tarvita enää ainoatakaan vajakkia!
Nauran täällä ääneen... Siis, lapselle tulee kuumetta rokotuksesta --> annat lääkettä kuumeeseen --> vasta-aineita ei muodostu. ?
Selitä hei, ja väännä toki ihan rautalangasta, sillä olen näköjään idiootti.
Tämäkin idari antoi kipeälle ja kärttyisälle vauvalleen Panadol suppoja pari päivää. En tiennyt, että vasta-aineita ei nyt muodostu. Eikä tiennyt superidari neuvolan terveydenhoitajakaan, joka sitä suositteli...
Olisi pitänyt antaa itkeskellä vaan, mutta heikkona annoin helpotusta kipuun ! Se mikä ei tapa se vahvistaa !
vastaappas jo. Kiinnostaa oikeasti.
Itse guruhautomo THL sanoo näin:
"Kärsiikö sikainfluenssarokotteen teho, jos rokotteista seuranneita oireita lääkitsee parasetamolilla?
Parasetamolin on tsekkiläisessä tutkimuksessa todettu alentavan joidenkin, mutta ei kaikkien, rokotteiden tuottamien vasta-aineiden määrää. Tässä tutkimuksessa parasetamolia annettiin kohtalaisen suurella annoksella ennaltaehkäisevästi pikkulapsille ennen rokottamista ja sen käyttöä jatkettiin vielä rokottamisen jälkeen. Tutkimuksessa ei käytetty sikainfluenssarokotetta, eikä tutkituissa rokotteessa ollut sikainfluenssarokotteessa olevaa vasta-aineiden tuotantoa tehostavaa adjuvanttia. Siksi tutkimustuloksia ei voi suoraan yleistää Suomessa käytössä olevaan sikainfluenssarokotteeseen.
Ennen rokotusta annettavasta rutiininomaisesta särkylääkkeen käytöstä on syytä luopua, mutta rokotusta seuranneita voimakkaita paikallisia oireita ja kuumetta saa lääkitä ibuprofeenilla, naprokseenilla tai parasetamolilla.
Lääkkeen vaihtaminen ei välttämättä poista ongelmaa: muita särky- ja kuumelääkkeitä ei vastaavissa tutkimusasetelmissa ole tutkittu, joten on varsin mahdollista, että niillä on vastaava vaikutus."
http://www.thl.fi/fi_FI/web/fi/rokotuksetjarokottaminen
Ja noita muodostuneita vasta-ainetasojahan ei mitata Suomessa ollenkaan. Rokotettujen lasten äitien hysteriatasosta päätellen yksikään rokotettu lapsi ei saa rokotteista minkäänlaista suojaa.
Kyllä, olet idiootti.
http://www.telegraph.co.uk/health/healthnews/6336370/Children-should-no…
Edelleen olet idari.
http://www.urmc.rochester.edu/news/story/index.cfm?id=1318
Eli joko koko muu maailma + THL on idareita täynnä, tai sitten av-mammat + neuvolan terkat ovat idareita. Kumpiko pätee?
<a href="http://www.urmc.rochester.edu/news/story/index.cfm?id=1318" alt="http://www.urmc.rochester.edu/news/story/index.cfm?id=1318">http://www.urmc.rochester.edu/news/story/index.cfm?id=1318</a>
Eli joko koko muu maailma + THL on idareita täynnä, tai sitten av-mammat + neuvolan terkat ovat idareita. Kumpiko pätee?
Että tämä tieto on ollut saatavilla yleissivistyksen päivittämistä varten jo VUOSIA.
"The study is available online in the Dec. 1, 2006, Journal of Immunology, and was funded in part by the National Institutes of Health. (See full study at: http://www.jimmunol.org/cgi/content/full/177/11/7811)"
Ja sitten niitä eriäviä mielipiteitä. Tutkimuksia niistä, kiitos!
Loppuiko argumentit?
Tai sitten se klassinen av-mamma-tapaus: "MINUN lapselleni EI voi koskaan tulla minkäänlaisia sivuvaikutuksia rokotteista eikä lääkkeistä. MINUN lapseni on ERITYISTAPAUS, niin erityinen ettei mitään tutkimustulosta voida yleistää koskemaan minun Perttu-Karoliinaani."
