Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Loukkaantuisitko myyjän kommentista?

Vierailija
26.01.2013 |

Tapahtui muutama päivä sitten vaatekaupassa: sovitin paitaa, jonka pienin koko oli minulle vähän liian iso. Pyysin myyjää katsomaan, onko paidasta yhtään pienempää kokoa. Ei ollut, ja myyjä totesi että minun pitää alkaa syömään, jotta löydän vaatteita!

Olin aika pöyristynyt, mielestäni kenenkään myyjän ei tarvisi arvostella asiakkaan syömisiä! Olen luonnostaan hoikka ja siro, mutta kuitenkin ihan normaalipainoinen. Ja kyllä todellakin syön, juuri ennen kauppaan menoa tulin mäkkäristä :D

En ottanut tuota kommenttia mitenkään itseeni, mutta esim. henkilölle joka sairastaa anoreksiaa yms. tuo kommentti olisi voinut olla loukkaava, kun muutenkin tekee töitä syömisen eteen.

Vähän sama, kun myyjä sanoisi lihavalle, että sinun pitää kyllä laihduttaa pari kiloa, että vaatteet menee päälle!

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
26.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En missään nimessä loukkaantuisi, vaan naurahaisin kommentille. Se on tosin jännä juttu, että harvalla olisi pokkaa sanoa lihavalle, että sun pitäisi laihduttaa, jotta löytäisit vaatteita. Johtuu varmasti siitä, että nykyään laihuutta arvostetaan ja pidetään kauniina, päinvastoin kuin lihavuutta.

Vierailija
22/31 |
26.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisin hyvilläni, kun näyttäisin liian laihalta. sairastan syömishäiriötä. terveen ihmisen uskoisin ennemminkin loukkaantuvan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
26.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tavannut myös ruokakaupassa kassalla tätejä, jotka ryhtyy antamaan mulle ravitsemusneuvontaa (lähinnä perunan ja läskisoosin muodossa) jos mun ostokset koostuu liiaksi vihanneksista tms. *huoh* Jos mulla on kassalla riittävästi pullaa ja muuta mässyä, ei kukaan tule koskaan kommentoimaan mitään :D

Olen laiha, olen aina ollut ja luulen, että tulen varmaan aina olemaankin. Jos 40 vuotta ja kolme lasta ei oo saaneet mua lihoamaan, niin ei varmaan mikään.

Mulla on joitakin tuttuja ruokakaupan kassoilla töissä ja ne on mulle monesti sanoneet, että kassahenkilö ei saisi kommentoida asiakkaan ostoksia mitenkään, ellei asiakas sitten itse ala puhumaan niistä.

Vierailija
24/31 |
26.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tavannut myös ruokakaupassa kassalla tätejä, jotka ryhtyy antamaan mulle ravitsemusneuvontaa (lähinnä perunan ja läskisoosin muodossa) jos mun ostokset koostuu liiaksi vihanneksista tms. *huoh* Jos mulla on kassalla riittävästi pullaa ja muuta mässyä, ei kukaan tule koskaan kommentoimaan mitään :D

Olen laiha, olen aina ollut ja luulen, että tulen varmaan aina olemaankin. Jos 40 vuotta ja kolme lasta ei oo saaneet mua lihoamaan, niin ei varmaan mikään.

Mulla on joitakin tuttuja ruokakaupan kassoilla töissä ja ne on mulle monesti sanoneet, että kassahenkilö ei saisi kommentoida asiakkaan ostoksia mitenkään, ellei asiakas sitten itse ala puhumaan niistä.

Ostin naisen seksuaalisuutta käsittelevän kirjan ja vähän maanisen oloinen myyjä ensin kommentoi jotain mun toista ostosta ja sitten "kommentoi" naurahtamalla sitä kirjaa. En tiedä miten olisi noteerannut jos olisin ostanut vielä vaikka liukkaria, kondomeita tai hieromasauvan :D Kun tuntui että joka ostoksesta pitää jotain reaktiota antaa.

Eikä ollut edes nuori ja kokematon myyjä vaan keski-ikäinen nainen. Hämmentävä tyyppi. Luulisi tosiaan, että kassahenkilön kuuluisi olla nostamatta asiakkaan ostoksia mitenkään erityisesti framille siinä. Ei varmaan houkuttele asiakkaita, jos myyjä hekottelee joka liukkarin tai seksituotteen kohdalla siinä kassalla.

