Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jutan superdietti - Pia ja kilpirauhasen vajaatoiminta!

Vierailija
26.01.2013 |

Herranjumala miten vihaiseksi taas tulin lääkärien tyylistä hoitaa kilpirauhasen vajaatoimintaa!

Tuolla Pialla oli aivan selvästi kilpirauhasen vajaatoiminta. Jatkuvaa väsymystä, paino ei putoa edes tuollaisilla erikoisdieteillä ja rääkki liikunnalla, nainen on ihan mieli maassa. Ja kilpirauhasarvoja seurataan. Justiinsa joo!

Olisipa mielenkiintoista tietää ne arvot!

Tuona naisena hakeutuisin pikaisesti yksityiselle endokrinologille ja hommaisin thyroxiinit!

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
28.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

on myös vajaatoiminta ja kilojen kanssa kamppaillut koko elämäni. En ole koskaan ollut mikään syöppö ja olen liikkunutkin aika paljon, mutta parin viime vuoden aikana painoa alkoi kertyä aivan käsittämättömästi. Jos se olisikin oikeasti niin simppeliä, että kalorit sisään, kalorit ulos, mulla ei olisi takuulla ylipainoa yhtään. Kannattaa perehtyä Kaisa Jaakkolan kirjoihin.

Vierailija
2/29 |
28.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisipa mielenkiintoista tietää ne arvot!

Tuona naisena hakeutuisin pikaisesti yksityiselle endokrinologille ja hommaisin thyroxiinit!

et tiedä hänen arvoja ja sitten kuitenkin hänenä "hommaisit thyroxiinit".

jos sillä oikeasti olisi ollut jotain häikkää niin kai se lääkityskin olisi annettu.

Nainen oli lopuksi tosi hyvän näköinen, kylläkin edelleen aika iso. Mutta muutos oli melkoinen ja moni olisi tuohon todella tyytyväinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
28.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se mikä lie Bull, se on ainakin mun mielestä niiin ärsyttävä! Toisaalta hyvä, että sanoo asiat suoraan niitä kaunistelematta, mutta kun näkee, että toinen yrittää ja on mieli maassa, niin tarviiko siitä nyt enempää toista lytätä ja "lannistaa"? Olis hieman kannustavampi, ei sekään mikään hyvännäköinen mies ole, ei tosiaan.

Vierailija
4/29 |
28.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

noin ärsyttävä. Minusta ne sen puheet on aina niin teennäisen oloisia että olisikohan etukäteen kirjoitettu. Pitäähän meillä jotain inhottavaa olla :)

se mies on kyllä niin täynnä sitä kehonrakennustaan että varmasti oikeasti etoo ihmisten läskit. Ammattilaisena pitäisi kyllä osata valita sanansa paremmin. Ei erityisen hyvää mainosta sille yritykselle.

Vierailija
5/29 |
28.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuule! HAH!!

Luuletko että thyroxiinit saa, vaikka arvot olisi ihan vituillaan? Ei saa, ei ainakaan terveyskeskusääkäreiltä. Arvoja vain seurataan ja seurataan. Ei ne helpolla uskalla aloittaa lääkitystä. Tosin esim. masennuslääkkeitä ja rauhoittavia saakin sitten ihan tuosta noin vaan.

Tämä vajaatoiminta on uskomattoman vaikea sairaus senkin vuoksi, kun apua ei saa!

Masennusta voi toki olla myös Pialla, mutta estääkö se laihtumasta?

Vajaatoiminta vetää ainakin mielen matalaksi juuri tuolla tavalla. Tunnistin Piasta itseni ennen lääkitystä.

T. vajaatoimintainen

Vierailija
6/29 |
28.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuule! HAH!!

Luuletko että thyroxiinit saa, vaikka arvot olisi ihan vituillaan? Ei saa, ei ainakaan terveyskeskusääkäreiltä.

vai eikös se siellä käynytkin?

Vierailija
7/29 |
28.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

jo 25 v. koskaan en ole lihonut, sillä olen kiltisti ottanut lääkkeeni.

t. kroonikko ymmällään, jälleen kerran

Vierailija
8/29 |
28.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoitaa? Tai siis joku kirjoitti täällä äidistään jonka sairautta ei oltu nuoruudessa hoidettu ja hän jotenkin taantui ja aivot 'höttöystyivät'. Käytös oli jotenkin lapsellista ja vaikea oli tulla toimeen. Kelan tuilla siis eli ja ei hyväksynyt minkäänlaista kotiapua vaikka olisi oikeasti tarvinnut.