Ja sitten nämä samat titityyt on täällä paasaamassa kuinka joillakin tuo vasta-aineiden muodostus ei oikein toimi/onnistu (no daaa....) ja siksi KAIKKI muut pitää rokottaa. Voi helvetti teidän ääliöiden kanssa! :-D
Kiitos taas tälle aamulle, on tää av-idioottien kerho ihan huippuhauska, naurut on taattu kun palstan sivuston avaa.
T: sh
Itse annoin särkylääkettä sen takia kun vauvalle tuli melkein 40 asteen kuume. Vai olisiko pitänyt antaa olla ilman lääkettä mielestäsi?
No, kysyitkö piikittäjältä mitä pitää tehdä?
Että selvititkö itse tuota asiaa muualta kuin neuvolan terkalta? Se "melkein 40 asteen kuume" ei ole vielä hengenvaarallinen. Kuumekouristuksetkaan eivät ole vaarallisia, vaikka pelottavalta näyttävätkin.
Loppuiko argumentit?Tai sitten se klassinen av-mamma-tapaus: "MINUN lapselleni EI voi koskaan tulla minkäänlaisia sivuvaikutuksia rokotteista eikä lääkkeistä. MINUN lapseni on ERITYISTAPAUS, niin erityinen ettei mitään tutkimustulosta voida yleistää koskemaan minun Perttu-Karoliinaani."
Ja sitten nämä samat titityyt on täällä paasaamassa kuinka joillakin tuo vasta-aineiden muodostus ei oikein toimi/onnistu (no daaa....) ja siksi KAIKKI muut pitää rokottaa. Voi helvetti teidän ääliöiden kanssa! :-D
Kiitos taas tälle aamulle, on tää av-idioottien kerho ihan huippuhauska, naurut on taattu kun palstan sivuston avaa.
rokotekattavuudestahuutavat tiedäkään lastensa vasta-aineiden muodostumisesta?? Justiinsa järkytyin!!
Itse annoin homeopaattisen aineen rokotuksen yhteydessä välttääkseni haitat. Tosin lapseni saivat niitä rokotuksia valikoivasti.
Loppuiko argumentit?Tai sitten se klassinen av-mamma-tapaus: "MINUN lapselleni EI voi koskaan tulla minkäänlaisia sivuvaikutuksia rokotteista eikä lääkkeistä. MINUN lapseni on ERITYISTAPAUS, niin erityinen ettei mitään tutkimustulosta voida yleistää koskemaan minun Perttu-Karoliinaani."
rokotekattavuudestahuutavat tiedäkään lastensa vasta-aineiden muodostumisesta?? Justiinsa järkytyin!!
Itse annoin homeopaattisen aineen rokotuksen yhteydessä välttääkseni haitat. Tosin lapseni saivat niitä rokotuksia valikoivasti.
Mutta odotas kun joku vesirokkoepidemia (*tirsk*) taas iskee, niin johan huudetaan kaikkia pakkorokotukseen.
Ne vasta-aineethan pitää tulla siinä piikissä keskiverto-av-mamman mielestä. Jaa eikös niitä siinä tulekaan? A-haaa...
Ehkä jonkun oppiaineen opetusta olisi syytä lisätä siellä peruskoulun puolella.
Kuumekouristuskin voi olla merkki epileptiasta ja jos kouristus kestää niin se alkaa vaikuttaa aivoihin.
Jos lapsi on alle 5 kiloinen niin vietävä lääkäriin jossa lääkäri määrää oikean määrän särkylääkettä ja sairaanhoitaja laittaa sen lapselle.
Mutta nykyään kaikkia, vastasyntyneitäkin lääkitään!
Jos lapsi on alle 5 kiloinen niin vietävä lääkäriin jossa lääkäri määrää oikean määrän särkylääkettä ja sairaanhoitaja laittaa sen lapselle.
Mutta nykyään kaikkia, vastasyntyneitäkin lääkitään!
Mutta rokotusreaktioon kuumetta alentavaa lääkettä ei enää nykytietämyksen mukaan suositella. Jos se kuume nousee henkeä uhkaavaksi, ei rokotteita kannata jatkossa ottaa.
Vastatyntyneitä lääkitään sokeriliuoksella, se on niille kuulemma tarpeeksi voimakas "kipulääke". Itse en tähän usko, mutta en siltikään anna enkä suosittele kipulääkkeen antamista rokotusreaktioon.
t: sh
en ole kenenkään kuullut edes käyttävän buranaa vauvalle.