Miten saan mieheni tajuamaan, että olen tosissani?
Miehellä meni taas överiksi eilen ja tämä oli ties kuinka mones kerta. Olen ollut aina tosi vihainen ja asiasta on puhuttu suurin kirjaimin. Mies joka kerta katuu ja lupaa yrittää ettei tuo toistuisi kunnes taas... Näihin kertoihin liittyy oksentelua pitkin ja poikin, lattialle kusemista yms. eli mikään pieni kännäily ei mielestäni ole kyseessä.
Mies on muuten kunnollinen, mutta viinan kanssa menee toistuvasti överiksi, en haluaisi siksi erota, mutta en myös halua jatkaa tätäkään, että annan anteeksi ja kaikki on hyvin, kunnes taas tulee seuraava kerta. Miten siis saan mieheni ymmärtämään, että olen tosissani? Mietin, että seuraavalla kerralla ottaisin lapset ja lähtisin vaikka hotelliin. Turvakotiin ei kai pääse, kun ei meidän tapaukseen liity väkivalta. Jos jollain on oikeasti kokemusta vastaavasta, niin kertokaa mikä auttoi.
Kommentit (31)
mutta tein miehelle TODELLA selväksi,että kun lapsi syntyy, niin hänen ei tarvitse katella juomista omassa kodissaan eikä myöskään minun (olen itse juonut aikoinani ihan tarpeeksi, en siis enää) Tee asia käänteisessä muodossa miehelle. Eli kerro hänelle se, kuinka HÄN siitä varmasti kovasti pitäisi, kun saisi siivota sinun kusiasi ja oksennuksiasi. Kysy haluaako hän sellaisen vaimon itselleen??
Ole tiukkana asian suhteen ja toimi juuri tuolla tavalla, että kun ottaa niin joko ei tule kotiin tai menee hiljaa sohvalle (niinkuin meillä) ja sanot suoraan, että tuo kerran kaksi kk on liikaa sinun mielestäsi. En itse antaisi tuollaista mallia lapsilleni.
Jos hän yhtään kunnioittaa sinua ja perhettään, niin lopettaa pelleilyn ja mitä anoppiin tulee, niin eihän hän voi sinua ymmärtää koska kyseessä on hänen poikansa/lapsensa ja jostainhan miehesikin on mallinsa viinaan saanut. Ok, ei aina voi perhettä syyttää, mutta jokin miestäsi " vaivaa" kun täytyy juoda. Ei kukaan juo huvikseen!!
joudun hoitamaan häntä kotona. No, ei kai siinä muu auta, kun että myydään asunto ja lähden lasten kanssa vuokralle.
Pelkäät jatkuvasti, että hän kuolee tai tekee lapsille jotain humalassa (vaikka sit vahingossa).
Vierailija:
joudun hoitamaan häntä kotona. No, ei kai siinä muu auta, kun että myydään asunto ja lähden lasten kanssa vuokralle.
Vierailija:
jostainhan miehesikin on mallinsa viinaan saanut.
Mun miehen isä on absolutisti, ollut aina. Miehen äiti käyttää alkoholia hyvin hallitusti, jouluna avaa punaviinipullon ja juhlissa tarjoaa shampanjaa. Koskaan ei ole humalassa.
Silti mun mies ei osaa myöskään nousuhumalassa enää lopettaa juomistaan. Useasti ollaan puhuttu, että kyllä siinä nousuhumalavaiheessa vielä tolkku pelaa, niin että voisi homman lopettaa. Viimeksi kun näin kävi, kysyin eikö hän taas ajatellut mitä olimme sopineet. Oli kuulemma käynyt mielessä, mutta ei sitten ollut pystynyt lopettaa, kun kaikki kaveritkin siinä ottivat kaljaa...
Meillä tämä kontrollin katoaminen on nykyään harvinaista. Aiemmin kävi useammin, nykyään vain pari kertaa vuodessa. Lapsen syntymän jälkeen en enää suostunut hommaa katselemaan, ja sanoin että miehen kaljalla käynnit loppuu nyt, tai sitten loppuu perhe-elämä. Kotiin saatan ostaa 2-3 pientä pulloa, jotta saa saunan jälkeen juoda. Ne ei vielä isossa miehessä tunnu missään. Muuten ei alkoholia käytetä. Kaksi kertaa on mies tänä vuonna käynyt viihteellä, kerran saunaillassa ja kerran pikkujouluissa, ja molemmissa tapahtui tämä tuttu kontrollin katoaminen. Siitäkin huolimatta, että oltiin molemmilla kerroilla puhuttu ja sovittu että tällä kertaa mies juo kohtuudella. Ja olen luvannut, että kun oppii juomaan kohtuudella, ja sen mulle osoittaa, niin saa alkaa käydä useammin. Vaan eipä tuo mitään ole oppinut, eikä lupauksiaan pitänyt.
Joskus pelkään, että tähän meidän avioliitto kariutuu, kun kiellän häntä menemästä ja juomasta. Vielä toistaiseksi mies selvinpäin tajuaa, miksi kiellän, hyväksyy sen ja ymmärtää miksi teen näin. Ei sano vastaan, vaan myöntää että toimin ihan oikein kieltäessäni. Silti miestä joskus harmittaa, kun ei pääse käymään saunailloissa ym. kavereidensa kanssa, kun muut käyvät aika usein (poikamiehiä iso osa). Pelkään että joskus mies kyllästyy, ja alkaa vähät välittää kielloistani. Siinä vaiheessa ero on sitten ainoa vaihtoehto.
Ja aina tuli juotua muisti pois...
Älä raha-asioita huoli, ne selviävät aina. Suomessa ei kukaan nälkään kuole. Pitää vain elää kitsaammin jonkin aikaa. Tsemppiä ja mielenlujuutta! Älä anna miehen itkeä itseäsi heti takaisin samaan jamaan, alat vain inhota itseäsi. Tee nyt hyvä päätös ja pysy siinä! Lapset ja sinä ansaitsette isän ja miehen joka ei juopottele vaan huolehtii perheestään!
Jos et nyt pysy päätöksessäsi, ei miehesi usko sitä enää ikinä. Alkoholistien omaisille on olemassa paljon tukiryhmiä, kysy vaikka aa:sta. Muista kertoa lapsillesi, että se ei ole heidän syynsä ja, että isä on sairas.
paremmin. Toivottavasti miehesi pystyy pitämään lupauksensa
Ota lapset ja lähde ja nopeasti. Pelasta edes ne.
Vierailija: