paljonko mielestänne 14vuotiaan poikani pitäisi suunnilleen painaa?
Pojalla pituutta 171cm ja painoa 49kg, eli aikamoinen luuviulu.
Minkä painoisia teidän n 170cm pojat ovat?
Kommentit (29)
Tuli äänenmurros ja hujahti vuodessa n15cm pituutta. Nyt tuntuu, että pituutta ei ole tullut muutamaan kuukauteeen enää ollenkaan, mutta kaipa se vielä tosta kasvaa lisää.
Laiha on ollut kyllä ikänsä, mutta nyt se oikein korostuu, kun pituutta ton verran...painoa tullut ton kasvuspurtin aikana vaan kolmisen kiloa.
Ruoka maistuu todella hvyin, syö suurempia annoksia kuin isänsä. Harrastaa jalkapalloa pari kertaa viikossa ja siihen se liikunta melkein jääkin.
Oma 13v tyttäreni on 170 cm ja painaa n. 60 kg ja on oikein sopusuhtainen. Varmaankin poikana voisi painaa suunnilleen samanverran näyttääkseen suunnilleen yhtä sopusuhtaiselta. Eikä vähän reilumpikaan paino olisi vielä paha.
Poika täyttää kohta 16. On 178 cm. Ja painaa 51 kg. Pituutta on tullut 15 cm viimeisen puolentoista vuoden aikana. Syö kyllä ihan hyvin mutta uskon, että kaikki energia on mennyt tuohon kasvuun. Varmankin on niin, että rotevoituminen alkaa vasta kun pituuskasvu on lopuillaan. Ei urheile joten ei omaa paljoakaan lihasmassaa. En silti ole huolissaan, kyllä sitä painoa vielä ehtii kartuttaa vuosikymmeniä...
Meidän 13-vuotias poika (täyttää 3 kk kuluttua 14) painaa 33 kg. Pituutta on jossain 140 ja 150 sentin välissä.
meillä on 14-vuotias poika , joka 161cm ja painaa 40 kiloa.
Hänkin on kovin laiha.
http://www.laskurini.fi/terveys/painoindeksilaskuri-lapsille-ja-nuorille
Tästä voit itse katsoa hänen normaalipainon rajat. Tuon ikäisen teinin painoindeksin alaraja on 16 ja teinisi ylittää sen.
Pituus 174. Minustakin on laiha. Syö kylläkin ihan hurjasti, mihinköhän se ruoka menee? Ei edes liiku kovinkaan paljon.
on melko pitkä, 175 cm ja painoa tuommoiset 90 kg. Mutta on kyllä kohtuu sopusuhtaisen mallinen.
paino 45 kg. Kasvukausi alkanut, pituutta tullut puolessa vuodessa 6 cm ja painoa vain 2 kg.
173cm ja 51kg. Lihasta on, sixpackki vatsassa. Itsestäni poika on ihan sopusuhtainen.
Mulla on toinen poika on pelkkää luuta ja nahkaa -alipainoinen hän ja kolmas, joka on hieman pyöreä.
on 175 pitkä ja painaa 70 kiloa. Eli alkaa olla ihan miehen mitoissa. Ihan sutjakan näköinen.
samoillalla käyrillä mennyt koko ikänsä.
mulla myös hoikka 14v poika. Pituutta 170cm ja painoa 51kg. Murrosikä alkoi pari vuotta sitte
ja vuodessa pituutta tuli liki 20cm, syksyn jälkeen ei ole tainut tulla pituutta enää senttiäkään.
Voiko pituuskasvu loppua jo näinkin nuorena? Täyttää vasta joulukuussa 15v.
Mulla poika oli tuollainen, mutta kun pituuskasvu loppui, painaa nyt 65 kg, ei kovin pitkä, jäi 176 senttiin. Tosi laiha oli, mutta lääkäri sanoi, että
21: Voi paitsi: minulla tyttönä loppui 13-vuotiaana, eikä sitten vuosiin mitattu kun 14 v oli jo kolme kertaa ollut sama. Mutta äitiysneuvolassa olinkin sitten pari senttiä pitempi kuin viimeisessä koulumittauksissa oli ollut. Oma poikani oli sama tilanne, 8 luokan jälkeen ei kasvanut moneen vuoteen, mutta armeijan terveystarkastuksessa oli tullut 2 senttiä lisää. Jotkut ovat kuulemma kasvaneet armeijassakin vielä reilustikin pituutta.
Oon 15v poika, pituutta 180cm ja painoa 51kg
[quote author="Vierailija" time="27.01.2013 klo 14:12"]Pojalla pituutta 171cm ja painoa 49kg, eli aikamoinen luuviulu.
Minkä painoisia teidän n 170cm pojat ovat?
[/quote]
Poikamme painoi vielä 25 v n. 74 kg ja oli 195 cm. Sittemmin massaakin hieman tullut. Mutta siis samantyyppinen hoikkeliini kuin teillä.
Jotkut ihmiset on hoikempia kun toiset. Tässä enimmäkseen se naurattaa ja samalla ärsyttää on se että heti kun joku on vähän hoikempi ja vähän erinlainen niin ihmiset kirjottaa hämmästyneenä ja just aina aletaan sitten valittaan että "oi se on kyllä laiha pitäisi syödä enemmän" mun mielestä sun poikasi on ihan normaali siis jos ajattelee että hän on vaan hoikka. Ja siinä ei ole mitään pahaa. Sun poika kun saa vähän pituutta lisää ja pysyy hoikkana voisi perjaatteessa hakea jopa malliksi. Siis tätä mä tarkotan just tälläset mallit ovat hoikkia mutte ei ne mitään liian laihoja ole. Joten ottakaa kaikki ihan rauhallisesti. Sun poika on normaali. Oon ite 14v ja oon 171 ja painan 48 kg eli joo hoikka mut mallimitoissa joten en liian laiha. Hoikka. :)
pituudesta ja ruumiinrakenteesta.
Ja onko aina ollut mallia hoikka ja onko laihtunut ym.
Pojaksi on kyllä aika hoikka mutta onko murrosikä alkanut kunnolla? Jos ei niin ehkä sitä "jykevöitymistä" saa vielä odottaa.
Ja jos liikkuu paljon niin ei ehkä ehdi syödä niin paljon kuin pitäisi.
Meillä on liikunnallinen tyttö 164ca/43kg.