Jutan superdietti - Pia ja kilpirauhasen vajaatoiminta!
Herranjumala miten vihaiseksi taas tulin lääkärien tyylistä hoitaa kilpirauhasen vajaatoimintaa!
Tuolla Pialla oli aivan selvästi kilpirauhasen vajaatoiminta. Jatkuvaa väsymystä, paino ei putoa edes tuollaisilla erikoisdieteillä ja rääkki liikunnalla, nainen on ihan mieli maassa. Ja kilpirauhasarvoja seurataan. Justiinsa joo!
Olisipa mielenkiintoista tietää ne arvot!
Tuona naisena hakeutuisin pikaisesti yksityiselle endokrinologille ja hommaisin thyroxiinit!
Kommentit (29)
pialla oli kilpirauhasen vajaatoiminta jota laihduttaminen yleensä pahentaa tai vakava masennus, ainakin liikaa keskittynyt vain itseensä ja ulkonäköönsä. kuulostikin hyvältä jos aikoo tosiaan keskittyä nyt perheeseensä ja tehdä kivoja asioita. ihmisen tarvitsee kokea itsensä hyvänä mutta usein liikalihavuus pohjautuu juuri sille ettää pahaa oloa on yritetty lohduttaa syömisellä joka tuo hetkeksi paremman olon. luultavasti vaikka olisi laihtunut kaikki kilonsa pois ei olisi ollut onnellisempi, sisältä rikki jotenkin hän oli.
hän oli kaunis ihminen pyöreänäkin.
että siinä oli jotenkin epäonnistuttu, kun nainen oli puolen vuoden jälkeen ihan eri näköinen. Muutos oli ihan huomattava ja siinä olisi pitänyt kaikkien hurrata. Okei, nainen itse oli pettynyt, mutta ei ne ortorektikot siinä yhtään auttaneet asiaa. Oikeasti olisivat voineet kehua saavutusta paljon enemmän.
sillä mitään vajista ollu. Piilosyöppö.
Pia oli niistä neljästä (Jutta, Bull ja se joku henkinen valmentaja) normaaleimman näköinen. Ja minusta myös kaunein, sillä tavalla luonnollisen kaunis ilman mitään ripsienpidennyksiä, silikoneja tai hiuslisäkkeitä. Tai hormooneja. Vaikka sillä oli korkein rasvaprosentti niin se näytti kaikkein terveimmältä.
en lipsunut mistään; laskin painonvartijoiden pisteitä ja liikuin koko ajan. Yritin siis tiputtaa raskauskiloja, mut ei ne lähteneet vaikka mitä teki. Kun lapsi täytti 2, kilot lähtivät itsestään muutamassa viikossa. Sama juttu nyt; pienimmästä jääneet raskauskilot eivät ole lähteneet vaikka mitä olen yrittänyt. Pienempi täyttää ensi maaliskuussa 2, ja nyt painoa tippuu kilon viikkovauhdilla, vaikka en siis laihduta. Aivan selvästi laihtumiseen vaikuttaa se, joutuuko öisin heräilemään ja kuinka paljon, ja myös hormonaaliset muutokset. Muuten oma painonvaihteluni ei selity.
Joten minä uskon että Pia on tehnyt kaikkensa. Ihmisen elimistö ei ole kone.
Pia oli niistä neljästä (Jutta, Bull ja se joku henkinen valmentaja) normaaleimman näköinen. Ja minusta myös kaunein, sillä tavalla luonnollisen kaunis ilman mitään ripsienpidennyksiä, silikoneja tai hiuslisäkkeitä. Tai hormooneja. Vaikka sillä oli korkein rasvaprosentti niin se näytti kaikkein terveimmältä.
mikään ihmelääke ole laihdutuksen suhteen. Itselläni on lääkitys ollut 2 vuotta ja ihan yhtä tiukassa kilot on kuin ennen sairauden toteamistakin. Tosin se karmaiseva väsymys on hävinnyt ja näin olleen riittää paukkuja liikkumiseen ja järkevään syömiseen.
mulle ainakin on sanottu niin ja lääkityshän ei mulla ole pysynyt kohdallaan, arvot menevät laidasta laitaan terveisin 5 vuotta tyroxiinia syönyt. ja tiesitkö että kilpirauihanen erittää 12 hormonia ei vaan tyroxinia? luuletko siis että synteettinen hormoni korvaa kaiken??