Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälainen tyyli on tätimäinen ts mikä ei sovi 30v:lle, mutta 40- 50- vuotiaalle sopii?

Vierailija
27.01.2013 |

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
27.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivottavasti ymmärsitte jotain :) Eli siis minusta 30 - 50 vuotiaat ihmiset ovat aika samanlaisia, ei tyylissä ole mitään kovin erilaista heidä välillään. Viidenkympin jälkeen voisi ehkä olla vähän leidimäisempi jos haluaa. itse haluan olla joskus tyylikäs vanhempi rouva, en mikään tanttara :)

ole mitään eroa mikä sopisi paremmin. Ihminen on aika lailla samanoloinen ikävuosian 30 - 50, sen jälkeen ehkä voipikku hiljaa muuttaa tyyliä vähän leidimäisemmäksi, mikä EI tarkoita tätimäistä.

Vierailija
22/61 |
27.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niistä tätimäiset tekee niiden istumattomuus. Ne ovat kokoa tai kahta liian suuret ja löysät. Se jos mikä tekee niistä tätimäiset. Nuorekkuus tulee mielestäni usein juuri istuvuudesta. Jos vaatteet ovat väärän kokoiset (=liian isot), ne tekevät kantajastaan vanhemman näköisen. Myös väärät kuosivalinnat saattavat vaikuttaa vahentavasti.

Tarkoitukseni olikin näyttää, miltä tätimäiset farkut näyttävät. Olkoot sitten väärän kokoiset tai ei, mutta tuo kyseinen look on tätimäinen mielestäni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
24/61 |
27.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kai sitten täti, ihan sama. Nuo toiset ovat ihan teinifarkut.

Vierailija
25/61 |
27.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli ikä mikä hyvänsä, mutta tätimäisyyteen jos pyrkii, niin trenssi niskaan eli agenttitakki :)

Vierailija
26/61 |
27.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli ikä mikä hyvänsä, mutta tätimäisyyteen jos pyrkii, niin trenssi niskaan eli agenttitakki :)

Toinen tätipiste!

t. se 28-vuotias

Vierailija
27/61 |
27.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikinä :)

Kun olin nuori, hirveät löysät miesten paidat olkatoppauksineen sekä kainalofarkut olivat muotia. Kun pääsin niistä aion pysyä istuvassa piukeassa linjassani, varsinkin kun olen laiha niin ei ole mitään peitettänää jollain löysillä pellavatunikoilla (*oksentaa) tai Annikki Karvinen-kauhtanoilla.

Jos mun pukeutuminen on jonkun mielestä liian nuorekasta niin so-be-it.

Vierailija
28/61 |
27.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan nuorelta näyttää. Itse voisin pukeutua noin, jo farkkuja käyttäisin, mutta kun en käytä. Ja täti en ole, eikä minsta edes voi tulla. Valitettavasti...

Vierailija
29/61 |
27.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytän 45 v ja monenlaisia farkkuja on, pillejä ja bootcutteja. Työpaikan muotitietoiset ja viimeisen päälle pukeutuvat 30 v eivät todellakaan käytä bootcutteja, pillejä tai tosi löysiä/oversize housuja. Itse olen huomannut siirtyväni klassiseempaan tyyliin ja ostan harvemmin mutta kalliimpaa. Saan usein kohteliaisuuksia näiltä nuorilta joten vielä ei ole peli menetetty! (En sitä paitsi asu Suomessa vaan toisessa Pohjoismaassa, jossa muotitietoisuus on suht korkealla...)

Vierailija
30/61 |
27.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan nuorelta näyttää. Itse voisin pukeutua noin, jo farkkuja käyttäisin, mutta kun en käytä. Ja täti en ole, eikä minsta edes voi tulla. Valitettavasti...

Mallit laittaa sitä mitä niiden käsketään laittaa, ei se mallin ikä kerro sitä onko farkut tätimäiset vai ei. Vielä kun on tuollainen pari numeroa liian iso koko niin näyttää todellä tätimäiseltä.

Vierailija
31/61 |
27.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://us.burberry.com/store/womenswear/trench-coats/london/prod-376197…

Vierailija
32/61 |
27.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tätimäistä on esim.

-keskisiniset farkut korkealla vyötäröllä, suorat lahkeet

-mustat matalat goretex-talvikengät tai vaihtoehtoisesti mustat nilkkurit joissa alle 5cm korko

-lyhyt tukka (näitäkin on monenlaisia, ja itsellänikin on, mutta sellainen vähän malliton lyhyt tukka tai vastaavasti värjätty ja kynitty tukka)

-marimekon laukut (ei uudet clitchit vaan unikkopussukat, olkalaukut jne.)

-suurikokoinen, musta olkapäältä roikkuva laukku (jostain anttilasta tai torilta ostettu halpalaukku)

-ylipaino. valitettavasti! itsekin olen pulska kolmikymppinen, ja huomaan että 15 liikakiloa tekee musta väkisinkin hiukan tätimäisemmän kuin haluaisin. hoikempana näyttäisin nuoremmalta.

tätimäisyys ei ole huono juttu, jokainen olkoon sellainen kuin tykkää, mutta tuollaisia assosiaatioita mulla on tätimäisyydestä.

