Hirvittävä väsymys...
Tarviis varmaan jotain elämäntapamuutosta? Vai pitäskö huolestua?
Tai ei tää oo kestänyt nyt kun muutaman viikon. Aikaisemminkin on kyllä ollut sellaisia päiviä, ettei meinaa tolpillaan pysyä, kun yhtäkkiä alkaa väsyttää niin paljon, mutta oon aatellut, että oon vaan nukkunut tai syönyt huonosti tms. Ja yleensä ne on sit menneet ohikin. Nyt tää vaan jatkuu ja jatkuu... Nukkuminen ei tuo helpotusta. Pahimmillaan on niin väsynyt, että mikä tahansa tekeminen voi aiheuttaa pyörrytystä, voimattomuutta ja sydämentykytystä...
Töissä käyn ja toisaalta olo on vähän parempi, kun on tekemistä. Mutta sit jälkeenpäin on entistä väsyneempi.
Välillä myös hikoilen öisin kuin pieni sika. Joskus olen kuopuksen takia ollut hereilläkin (jollain tapaa :D) kun hikoilutuskohtaus pukkaa ja ne on semmosia, että tuntuu kuin joka ikisestä ihohuokosesta tuuttais hikeä pintaan yhtäaikaa, vaikkei olis päällä ees peittoa. Saatan herätä aivan litimärkänä ja sen jälkeen sit kun on potkinut kaikki peitot pois ja kohtaus menee ohi, meinaa tietty jäätyä.. Luulisin, että toi liittyy jotenkin hormoneihin, kun menkkojen aikaan sitä sattuu enemmän.
Voisin syödä terveellisemmin ja ennenkaikkea säännöllisemmin. Saatan kyllä mättää yhtenä päivänä kaiken mäkkärimätöstä lähtien nassuun ja toisena päivänä elää voikkareilla, pullalla ja karkilla. Tunnustan olevani hiilariaddikti :D Kahvia juon luultavasti liikaa, mutta toisaalta, kun väsyttää, niin sit koittaa sillä kahvilla pitää ittensä jotenkin tolkuissaankin. Vitamiineja napsin purkista. D-vitamiinia menee 30mikrogrammaa säännöllisen epäsäännöllisesti ja joskus jotain monivitamiinia.
Liikuntaa en harrastamalla harrasta, mutta perheen koira ja kolme lasta kyllä liikuttaa mua.
Ja sit se pahin kaikista. Poltan tupakkaa. En nyt mitenkään korsteenina, mutta säännöllisesti kuitenkin (töissä tulee pidempiä pätkiä ilman, kun meillä ei voi töissä polttaa kuin ruokiksella) Sen takia välttelen viimeiseen asti työterveyslääkäriä. Sinne jos menee valittamaan polvikipua, niin saa lähteissään mukaan kasan nicorette-esitteitä ja vaiva kun vaiva poistuu, kunhan vaan lopettaa tupakin polton...
Ylipainoa ei ole (pikemminkin päinvastoin) Kilpparit on aina olleet normaalit (LIIKAtoiminnan varalta niitä on aina välillä vahdittu) Hb oli viimeksi mitattuna jotain 150, eli tuskin on raudanpuutettakaan.
Ikää on 37v.
Mitä mun pitäis tehdä?
Kommentit (9)
niin menisin lääkäriin, vaikka sitten sinne työterveyteen, huolimatta niistä esitteistä. Ihan varmuuden vuoksi.
Mutta uniapnea voi olla vaikkei kuorsaisikaan. Ehkä ei kuitenkaan ole siitä nyt kyse.
auttoi b- vitamiini ja rauta.Ehkäpä sinun kannaisi käydä lääkärissä .
oletko mitannut sykettä ja verenpainetta? Kuulostaa huolestuttavalta tuo yöhikoilu... Kyllä sinuna meni sinne lääkäriin....
vika on kilpirauhasessa! Mars labroille. Toinen vaihtoehto on masennus/uupumustila. jos sellaista et itsessäsi tunnista, niin uskoisin että kilpirauhasongelmasta on kyse.
Ja epäilisin kans ihan ekana kilpirauhasen liikatoimintaa, se selittäisi noita sun oireita.
on auttanut tosi paljon vähähiilihydraattinen ruokavalio. Epäilin myös kilpirauhaset ja masennukset, mutta ruoan muutos ja liikunnan lisäys on oikeasti auttanut. Puolen vuoden sisällä en ole kertaakaan nukkunut päiväunia (ennen lähes päivittäin) ja virtaa on tullut lisää.
Eikö se liity yleensä uniapneaan?
Narskuttelen kyllä hampaitani kuulemma oikein kiitettävästi toisinaan (ja sen kyllä huomaa aamulla, kun leuat tuntuu siltä, ku ois jauhanut purkkaa monta tuntia putkeen... )