Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Varhaisultra, sikiö ei vastaa viikkoja

Vierailija
29.01.2013 |

Meillä suuri huoli pikkuisesta. Oltiin viime viikon tiistaina varhaisultrassa, jolloin sikiön piti vastata viikkoja 9 kuukautisista laskettuna, mutta ultrassa näkyikin vain sikiöpussi 7;5mm eli lääkärin mukaan raskaus max 4 viikkoa tai mennyt kesken varhaisessa vaiheessa. Nyt pelottaa tuo jälkimmäinen, vaikka onkin ollut epäsäännölliset kuukautiset. On tuo sen veran iso heitto kuitenkin. Torstaina ultraan ja toivotaan, että silloin löytyy sikiö ja syke... Muutoin edessä tyhjennys ja suurin suru ikinä... Samaan aikaan sain tietää ystävän odottavan vauvaa samoilla viikoilla kuin minä, jos siis kaikki menee hyvin. Kenelläkään kokemuksia noin isosta heitosta ultrassa? 

Kommentit (65)

Vierailija
1/65 |
31.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietoa ap:ltä!

Vierailija
2/65 |
31.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/65 |
31.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ymmärrän ettei ap jaksa tulla kertomaan jos uutiset olivat huonoja..

Vierailija
4/65 |
31.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveisiä ultrasta! Masuasukki havaittu ja hyvinvoivaksi todettu viikoilla 6+1. Syke nähty ja muutenkin kaikki hvin. Odotus jatkuu ja olo hyvin iloinen ja helpottunut! :-)

Vierailija
5/65 |
31.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnellista odotusta sulle!

Vierailija
6/65 |
31.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea!!! t. viestin nro 14 kirjoittanut

Vierailija
7/65 |
31.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille tuesta ja onnitteluista! :-)

Vierailija
8/65 |
31.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntui pahalta lukea niitä pessimistisiä viestejä, ja eritoten nimim. "lääkärin" kommentteja. Ihanaa, että nyt löytyi sikiö ja syke. En itse tuolloin kirjoittanut, että itselleni kävi kauan sitten aivan samoin. Olin jo (erikoislääkärin tuomion ja ultran perusteella) menossa kaavintapöydälle, mekot ja myssyt päällä.

Mutta silloin tuli paikalle nuori kokematon naislääkäri,joka valoi minuun uskoa että "odota vielä ensi viikkoon". Ja silloin siellä olikin elävä sikiö, joka on nykyään 28-vuotias perheenisä ;) En kirjoittanut tuota aiemmin, koska 1980-alun ultraäänilaitteet olivat nykyisiin verrattuna antiikkisia. Mutta nyt tämän sitten kerroin.

Vierailija
9/65 |
31.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meni oikein kylmät väreet. Hyvää loppuodotusta :)

Vierailija
10/65 |
31.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tsemppiä raskauteen

Vierailija
11/65 |
29.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli melkein samalla tavalla varhaisultrassa, ja parin viikon päästä siitä kontrollissa todettiin tuulimunaraskaus. Eli silloin ei enää näkynyt mitään. Toivottavasti sulla käy paremmin torstaina. Jaksamista!

Vierailija
12/65 |
29.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

että nyt ei voi muuta kuin odottaa seuraavaa ultraa. Kamaalaa tiedän. Vaihtoehdot lienevät juurikin nuo, mitä lääkäri on sanonut.

Mulla on kaksi keskenmenoa takana. Ekalla kerralla ystäväni sai vauvan päivä sen jälkeen kun mulle tuli keskenmeno. Toisella kerralla taas toinen hyvä ystäväni odotti vauvaa samoilla viikoilla ja synnytti sitten myöhemmin terveen pojan. Minä siis vain sain sen keskenmenon. Toisinaan kohtalo tekee julmia kepposia.

Vierailija
13/65 |
29.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitähän sä voit jo päätellä onko ylipäätään mahdollista että raskaus olisi alkanut noin paljon myöhemmin. Todennäköisin vaihtoehto on kekseytynyt keskenmeno ja se selviää sitten seuraavassa ultrassa.

Vierailija
14/65 |
29.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

varhaisultra viikolla 9+jotain,koska vuodin verta. Todettiin kaksosraskaus joista kummallakaan ei näkynyt sykettä.Toinen vastasi viikkoa 9 ja toinen oli selvästi nattavoitunut ja vastasi viikkoa 7. Mut komennettiin olemaan ravinnotta ja tulemaan seuraavana päivänä kaavintaan. No itkin koko yön ja rukoilin ihmettä tapahtuvaksi ja menin seuraavana aamuna takaisin polille.Gyne teki uuden ultran ja kappas isommalta löytyi syke :) ja tämä tarina on tosi.

Synnytin tytön viikoilla 35+2.

Vierailija
15/65 |
29.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

on sun keskimääräinen kuukautiskierto ja milloin teit plussatestin?

Vierailija
16/65 |
29.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kahdesta nuorimmaisesta raskausviikkoja on siirretty taaksepäin. Rv 9-10 on molemmissa pitänyt olla ja rv6+ on ollut viikot ultran jälkeen.

Eli ei se mitään ihmeellistä ole että viikot ei täsmää.

Iso ero minun ja sinun tilanteissa on se että minulla on ultrissa aina löytynyt vahva sydämensyke.

Toivon että sinulla kaikki kääntyy parhainpäin.

Vierailija
17/65 |
29.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kierto on 33 päivää. Jotenkin kummasti vaan olen raskautunut kaksi sen jälkeen kun menkat on myöhässä. =)

Vierailija
18/65 |
29.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin e-pillereiden käytön vasta muutama kierto sitten, tämän jälkeen kuukautiset olleet hyvin epäsäännölliset (14.10 ja edelliset 21.11). Raskaustestejä tein paljon marrasjoulukuun vaihteessa ja esim 24.12 ei vielä plussannut. En muista teinkö vielä testiä ennen vuodenvaihdetta, mutta sitten pidin taukoa, kun jatkuvasti nega testejä ja masennuin, ajattelin etten ole raskaana vaan kyseessä muusta syystä pois jääneet kuukautiset. Sitten 10.1 tein vielä testin ajatuksella, että varmistetaan nyt.... Haalea plussa, joten 11.1 tein clear bluen digitaalisen testin, joka näytti 2-3 viikkoa ja vielä apteekin testin, jossa selkeä plussa.

Vierailija
19/65 |
29.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

sulla on ollut varmasti viikkoja ainakin 3+5 suunnilleen. Eli nyt 7+3 vähintään. Ja ultran mukaan nyt max mitä? Ei täsmää eli diagnoosi on selvä.

Vierailija
20/65 |
29.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tuon perusteella voisi laskea että 7 viikkoa olisi ennemmin oikein kuin 9?

MUTTA eikö 7 viikolla kuuluisi jo sydämen lyödä? :(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kuusi