Vierailija
33/61 |
27.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

-mustat laskostetut housut

-korkokengät, joissa matala korko

-liian löysät farkut

-Finnwear

-pitkät muodottomat neuletakit

-Kalevala-korut

-tönköt hiuslakalla tehdyt kampaukset

-lahkeelliset uimapuvut

-empiremalliset tunikat

Vierailija
34/61 |
27.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
35/61 |
28.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtaosa naisista on ylipainoisia viimeistään vaihdevuosi-iässä ja sen takia tätimäisiä ovat kaikki vaatteet, jotka piilottavat vatsa- ja selkämakkarat.

Ikääntyvillä naisilla on tarve peittää myös allit ja säärien katkenneet verisuonet ja suonikohjut, minkä takia tätimäisissä vaatteissa on hihat ja tädit käyttävät aina sukkahousuja. Tätimäinen hame yltää vähintään polviin, koska tätien reisien iho ei ole esittelykelpoista. Tädit eivät tietenkään käytä myöskään lyhyitä sortseja, samasta syystä.

Ikääntyessä ei enää pysty käyttämään korkeita korkoja, kun jalat ovat muusina ja kipeät aiemman korkkareiden käytön jäljiltä, ja sen takia tätimäistä ovat puolikorkeat ja matalat korot.

Niin yksinkertaista se on, kun tulee ajatelleeksi.

Vierailija
36/61 |
28.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai Annikki Karvinen-kauhtanoilla.

:D :D

Vierailija
37/61 |
28.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 40, eikä kyllä ajatustakaan ruveta pukeutumaan tätivaatteisiin seuraavaan 15 vuoteen ainakaan. Jos ei Aira Samulin, niin ei munkaan tarvii ;-)

Vierailija
38/61 |
28.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtaosa naisista on ylipainoisia viimeistään vaihdevuosi-iässä ja sen takia tätimäisiä ovat kaikki vaatteet, jotka piilottavat vatsa- ja selkämakkarat.

Ikääntyvillä naisilla on tarve peittää myös allit ja säärien katkenneet verisuonet ja suonikohjut, minkä takia tätimäisissä vaatteissa on hihat ja tädit käyttävät aina sukkahousuja. Tätimäinen hame yltää vähintään polviin, koska tätien reisien iho ei ole esittelykelpoista. Tädit eivät tietenkään käytä myöskään lyhyitä sortseja, samasta syystä.

Ikääntyessä ei enää pysty käyttämään korkeita korkoja, kun jalat ovat muusina ja kipeät aiemman korkkareiden käytön jäljiltä, ja sen takia tätimäistä ovat puolikorkeat ja matalat korot.

Niin yksinkertaista se on, kun tulee ajatelleeksi.

Allekirjoitan tämän omalta kohdaltani, paitsi että olen juuri ja juuri normaalipainon rajalla. Minulla on laihdutuksen jäljiltä runsaasti löysää nahkaa ja sen takia mahani, reiteni ja käsivarteni eivät ole esittelykelpoisia.

Käytän päivittäin neljää verenpainelääkettä, joiden takia palelen aina. Siksi en voi käyttää lyhytlahkeisia tai hihattomia vaatteita. Farkkujen pitää olla numeron tai kaksi liian suuret, että niiden alle mahtuu yhdet tai kahdet lämpökalsarit. Minulla on myös diabetes, ja sen hoito-ohjeissa kielletään korkokengät ja kapeakärkiset kengät.

Hyacinth Bucket -leninkejä en sentään käytä, mutta muuten moni asia näissä postauksissa osuu ja uppoaa, kuten liian isot ja korkeavyötäröiset farkut, tunikat, Finnwear/Nanso, matalat kengät, isot villatakit, uimamekko...

Olen 47 v. ja 3-vuotiaan tytön täti. :)

Vierailija
39/61 |
28.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aivan liian tätimäinen, auttakaa.

Linkittäisukö joku kivoja asukokonaisuuksia ja laukkuja ja kenkiä. Nyt alkoi huolestuttaa todella tuo oman vaatekaapin sisältö.

Juuri viikonloppuna katsoin peiliin ja mietin, että olen vanhentunut tosi paljon. Voikohan se sittenkin johtua vain tyylistäni, tai tarkemmin sanoen sen puutteesta :(

T. 30v kahden lapsen äiti, 165cm ja 57kg

Vierailija
40/61 |
28.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim nämä farkut on tosi tätimäiset. Liian tätimäiset nelikymppisellekin mun mielestä.

<a href="http://www.leecooper.fi/site/content/blogcategory/40/80/" alt="http://www.leecooper.fi/site/content/blogcategory/40/80/">http://www.leecooper.fi/site/content/blogcategory/40/80/</a&gt;

Mitkään ei sovi mun kurvikkaalle kropalleni yhtä hyvin kuin juuri tuo Lee Cooperin malli :) Mulla tarvii olla housuissa korkea vyötärö, koska lantioni on leveä ylös asti ja kapenee vasta aika heti tissien alla vyötäröksi, ja housut ei pysy ylhäällä jos ne ei tule siihen kapeaan kohtaan asti.

Mutta en kyllä käyttäisi noita housuja noin että paita vyötärön alle... Mulla on aina paita housunvyötärön päällä, usein aika pitkäkin paita tai joku jakku vielä. Tätimäisyyttä en tunnusta, tietynlaisen klassisen maun kyllä. Ei ole nuorenakaan napannut mitkään rajummat tai sexyt nuorisotyylit.

t. täti 32 v

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kolme