Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kertokaa mikä on ketoosi-dieetti

Vierailija
29.01.2013 |

Kannattaisiko sellaista koettaa, tavoitteena tiputtaa 10 kiloa kesään mennessä. Nyt ylipainoa noin 15kg. Jaksaako tuon dieetin aikana liikkua, harrastan kuntosalilla käyntiä ja hiihtoa/pyöräilyä noin 4-5 kertaa viikossa. yhteensä sellaiset 4-6 tuntia. Ikää on 39 vuotta.

Kommentit (13)

Vierailija
2/13 |
29.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta Atkinsissa alussa on 2 viikon ketoosivaihe.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Atkinsin_dieetti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
29.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketoosi on täysin turvallinen ja luonnollinenkin tila ihmiselle, siinä missä taas ketoASIDOOSI on hengenvaarallinen poikkeustila.

Vierailija
4/13 |
29.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten jaksaminen pienillä hiilarimäärillä?

Vierailija
5/13 |
29.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
6/13 |
29.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuun olo on ns. "höntti". Johtuu siitä, että keho siirtyy sokeripolttoisesta rasvapolttoiseksi. Kun tämän alkuvaiheen yli pääsee, olo on mitä energisin. Alkuvaihe kestää yksilöstä riippuen parista päivästä viikkoon. Ja sitten alkaa rasva sulamaan niin, että hiki valuu norona, näin ainakin minulla.

Vierailija
7/13 |
29.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ketoosia saa jatkaa 2-3 vko niin miksi sitten ns. lentoemännän dieettiä saa vaan 4 pv ja sitten pitää olla kk tauko ? kun se kuitenkin kuulostaa aika samanlaiselle.

Vierailija
8/13 |
29.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ap, mutta kiinnostunut kanssa

Vierailija
9/13 |
29.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paino on tippunut vuoden alusta 6kg vaikka ylipainoa ei ollutkaan, kuin 3kg. Rasvaprosentti myös tippunut. Aluksi oli 36,1 ja nyt 30,9. Ja syön täysrasvaisia tuotteita. En mitään rasvattomat tai kevyttuotteita. Olo on todella hyvä ja energinen! Teen 3 krt viikossa aerobisen treenin, joista 1 on 2 tuntia sählyä. Lisäksi 2 krt viikossa salitreeni.

Aloitan aamun proteiinijuomalla, johon laitan 2 raakaa kananmunaa, 30g micro whey active prot. Jauhetta ja vähän marjoja. Ja kahvi.

Juon 3l vettä päivän aikana.

Tänään söin päivälliseksi kanakastiketta. (Koskenlaskijajuustossa haudutettaviin kanaa) höyrytettyä kukkakaalia ja salaattia.

Syön jotain noin 3 tunnin välein.

En kärsi nälästä, mutta paino tippuu.

Vierailija
10/13 |
29.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi se poistaa lähinnä nestettä. Karppauksella/Atkinsilla keho tosiaan siirtyy rasvapolttoiseksi ja silloin tarvitaan reilusti rasvaa. Yleisin harhaluulo koskien esim. karppausta on se, että pelkkää lihaa vaan vedellään naamaan- ehei! Lihamäärä on suht sama kuin suosituksissakin, mutta rasvasta pitäisi tulla n. 80% päivän energiamäärästä (ja nimenomaan ns. puhtaita rasvoja eli voita, oliiviöljyä, kookosöljyä...rypsiä ei suositella koska sen omegasuhteet ovat huonot ja kookosöljy on ihan eri tavaraa kuin se marketissa myytävä B-luokan rasva voin vieressä.). Lisäksi RUNSAASTI vähähiilarisia kasviksia + marjoja joka päivä.

Esimerkki karpin ruokapäivästä voisi olla tämä:

Aamu: 2dl täysrasvaista jogurttia mustikoilla (1dl) + kermakahvi (ilman sokeria)

Päivä: runsas tonnikala-fetajuustosalaatti (tonnikala öljyssä, feta öljyssä, paprika, salaattisekoitus, kurkku, tomaatti) ja majoneesipohjainen kastike (tätä reilusti myös)

Ilta: jauhelihapyörykät (sikanauta, sipuli, mausteet, kananmuna), kukkakaalimuussi (keitetty + survottu kukkis, jonka sekaan voita ja kermaa/täysmaitoa + suolaa), keitetyt vihreät pavut voisulalla

Päivään voi sisältyä myös herkkuja, mutta silloin ne ovat vähäsokerisia tai mielellään sokerittomia. Hyvä jälkkäri suklaasta tykkäävälle on pala tai kaksi tummaa (yli 70%) suklaata tai esim. kermavaahto marjoilla.

