Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten nopeasti korvakorureiät parantuvat?

Vierailija
28.01.2013 |

Eli mulle laitettiin reiät joskus syksyllä, olisko ollut lokakuuta. Reiät ei vieläkään ole ihan kunnossa, ne erittää jotain nestettä (vähän) ja esim. nyt kun olin yhden yön ilman koruja, reikä oli jo vähän umpeutunut ja koru piti rusauttaa siitä läpi :( Onko tää normaalia?`Miten nopeasti teidän reiät on parantuneet?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
28.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja edelleen vuotaa silloin tällöin verta ja kudosnesteitä.

Vierailija
2/9 |
28.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyttärelle laitettiin reijät viime syksynä, parani 2 päivässä. Eivät missään vaiheessa edes rähmineet tms olleet kipeät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
28.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska ne umpeutuvat. Eli ei mikään ihme jos ei koru meinannut mennä yön jälkeen. Kyllä niiden tulisi olla jo kunnossa. Oletko muistanut puhdistaa reikiä joka päivä? Kokeile koukulla olevia korviksia niin rei'ät saavat paremmin ilmaa ja paranevat paremmin (ja helpompi puhdistaa ilman että joutuu korviksia ottaa pois)

Vierailija
4/9 |
28.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

laitettiin lapselle korvakorut vuosi sitten ja vasta nyt ovat täysin parantuneet. Eivät tulehtuneet missään vaiheessa, mutta erittivät jatkuvasti rähmää ja välillä kun rähmä pääsi kuivumaan, rupesi reiät vuotamaan verta korun liikkuessa. Välillä oli parempi, sitten taas takapakkia. Nyt voin sanoa, että näyttäisivät parantuneen täysin.

Meillä auttoi korvarenkaiden käyttö oli reiät saavat riittävästi ilmaa, säännöllinen puhdistaminen (vedellä/suolaliuoksella) ja bepanthenin sively reikiin. Noista suurin apu oli ehkä bepanthenista.

Vierailija
5/9 |
28.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kesti parantua kuukauden. Pidin koko ajan korvassa silloin ohuita harjoitusrenkaita, joita siihen aikaan käskettiin liikutella ympäri. Luulin, että olen ainoa, jolla noin kauan kestää parantua.

Vuosia myöhemmin reikä repesi hieman ja muutaman päivän oli tuollainen vähän erittävä, kunnes yhdessä yössä oli kamala tulehdus päällä. Korva oli paisunut ja tullut jäykäksi hörökorvaksi. Menin päivystykseen.

Kun tuo oli parantunut, laitoin pikän ajan päästa siihen uuden reijän hygieenisesti neulalla itse. Se reikä parantui parissa päivässä.

Vierailija
6/9 |
28.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyttärelle laitettiin reijät viime syksynä, parani 2 päivässä. Eivät missään vaiheessa edes rähmineet tms olleet kipeät.

Eivät taatusti parantuneet kahdessa päivässä.

Se, että reiät eivät vuoda nesteitä tai ole kipeät ei tarkoita, että olisivat parantuneet.

Vierailija
7/9 |
28.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja edelleen tuli mätäpallerot korvanlehden taakse, aina uudelleen putsauksesta huolimatta. Nyt otettiin korut pois kokonaan, annetaan mennä reikien umpeen ja laitetaan sitten myöhemmin uudelleen. Olivat vielä väärässä kohtaa meidän mielestä, se harmitti tyttöä kamalasti, niin nythän tuokin korjaantuu ajan kanssa.

Vierailija
8/9 |
29.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko paranemisessa eroa siinä, onko reiät tehty lävistämällä vai ampumalla?

Vierailija
9/9 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla kohdallani voisin kysyä samaa.

Tein reiät itse neulalla kaksi vuotta sitten ja yhä tuo toinen välillä rähmii tai vuotaa.

Nyt tuosta uudemmasta tulee hieman veristä rähmää ja uusin (jonka siis avasin uudelleen, kun oli umpeutunut.. Kun ei siis ollut parantunut) niin tuo nyt puskee nestettä ja mitä lie eikä näytä parantuakseen. On vielä arkakun näin viikon jälkeen.

Eli itse tehtyjä kaikki 4.

:/