Rehellisiä vastauksia, kiitos. Kysymys raskausajan painosta
paljonko olette painaneet kun olitte viimeisillään raskaana? Itsellä vkoja 32 ja kilot noussut ihan uusiin ulottuvuuksiin =/ Ja paljonko painoa tuli yhteensä?
Kommentit (40)
ja painoin lopussa siis 75 kg. Ihan itsestään lähti imetysaikana raskauden aikana tullut paino.
Minulla ei ihme kyllä ollut mitään turvotuksia sun muuta. Vain se vauva ja vesi siellä painoivat =)
Olin alunperinkn jnkv ylipainoinen (166 cm, 73kg). Raskauden viime metreillä painoa oli siis hieman yli 80 kg, joista neljä taisi jäädä synnärille ja imetyksen yhteydessä tippui vielä pari.
Minä elin superterveellisesti koko raskausajan koska suvussamme on taipumusta diabetekseen ja halusin lapsen saavan hyvät lähtökohdat. Omasta toiveestani pääsin sokerirasitukseen raskauden aikana ja se antoi puhtaat paperit. Testasin siis samalla myös tulevan riskin aikuisiän diabetekseen koska nämä kaksi eri sairautta käyvät kuitenkin käsi kädessä.
En tiedä tarkalleen mitä painoin ennen raskautta, mutta ekassa neuvolassa jotain päälle 80kg. Ennen synnytystä paino taisi olla 103 ja synnytyksen jälkeen 90 kieppeillä.
Minulla imetys ei pudottanut painoa, vaikka täysimetin 7kk ja sen jälkeen vielä neljä vuotta lisää. Imetys auttaa varmaan silloin, jos siitä vauvasta tulee sellainen pullukka. Mun vauva pysyi hoikkana, joten ei multakaan läskit lähteny :-)
painoa on tullut 10-32kg eri raskauksien aikana. Ylimääräiset ovat lähteneet n. 6kk aikana pois, paitsi neljännen raskauden jälkeen vain 10kg/30kg lähti pois, mutta nyt tosiaan tullut lisää onneksi vain 10kg. Ensi kesäksi (vauvan la ensi kuussa) on aikomus palautua normaalipainoon (-30kg), keinolla millä hyvänsä! Onnekas olen ettei ole ikinä tullut raskausarpia eikä vatsaan ole jäänyt yhtään löysää nahkaa roikkumaan!
tässä raskaudessa nyt 5,5kg. Mutta painoin ennen raskautta vähän liikaa, bmi 27.
Älä huoli, kyllä ne kaikki lähtee pois, jossei itekseen niin avittamalla. Painoin ihan lopussa sirot 96 kg ja neuvolassa oltiin kimpussa koko raskauden ajan kun painoa vaan tuli koko ajan lisää valtavasti. Itse en ollut ollenkaan huolissani ja ihan normaalipainoinen minusta tuli kummankin raskauden jälkeen.
Alkupaino oli 58kg joten lopussa painoin 75kg.
Jos ei ole pelkoa raskausdiabeteksestä, niin turha niitä kiloja on murehtia. Kaikilla niitä tulee yksilöllinen määrä, syö terveellisesti niin kaikki on hyvin. Synnärille jää iso osa ja imettäessä myöskin.
- ekassa 13
- tokassa 8
- kolmannessa 8
kiloa. Lähtöpaino ollut joka kerralla n. 60-62kg. Olen 169cm. Ekassa raskaudessa oli iso vauva ja turvotusta. Olen syönyt aika normaalisti raskauksien ajan, luultavasti vähän enemmän kuin ei-raskaana.
En käynytkään sitten puntarilla ennen jälkitarkastusta (kuukausi synnytyksestä) ja siellä puntari toi iloisen yllätyksen eli ylimääräistä oli enää 2 kiloa ja pian olinkin sitten jo paljon hoikempi.
Alkupaino ja -pituus 55 kg / 167 cm
Nyt rv 39+2 paino 66 kg. Tuskin enää nousee, eli 11 kg.
Minulla imetys ei pudottanut painoa, vaikka täysimetin 7kk ja sen jälkeen vielä neljä vuotta lisää. Imetys auttaa varmaan silloin, jos siitä vauvasta tulee sellainen pullukka. Mun vauva pysyi hoikkana, joten ei multakaan läskit lähteny :-)
Minulla esikoinen kasvoi ylimmällä käyrällä, eikä painoa imetyksestä huolimatta lähtenyt. Kuopus taasen meni alimmalla käyrällä, paino miinuksella ja silti, vaikka söin runsaasti imetysaikana, läski suli hurjaa tahtia. Pari kuukautta imetyksen lopettamisesta paino kääntyi hienoiseen nousuun.
lahtopaino oli 58kg ja tanaan painan 72kg (olen 8kk raskaana). Olen syonyt muuten terveellisesti, mutta iltaisin ja viikonloppuisin olen herkutellut -sen vuoksi varmaan noita kilojakin on tullut.
Vahan huolestuttaa, kuinka lahtevat pois, mutta toivottavasti imettaminen ja vaunulenkit tekisivat sitten tehtavansa ja saisin entiset mitat takaisin.
Ensimmäisessä raskaudessani kuntoni oli hyvä ja lapsi oli melko suuri syntyessään. Toisessa raskaudessa olin sairas koko raskauden ajan ja lapsi oli aika pieni.
+20 saldona..
Ei hätää, lähtee pois:)
Mutta lähtöpainoa olikin 80 kg. Paino pysyi tasan samassa koko raskauden ajan.
Synnytyksen jälkeen paino 70,5. Jipii.
Ensimmäisen raskauden lopussa paino 65kg, toisessa 63kg.
Ensimmäisestä tuli n.20kg, sairaalaan jäi muistaakseni 12kg ( vauva iso, istukka, lapsivesi, reilu verenhukka ja se turvotus...). Loput kilot jäivät pudottamatta ja rehellisiä kun ollaan en edes yrittänyt.
Toisesta tuli 12kg, ilman mitään laihduttamisia olin raskautta edeltävässä painossa muutama viikko synnytyksestä ja ensimmäistä raskautta edeltävässä painossa reilun vuoden päästä.
Kolmannesta 7kg, viikko synnytyksestä kävin vaa'alla ekan kerran ja painoa saman verran kuin ennen raskautta. Jälleen ilman lauhduttamista paino putosi reippaasti ja puoli vuotta kolmosen syntymästä painoin kymmenen kiloa vähemmän kuin ennen lapsia, joita siis kolme neljän vuoden sisällä.
Tuntuu, että aineenvaihdunta ja kroppa oli jotenkin sekaisin ekan lapsen jälkeen ( minipillerit, joita söin tuolloin, turvottivat ainakin todella paljon) ja toinen raskaus sai aineenvaihdunnan taas pelaamaan paremmin. Jokaisessa raskaudessa on elämäntavat liikkumisineen ja syömisineen olleet hyvin samanlaiset. Vaikka 1. Ja 3. raskaus lähtivätkin samasta painosta, tuli niissä kuitenkin varsin eri verran painoa ja lapsilla oli syntymäpainossa eroa yli 1,5kg ( molemmat olivat täysiaikaisia).