Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suuri ikäero: onko ongelma?

Vierailija
25.01.2013 |

Haluaisin nyt vähän konsultoida teitä, mistäpä muualtakaan monipuolisempaa konsultaatiota saisi!

Olen siis itse kaksikymppinen ja ensimmäisen vuoden yliopisto-opiskelija, eli opintoja on jäljellä vielä vuosiksi. Opiskelijaelämä on hauskaa ja menoa löytyy runsaasti, mutta rauhallisempikin tahti kelpaisi kyllä ja vapaa-aikaani vietän myös politiikan ja muiden järjestöjen parissa.

Olen kohtuuttoman ihastunut kolmikymppiseen mieheen, joka on jo pidempään ollut kokopäiväduunissa, löytyy omistusasunto ja vakaa elämä. Jonkinlaista säätöä meillä on, mutta mua mietityttää ikäero ja ehkä ikäeroakin enemmän elämäntilanteiden erilaisuus. Kovasti haluaisin kuitenkin tältä jutulta enemmän.

Toimisiko tämä teidän mielestänne? Miksi, miksi ei? Eikä huolta, en mä aaveen perusteella ratkaisuja tee, mutta kiintoisaa kuulla erilaisia näkökulmia asiaan.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
25.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos siis olet vasta parikymppinen ja mies jo kolmekymppinen. Ihmettelen vaan, mitä teillä muka voisi olla yhteistä. Mies on todella outo kolmekymppinen, jos ei pidä parikymppistä hyvin lapsellisena.

Vierailija
22/23 |
25.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikäeroa on 9 vuotta tarkemmin ilmaistuna.

Ja 15, ymmärrän tavallaan sun pointtisi, mutta toisaalta et tunne liioin minua etkä tätä miestäkään, eli lapsellisuuteni tasosta lienee vähän vaikea sanoa mitään.

Taustatietona itsestäni sen verran, että oikeastaan koko elämäni olen tuntenut oloni usein vähän vaikeaksi omanikäisteni seurassa. Muutamat hyvät ystäväni ovat samanikäisiä, mutta suuri osa kavereistani on itseäni vanhempia, lähes kolmikymppisiä.

Mun itseni suusta tämä kuulostaa typerältä, mutta usein itseäni vanhemmat kaverini ovat todenneet sen, etten ole kovinkaan "tyypillinen" yhdeksäntoistavuotias.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
25.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikäeroa pari kuukautta vajaa 8 v. Tavattiin kun olin 18 v. Kiinnostusta oli puolin ja toisin alusta lähtien. Alettiin kuitenkin varsinaisesti seurustella vasta n. 6 vuotta ensi tapaamisesta. Ja mentiin sitten aika pian naimisiin. Oltu naimisissa nyt kohta 12 v, onnellisesti. Mutta se meillä vaati sen, kuten mies sanoo, että antoi mun ensin vähän kasvaa ja aikuistua. Voi onnistua siis hyvinkin.