Mä haluaisin 40-v lahjakseni taulun.
Mutta ne tuntuu olevan niin kalliita halvimmillaan n.500€ useaan tuhanteen euroon en usko että sellaista saan.
Kommentit (37)
Niin juuri! On hyvä idea ostaa taulu. Se on kotonanne sit loppuelämän ajan, sun nelikymppislahja, jonka 4-vuotiaanne aikanaan perii!
Niin juuri! On hyvä idea ostaa taulu. Se on kotonanne sit loppuelämän ajan, sun nelikymppislahja, jonka 4-vuotiaanne aikanaan perii!
[quote author="Vierailija" time="29.01.2013 klo 09:04"]
Mutta ne tuntuu olevan niin kalliita halvimmillaan n.500€ useaan tuhanteen euroon en usko että sellaista saan.
[/quote]
Minä sain 40-vuotislahjakseni alastonmaalauksen itsestäni.
Siis sain lahjakortin mieheltä ja lapsilta - olivat sopineet asian taiteilijan kanssa ja puolen tusinaa kertaa istuin mallina.
Sitä en teidä, mitä tuli maksamaan.
Toiveesi on hyvä, mutta jäsentymätön. "Taulu" on yleensä esillä ja sen pitää kestää aikaa. Kerro toiveestasi niille, jotka sinulle lahjaa miettivät niin heistä joku toivottavasti ymmärtää kerätä rahat taidelainaamon lahjakorttia varten. Ja tosiaan, valinta vain oman maun mukaan.
Joku jo kirjoittikin, mutta grafiikkaa saa edullisestikin. Ja kai niitä taulujakin edullisemmin saa kuin parilla tonnilla?
loool, eikös oras jossain vaiheessa maalanbut usein esim burberry-ruutua tauluihinsa?! Hyi miten mautonta.
[quote author="Vierailija" time="29.01.2013 klo 11:06"]
...mutta pidän Vincent Bakkumin tauluista.
http://saintjustine.com/#About-Vincent-Bakkum
[/quote]
meillä on kaksi, joista toisen bakkum on tehnyt meille tilaustyönä. Tykkään! Upea värienkäyttö sekä aiheet miellyttävät.
Minä ostin itselleni taulun 40v lahjaksi. Se on aivan ihana , hommasin Taidelainaamosta sellaisen itseäni miellyttävän Sari Bremerin teoksen. Tuossa se on olohuoneen seinällä nyt 8 vuotta ollut ja katselen sitä aina aamukahvia juodessa.
Ei taulun tarvitse olla sijoitus, minusta sen pitää olla jotain , josta itse nauttii. Minä siis lainasin tuon teoksen ja toin kotiin. Koska kotonakin se oli mieluisa , mieheni osti sen minulle. ja kävi kehystyttämässä sen. Maksoi kaikenkaikkiaan vähän yli 400 euroa , kallein lahja jota olen koskaan saanut.
Taulussa on tärkeää, että sen valitsee itse. Mitä tahansa taulua en olisi halunnut. Minusta toiveesi on ihana ja toivottavasti toteutuu.
Taidelainaamo on hyvä idea ap:lle. Teoksen voi vaihtaa helposti, jos se ei näytäkään hyvältä kotona. Sitä voi myös maksaa pikkuhiljaa. Lainaamosta voi löytyä hyvin edullisestikin taidetta, jos tekijä on melko tuntematon.
Ei totetunut toiveeni. Sain vain halppislaukut ja pipon ja kaulaliinan ja mieheltä 50€ rahaa.
Minä ostin itselleni 41-v lahjaksi grafiikkaa, 200e + kehystys :)
Ei juma, et sitten mitään muuta keksinyt ?
en tykkää matkustelusta,mitään kotimaan kahden keskistä hotelli tai kylpylälomaa en voi ottaa koska meillä 4v lapsi mitä ei saa kenellääkään hoitoon,tavaraa on vaikka mitä yms.
Puolisolta? Työ kannattaa kuitenkin valita itse. Grafiikkaa saa satasilla. Taidelainaamosta saa osamaksulla ja taiteilijalta suoraa ostaessa voi myös sopia maksujärjestelyistä.
Ei juma, et sitten mitään muuta keksinyt ?
en tykkää matkustelusta,mitään kotimaan kahden keskistä hotelli tai kylpylälomaa en voi ottaa koska meillä 4v lapsi mitä ei saa kenellääkään hoitoon,tavaraa on vaikka mitä yms.
Ota joku jolla on joku kiva tarina, vaiks siihen 40 vuotis elämäntaipaleeseen liittyvä ihku juttu. joku sulka/tribaali/kiinalainen merkki yhdistettynä. Ja av-mammat tykkää!
Itsekin tykkäisin. Inhoan kaikkea tavaraa, jota koti pursuilee jo nytkin ja matkoilla en juurikaan käy. Taulu on hyvä lahja sellaiselle, "jolla on jo kaikkea".
Hän toivoo lahjakseen taulua.
Miksi te, epäkohteliaat palstalaiset, näette siinä aiheen herjata hänen makuaan? Unohtivatko vanhempanne kasvattaa teidät?
Toivottavasti saat toivomasi taulun lahjaksesi. :)