Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaas nyt superkasvattajat, mitä mä teen tän pojan kanssa.

Vierailija
29.01.2013 |

4,5 v., joka on aina ollut luonteeltaan erikoinen, mutta melko kiltti. Hyvin äidissä kiinni, ja minulle hän myös uhmailee eniten. Erityisesti sen jälkeen, kun pikkuveli (nyt 1 v.) syntyi, vaikka koetan antaa isolle mahdollisimman paljon huomiota.

Meidän päivista puolet on hyväntuulista yhdessäoloa, valitettavasti se toinen puoli on sitten pelkkää rähinää. Poika on fiksu kaveri, hän osaa erittäin hyvin käyttää hyväkseen sitä, että en pysty vauvan kanssa pistämään häntä kuriin riittävän tehokkaasti. Esimerkkitilanteita:

- Nukutan vauvaa, ja isoveli tulee tahallaan riekkumaan ja mölisemään viereen. En saa häntä millään hiljaiseksi, mutta en myöskään voi lukita häntä mihinkään nukutuksen ajaksi. Tilanne saattaa jatkua tunteja, kunnes vauva on aivan raivoväsynyt.

- Ollaan ulkona, ja isoveli tekee jotain aivan hölmöä, esim. vie kaverilta lelun. Kun komennan häntä, hän kieltäytyy antamasta lelua takaisin. Vauva sylissä minun on vaikea juosta poikaa kiinni. Jos hänet saan kiinni, hän lyö minua. Vauvan kanssa en pysty esim. viemään häntä kotiin, joten poika pääsee kuin koira veräjästä.

Olen kokeillut rangaistusta (esim. herkkukielto, videokielto, jne.), ei toimi. Poika vain nauraa makeasti. Olen yrittänyt jutella ja selittää, miksi poika toimii väärin, ja että muille tulee paha mieli. Ei toimi. Hän tietää toimivansa väärin, ja tekee sen tahallaan. Olen yrittänyt palkita poikaa silloin, kun hän toimii fiksusti. Ei auta.

Poikani ei ole paha, mutta en ymmärrä, miten saisin tämän jatkuvan kiusaamisen loppumaan. Isä on ratkaissut asian tukkapöllyillä, jotka toimivatkin erittäin hyvin. Itse haluaisin löytää jonkin laillisen keinon.

Kiitän asiallisista vastauksista!

nimim. epätoivoinen äiti

Kommentit (65)

Vierailija
61/65 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

4,5-vuotias osaa kyllä kävellä.

et ole tainnut raivoavaa lasta nähdäkään. Mitenkäs saat lapsen kotiin kun se tosissaan pistää hanttiin eikä uhkailu, lahjonta eikä kiristys auta?

AP ymmärrän sun tuskan ja pelkäänpä että itsellä samat ongelmat edessä.

Vierailija
62/65 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumalauta mitä lässytystä.. Tarrataulu? Jäähypenkki?

Sanon saman kuin muutama muu edellä: Sulla on nyt uhmaava 4,5 vuotias 18kg muksu. Se muksu on todennäköisesti perheessäsi silloinkin, kun se on 14,5 vuotias ja 60kg. Ja saattaa yhä uhmata jotain.

Silloinkin sun tarvii olla aikuinen ja asettaa rajat epätoivotulle käytökselle.

Alas likka ny harjotteleen sitä aikuisena ja vanhempana oloa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/65 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen kokenut nukutukset vaikeina. Meillä isoveli on katsonut nukutuksen ajan videoita, ja hyvin on onnistunut. Meillä vanhimmainen ollut kanssa rauhallinen mutta villiintynyt nyt alle 5veenä. On siinä aluksi ihmettelemistä miten toimia. Hyviä vinkkejä tullut!

Vierailija
64/65 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

et ole tainnut raivoavaa lasta nähdäkään. Mitenkäs saat lapsen kotiin kun se tosissaan pistää hanttiin eikä uhkailu, lahjonta eikä kiristys auta?

mulla on monta lasta ja olen todellakin nähnyt, mitä on raivoaminen. Tiedän siis mistä puhun.

Vierailija
65/65 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on monta lasta ja olen todellakin nähnyt, mitä on raivoaminen. Tiedän siis mistä puhun.

Sanon, että nyt lähdetään. Ja sitten lähden. Tähän mennessä nuo ovat kyllä seuranneet, kuka nopeammin, kuka hitaammin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yksi