Jos ihmisellä on vain poste restante osoite, niin tarkoittaako
se sitä, että on asunnoton? vai voiko olla asunto jonka osoitetta ei vain halua minnekään ilmoittaa?
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Jos asut mökillä tai liikehuoneistoksi määrätyssä paikassa joka Helsingissä yleistä, et voi laittaa kirjoja siihen osoitteeseen. Silloin posterestante on hyvä vaihtoehto.
Jep. Anopilla on poste restante. Asuu mökillään.
Mökille ei saa käännettyä postia Postilokero ja poste restante on hyvin läheisiä sukulaisia kummassakin tapauksessa haet postista postisi. Asunnottomuus on sitä ettei ole omaa asuntoa.
Joko on asunnoton/majailee milloin missäkin tai haluaa vaan piilotella postejaan esim. puolisolta, vaikkapa perintäkirjeitä...
Vierailija kirjoitti:
Meillä on sen takia poste restante koska vanhemmat eivät luota postilaatikko systeemiin. Monta kertaa on ehtiny naapurit kurkata sinne meidän postilaatikkoon ja lukea vieläpä kaikki tilatut lehdet ja katsoa mitä postia tulee. Poste restante on niin paljon helpompi.
Helpompi kuin lukollinen postilaatikko? Epäilen vahvasti.
Minulla on ollut poste restante osoite v.2008 lähtien joka pelaa hyvin,mutta kun tarvis raahaa lainaan niin ei kukaan anna vedoten juuri tähän osoitteeseen,vaikka itse asun kyllä as-vaunussa ,enkä sillai ole asunnoton 8v meneillään,olen suht hyvällä eläkkeellä ,mut kelassa ja sossussa ja tk:ssa katsotaa hylkiöksi.Amerikassa ja Englannissa asuntovaunu asuminen on melko yleistä,pitäs tämänkin pikkuamerikan otta mallia näissäkin asioissa sieltä...!!!
Mitä jos Helsingin 00100 alueella asuu kaksi Maija Meikäläistä, miten varmistutaan oikeasta vastaanottajasta?
Kyllä muuten sossu ja kela hyväksyy posterestante osoitteen..itselläni oli aikanaan 2v posterestante osoite,ja kelanrahat pyöri ihan normaalisti.
Käy zekkaamassa poste restane postin hakijoiden jonoa postissa paikan päällä. Aika iso osa näyttää asunnottomilta, tai ei ainakaan miltään, matkusteln paljon, tai omaan niin menestyksekkään firman että pidän siksi poste restante osoitetta etten halua osoitettani julkiseksi.
eläkeläinen kirjoitti:
Minulla on ollut poste restante osoite v.2008 lähtien joka pelaa hyvin,mutta kun tarvis raahaa lainaan niin ei kukaan anna vedoten juuri tähän osoitteeseen,vaikka itse asun kyllä as-vaunussa ,enkä sillai ole asunnoton 8v meneillään,olen suht hyvällä eläkkeellä ,mut kelassa ja sossussa ja tk:ssa katsotaa hylkiöksi.Amerikassa ja Englannissa asuntovaunu asuminen on melko yleistä,pitäs tämänkin pikkuamerikan otta mallia näissäkin asioissa sieltä...!!!
Hyvällä eläkkeellä eikä rahaa mene asumiskustannuksiin, mutta silti lainaa tarttis.
Vierailija kirjoitti:
Eli jos on sairas eikä ole rahaa lääkkeisiin mutta asuu osoitteessa jossa joku tekee töitä katsotaan hänet velvolliseksi lääkkeiden ostajaksi onko näin?
Kumma kyllä avo- tai avioliitto tuo myös velvollisuuksia.
Naapurimme katsoo postilaatikkoomme säännöllisesti muka huolissaan. Utelun määrällä ei rajoja.
Kun olin ulkomaan komennuksilla, en halunnut rivarin postilaatikkoa täytettävän posteilla. Otin postit poste restanteen eli lähi-r-kioskiin ja hain ne sieltä lomille tullessa.
Jos asuu toisen kanssa yhteisasunnossa oletetaan toisen kustantavan toisen asioita, ja todellakin tulot vaikuttavat. On mahdollista vuokrata myös asunto 50%+ toinen omalla sopimuksella 50% ja tuolloin ei katsota yhteisasumiseksi, vaan kaksi itsenäistä on vuokrannut asunnosta tietyn alan ja nyt vaikka sairaan tai köyhän oikeudet säilyvät hänen tulojen mukaan.
Kun tulee asuttua monta kuukautta ulkomailla aina talvisin, nii harkitsin poste restantea, mutta sehän onkin nykyään maksulinen palvelu! Kaikesta ne sitten nyhtääkin. Siinä nettiä selatessa sitten tuli vastaan selkeästi parempi vaihtoehto kun poste restante, josta ne postit täytyy joka tapauksessa hakea ja näillä fikspostilla taas homma menee niin, että ne skannaa ne sulle.
No.. Halusin haastatella asiakaspalvelua, koska mulle tämä oli ainakin ihan uus juttu ja jotenkin se sitten sai vakuuttuneeksi että voisin kokeilla tätä seuraavalla kerralla ku oon poissa Suomesta.
Melkein siinä sitte unohtu koko juttu, kunnes lähtö lähestyi ja tajusin, että joka vuotinen pohdinta kuka ja miten postit hoidetaan. Pienen skeptisyyden jälkeen päätettiin laittaa tilaus vetämään ja saatiinkin saman tien se osoite, johon posti käännetään. Postit ehti kääntyä pois oikeastaan ennen ku edes lähdettiin maasta.
Siellä oli sitte hauska saaada skanattu kirje kirjastosta. Oltiin pari viinikirjaa unohdettu palauttaa, joten jouduttiin kuitenkin säätämään tuttava viemään ne kirjastoon. Toisaalta tää oli vain yks kerta puolen vuoden aikana eikä silleen pari kolme kertaa kuukaudessa.
Tolla firmalla on kaikenlaista juttua firmoille, mutta niiltä löytyy siis tää ihan normaaleille ihmisille oleva Poste Restante.. laitan tähän linkin, jos joku haluaa käydä tutkimassa https://fiksuposti.fi/fiksupostin-osoitepalvelu-kuluttajille/
Postilokero ja poste restante ovat kaksi eri asiaa.
Poste restante on noutoposti, jossa posti noudetaan nimellä ja henkilöllisyystodistuksella postikonttorista. Se on maksuton.
Postilokero taas on postista vuokrattu lokero, johon posti jaetaan ja sen voi käydä noutamassa kun haluaa. Siis kuin postilaatikko postikonttorissa.