Vierailija
9/29 |
28.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kilppariarvot sen ansiosta ok. Silti voisin nukkua helposti puolet vuorokaudesta ja lopun ajan maata sohvalla. Mitään en jaksa tehdä ellen pakota itseäni. Kiloja on 10 ylimääräistä, ollut koko aikuisikäni, mutta ne ei lähde edes alle 1000kcal dieetillä. Vaikka olen kroonisesti väsynyt, teen fyysistä kokopäivätyötä, käyn pari kolme kertaa viikossa kävelyllä/hiihtämässä tms. ja teen suurimman osan ruuista itse ja yh:na hoidan muutenkin kaikki talouden kotityöt yksin. Kun olen väsymyksestäni lääkärille sanonut (niin tk kuin yksityinenkin) vastaus on jotain tyyliin "ei aina voi olla pirtee", "sulle ei vaan sovi noi aamuvuorot", "sä elät ruuhkavuosia"... Kaikki on siis lääkäreiden mielestä ok, kun kilpirauhasarvot on ok. Siihen tyytyminen, en jaksa enää tapella. Että ei se Thyroxin todellakaan mikä ihmelääke ole.

Vierailija
10/29 |
28.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

naureskeli?

Vai kuvittelinko vain. Huomasiko kukaan?

Vierailija
11/29 |
28.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka muuttuu kropassa aktiiviseen muotoonsa jos muuttuu. kaikilla ei toimi tuo tyroxin, ja usein kilot jotka vajaatoiminnassa kertyvät eivät niin vain lähdee. toisilla voi esim kilpirauhanen vielä tuottaa osan hormoneista osalla ei toimi enää ollenkaan. monet kamppailevat arvojensa kanssa koko elämänsä. minulle lääkäri sanoi ihan suoraan että laihduttaminen tulee olemaan tuplasti hankalampaa lopun elämäni vaikka lääkitys olisi suht kohdallaan. yritän silti.

Vierailija
12/29 |
27.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuntui niin kurjalta, että älä hyvä nainen puhu noin rumasti itsestäsi. Pia on hyvä äiti, tekee arvokasta työtä, hänellä on asiat pääosin hyvin ja paljon vastuuta elämässään. Se, että on ylipainoinen, ei ole mitään niin hirveää, että sen vuoksi pitäisi pitää itseään epäonnistuneena ja vastenmielisenä ihmisenä.

Vierailija
13/29 |
27.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kyllä ollut mitenkään selkeä tapaus. Kukaan meistä ei tiedä miten hän söi. Saattoi syödä ihan päin peetä, jolloin kovakaan liikunta ei pelasta tilannetta. Enemmänkin näen, että hänellä oli masennusta ja siihen liittyvää väsymystä.

Vierailija
14/29 |
28.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kilpirauhasen vajaatoimintaa sairastava saa tehdä 4 kertaa enemmänm töitä kilon pudottamiseen kuin terve. Eli jos painoa pitää pudottaa 10kg, niin vajislainen saa tehdä töitä yhtäpaljon kuin pudottaisi painoa 40kg.

Vierailija
15/29 |
27.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla epäiltiin kilpirauhasessa olevan vikaa, mutta arvot aina ihanteelliset. Lopulta joku tajusi kysyä elämästäni ja itsekin tajusin siinä tilanteessani, että stressiä on enemmän kuin mitä olisi terveydelle hyväksi. Ja kun sain sitä vähän vähennettyä, painokin alkoi laskemaan.

Vierailija
16/29 |
27.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja piti (sinänsä ihan reilua) painonpudotustaan epäonnistuneena.

Minusta hän oli tosi kaunis nainen varsinkin itseeni verrattuna. Hoikistuneena vielä kauniimpi. Tuntui tosiaan ikävältä kun hän ei nähnyt hyviä puoliaan.

Vierailija
17/29 |
28.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kohallaan!

en ole koskaan kuullutkaan moista scheissea.

t. vajaatoimintakroonikko jo 27 v

Vierailija
18/29 |
27.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka mukana tulisi myös ylipainoa. Hänellä on kuitenkin asiat paremmin kuin monella muulla.

Mut silmään pisti jotenkin se, että hän kuvaili itseään "hirivittävän vaikeaksi kumppaniksi ja noita-akaksi". Jotenkin hankala uskoa. Minusta "hirvittävän vaikea kumppani" on viinaan menevä, huumeita käyttävä, väkivaltainen ja vastuuton, lapsiaan laiminlyövä, puolisoaan pettävä jne. Todennäköisesti Pialla on elämässään vaan rima niin korkealla, että hän on jatkuvasti tyytymätön, mut se on ihan inhimillistä.

Vierailija
19/29 |
28.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle ainakin on sanottu niin ja lääkityshän ei mulla ole pysynyt kohdallaan, arvot menevät laidasta laitaan terveisin 5 vuotta tyroxiinia syönyt. ja tiesitkö että kilpirauihanen erittää 12 hormonia ei vaan tyroxinia? luuletko siis että synteettinen hormoni korvaa kaiken??

Vierailija
20/29 |
28.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle ainakin on sanottu niin ja lääkityshän ei mulla ole pysynyt kohdallaan, arvot menevät laidasta laitaan terveisin 5 vuotta tyroxiinia syönyt. ja tiesitkö että kilpirauihanen erittää 12 hormonia ei vaan tyroxinia? luuletko siis että synteettinen hormoni korvaa kaiken??

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yhdeksän