Vierailija
25/31 |
26.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisella puolella...

Vierailija
26/31 |
26.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne tädit välttämättä aina ole siellä kassan

toisella puolella...

Oletin jotenkin automaattisesti, että puhuit kassatädeistä. :)

Vierailija
27/31 |
26.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain vaiheessa ne tulee sullekin vaihdevuodet. 10 kiloa tuli ainakin mulle että napsahti enkä niitä saa pois.

Vierailija
28/31 |
26.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosia sitten markkinoille tuli vähärasvaisia ruokakermoja, joita oli konsulentti esittelemässä kaupassa. Minäkin kävin katselemassa niitä ja sanoin konsulentille, että onpa hyvä, että tulee vaihtoehtoja, otin myös pari purkkia mukaani. Konsulentti rupesi selittämään minulle, että ei näitäkään saa syödä joka päivä, kun näissäkin on rasvaa, joka lihottaa.

Kerran olimme menossa viikonlopun viettoon sukulaisten mökille. Paikalla oli muitakin sukulaisia ja niin ollen lapsia monta. Olin aikonut viedä karkkipussit jokaiselle lapselle, mutta en muistanut ostaa niitä. Kipaisin sitten matkan varrella yhteen kauppaan. Muita ostoksia ei sitten ollut kuin ne karkkipussit, ja kassa mulkoili minua alta kulmien ja sanoi "onpas tässä paljon karkkia".

Yksi joulu tarkoitus oli ostaa teini-ikäiselle kummitytölleni pusero joululahjaksi. Menin yhteen vaatekauppaan, jossa myytiin myös nuorisovaatteita. Melkein heti ulko-oven luona mallinuken päällä oli kiva pusero ja kysyin sitten myyjältä, mistä ne löytyvät. Myyjä katseli minua päästä varpaisiin ja sanoi "ei täällä ole sulle kokoja". Kummitytölle sopivaa s-kokoa olisi varmaan ollut, mutten sitä sitten enää kysellyt vaan lähdin ulos.

Nuorena naisena ostin kaupasta vasta markkinoille tulleita terveyssiteitä. Kassa pyöritteli pakettia hetken käsissään ja huikkasi sitten naapurikassalle, että onkos hän jo kokeillut niitä. Kyllä minua hävetti, kun kassajonossa oli miehiäkin. Olin silloin hoikka eikä tämä liity painokeskusteluun, mutta melko nolo tapaus kuitenkin.

Vierailija
29/31 |
26.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran olimme menossa viikonlopun viettoon sukulaisten mökille. Paikalla oli muitakin sukulaisia ja niin ollen lapsia monta. Olin aikonut viedä karkkipussit jokaiselle lapselle, mutta en muistanut ostaa niitä. Kipaisin sitten matkan varrella yhteen kauppaan. Muita ostoksia ei sitten ollut kuin ne karkkipussit, ja kassa mulkoili minua alta kulmien ja sanoi "onpas tässä paljon karkkia".

Minä olen myös ylipainoinen ja melkein joka perjantai saan kassalta pitkiä katseita kun ostan kaikille meidän lapsille lauantain karkkipäivä karkit. Ja ostan kyllä siinä samalla itsellekin jotain karkkia lauantaille.

Vierailija
30/31 |
26.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mua loukkaisi, jos joku myyjä vaikka vitsilläkin kommentoisi painoani. Olen lievästi alipainoinen ja yritän saada painoani nousemaan edes kilon tai kaksi. Kun olen kotona, syön lakkaamatta jotain. Sairauteni takia kalorit ei vaan tartu muhun. Myyjän kommentti syömisen lisäämisestä oikeasti ärsyttäisi, sillä sitä juuri yritän koko ajan tehdä.

Onneksi en muista ainuttakaan tapausta, että myyjä olisi kommentoinut asiaa mitenkään. Moni muu kyllä on.

Vierailija
31/31 |
26.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt välttämättä loukkaantuisi, mutta pitäisin kommenttia täysin asiattomana ja typeränä.

Anoppini on erittäin pieni ihminen ja hän tuosta varmasti loukkaantuisi. Pieni koko on hänelle arka asia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kuusi