Vierailija
11/13 |
29.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ketoosissa on sikäli tosi hyvä laihduttaa että nälkää ei ole, kunhan ketoosi käynnistyy.

Noiden kuurien aikana ei kyllä rankkaa liikuntaa suositella, ei tee hyvää kropalle että saa vain 550 kcal päivässä energiaa ja sitten kuluttaa paljon liikunnalla. Normaalit työt, reipas kävely tms onnistuu kyllä.

Vierailija
12/13 |
29.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä pliis höngi kenenkään lähellä ;)

Vierailija
13/13 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha keskustelu, mutta kommentoin silti. Itse aloitin vähän aikaa sitten ketoosidieetin. Olen vastustanut sinänsä karppausta ja sitä turhanpäiväistä rasvalla läträämistä ja naurettavia väitteitä, että voi syödä niin paljon rasvaa kuin haluaa.

Alotin dieetin, koska luin siitä Body-lehdestä. Itse käyn kuntosalilla n. 5 kertaa viikossa sekä n. 1 h lenkin neljästi viikossa. Tavoitteena on pudottaa rasvaprosenttia, joka on päässyt nousemaan. Olen vetänyt tämän dieetin siten kohtuullisen tiukaksi, että pidän hiilarit mahdollisimmman lähellä 0g päivässä sekä lisäksi lasken syömäni kalorit. Jos syön päivässä 1300 kcal, silloin pyrin päivässä käymään 700 kcal lenkin ja 600 kcal salitreenin. Tavoitteena on polttaa rasvaa -2 kg viikossa. Lasken myös proteiinimäärät siten, että pyrin syömään 2g per rasvaton painokilo proteiinia.

Tähän mennessä olen laihtunut n. -2 kg kolmessa päivässä. Olen seurannut kehonkoostumusmittarilla, ja todellakin rasvaprosentti on pudonnut ja lihasprosentti on kasvanut.

Olen sinällään armollinen, että jos en jaksa liikkua joku päivä ja sattuisi olemaan nälkä (no ei ole vielä tullut sitä nälkä päivää, enemmäkin ongelma, että muistaa syödä väkisin, kun ei koe nälkää) niin saa syödä kanaa vaikka sen 2 kg tarvittaessa kunhan hiilareihin ei koske. Lisäksi olen pyrkinyt syömään joskus banaanin, vaikka se sisältää hiilareita. Tämä sen vuoksi, ettei Kalium-taso laske, koska se aiheuttaa helposti rytmihäiriöitä.

Teoriassa kuitenkin pyrin syömään rasvaa kohtuudella - sillä vain korvataan hiilareita. Jos rasvaa käytän, haluaisin suosia kasvisrasvoja ja monityydyttömättömiä hyviä rasvoja. En juo öljyjä, käytän paistamisessa mahdollisimman vähän rasvaa, salaatissa saatan käyttää oliiviöljyä, koska se hidastaa salaatin imeytymistä. Ole on itse asiassa ihan hyvä ja energinen.

Vastaus kysymykseen: Onko tämä elämäntapa?

- EI TODELLAKAAN, eikä tule! Kyse on dieetistä, jolla on tarkoitus alentaa rasvaprosenttia, ja pyrkiä syömään silloinkin järkevästi. Kun saan rasvaprosentin hieman alle tavoitearvojen, tavoitteena on edelleen toki laskea proteiinimäärät mutta siirtyä kokonaisuudessaan hieman pluskaloreilla, jotta salilla saa parempia tuloksia ja lihaskasvua aikaan. 

Ketoosidieettiin kuuluu myös "mässäilypäivä", joka minun kohdallani tarkoittaa, että silloin saa syödä hiilareita ja proteiinia, mutta kaiken muun pitää olla niin vähärasvaista kuin mahdollista. Päivän kaloriannos ei minun dieetilläni edelleenkään saa ylittä päivittäistä tarvetta. Päivän tarkoituksena on ainoastaan saada ladattua lihasten glykogeenivarastot täyteet, jotta jaksaa taas treenata :)

Mutta vaikka pyrinkin keskittymään hyviin rasvoihin enkä ampumaan yli rasvansyönnillä, niin täytyy sanoa: On mukavaa syödä hyviä monipuolisia erilaisia juustoja, syödä pekonia ja pulled porkia, nauttia mehevistä täyslihapihveistä ja lorauttaa öljyä kasvisten joukkoon mauksi! Voi hyvällä omalla tunnolla syödä aterian, jossa on salaattia, lihakimpaleita, majoneesia jne. :)