Yli 30 vuotias, pidätkö 20-25 vuotiaita nuorina vai aikuisina?
Kommentit (15)
Olen itse ollut 20-vuotiaana äiti ja leski, joten siinä oli kyllä äkkiä oltava aikuinen.
aikuisena pitää suurinta osaa.
vähän tapauskohtaista.
osa on ja osa ei.
Tämähän on sen ikäerohullun äidin aloitus.
Itse olin todella aikuinen jo 18-vuotiaana, kun oli pakko. Sitten myöhemmin olenkin vähän höllännyt ja olen tainnut taannehtia jopa. ;)
mua varmaa nuorena aikuisena, mutta jos jompi kumpi pitää valita niin ehdottomasti aikuinen... :)
aikuisina sitten yli kaksvitosina. Yksi kaveri tosin sanoi keski-iän alkaneen kun hän täytti 25 aikoinaan. :)
20-25 -vuotiaissa näkyy kyllä melkoisen laaja skaala kypsyysasteita, mutta kaikkihan me kypsytäänkin yksilökohtaisesti ja eri tavalla vielä elämän eri osa-alueillakin.
- 36v., yhä lapsekas aikuinen nainen.
jo nähdä, kuka on tuonikäinen. Menee sekaisin lukioikäiset ja nuoret parikymppiset, kun ikää on sen verran mittarissa. Riippuu ihan tyypistä, pidänkö nuorena vai aikuisena. Jotkut 30-vuotiaatkin saattaa vielä olla jotenkin lapsellisia luonteeltaan (vaikka ihan vaan vähemmistö tietenkin).
Sitten kun muistelen ketä tuon ikäisiä tunnen niin...
ja tunnen joitakin ihmisiä tuolta ikähaarukalta. Kaikkia kiinnostaa vielä se, että näyttääks huulet hyvältä FB-kuvassa ja oliks se jätkä musta baarissa kiinnostunu, koska se vilkas ainakii nanosekunnin... Kynnen katkeaminen on maailman kovin juttu ja työ vaan jotain, mitä ei oikein viitsi tehdä koska pitäis herätä aamulla ajoissa...
Eli joo, eivät ole aikuisia.
20 v ja 25 v on tosi eri ikäisiä. Parikymppistä pidän varsin nuorena, moni 25-v on jo ihan "oikeasti" aikuinen.
Just parhaassa iässä vähän yli kolmekymppiselle kumppaniksi. Oivallisessa perheenperustamisiässä ja muutenkin juuri parhaassa aikuisiässä. Ruumiillisesti ja henkisesti täydellisiä.
20 vuotiaita tosin aika lapsellisina. Olen 30v.
18 vuoden täysi-ikäisyys ei mielestäni tarkoita vielä aikuisuutta. Se tulee kokemusten ja kypsymisen myötä. 20-25v ovat mielestäni nuoria aikuisia.
Sitten on näitä kotona notkuvia pleikkaa pelaavia kaksnelosia nuoria miehiä... aikuisia, hmmm...? Täysi-ikäisiä kylläkin, mutta ei mitään vastuuta omasta elämästä. Sikäli en kutsuisi aikuiseksi.
Sinulla, kolmonen, on ollut todella vaikeaa, osanottoni ihan liian nuoresta leskeydestä.
N45+
olen itse 38.