Voiko kolmekymppinen kouluttamaton vielä menestyä työelämässä?
Haluaisin työn, joka olisi paitsi palkitseva niin myös haastava. En pelkää vastuuta.
Elämä on mennyt miten on, erilailla kuin muilla ja olen nyt 30-vuotiaana vielä vailla ammattia. Mietin joskus, että menikö se menestys-juna jo?
Kommentit (30)
Hei ap! Näinkin vanhaan ketjuun vielä vastaan... minulla voisi olla sinulle jotakin! Menestyminen on aina mahdollista! Laita viestiä sandraa2099@gmail.com
Aivan varmasti voi. Mutta riippuu toki ihmisestä? Eikö sulla ole siis mitään peruskoulun jälkeistä koulutusta?
Ideoita miten tuo voisi onnistua:
-Keksi loisto-tuote-idea, perusta yritys ja ala menestyä :D ok, ei todennäköistä, mutta jotkut ovat tuossakin onnistuneet
-Jos olet käynyt lukion niin opiskelet niin vimmatusti matikkaa ja haet TKK:lle tai AMK:n insinöörikoulutukseen, menet koodarilinjalle ja valmistut ohjelmoijaksi - ei ehkä suurmenestys mutta hyvinpalkattuja töitä todennäköisesti on.
-Käy amiksen joku kauneudenhoitokoulutus ja keksi joku ihme hoito, mikä parantaa kaiken ja jonka vain sinä osaat, oikeanlaisella markkinoinnilla voi toimia
-Keksi joku hyvinvointi/lastenkasvatus/parisuhdeneuvontaidea, ala kirjoittaa siitä blogitekstejä ja kun herätät kiinnostusta niin ala tarjota kursseja aiheesta
[quote author="Vierailija" time="26.01.2013 klo 09:28"]
ainakin pk-seudulla kilpailu hyvistä työpaikoista on niin kovaa, että pitäisi olla lähes yli-ihminen. Jos niinkin oleelliset asiat kuin alan vankka, pitkä työkokemus tai koulutus puuttuu, sinua ei kutsuta edes haastatteluun, puhumattakaan ettl pääsisit jatkokierroksille tai saisit paikan. Lisäksi pitää kieli- ja IT-taitojen olla hyvällä tasolla. Niitä ei kotona makaamalla opi. Jos valinnanvaraa on, en palkkaisi sinua missään tapauksessa. 15 vuoden vitkuttelu opiskelujen suhteen kertoo sinusta ihmisenä kaiken oleellisen - olet saamaton ja päämäärätiedoton. Ja mitä oman yrityksen perustamiseen näinä aikoina tulee - sekin vaatii kokemusta ja verkostoja tai ainutkertaisen konseptin, jotta olisi todellinen mahdollisuus menestyä. Sori, olen realisti.
[/quote]
Minä en ole saamaton enkä päämäärätiedoton ja se ettei ole koulutusta kertoo ainoastaan sen että olen arvostanut ja tehnyt elämässäni muita asioita. En lähtenyt enää ylläolevan kirjoittajan kaltaisten idioottien sekaan arvioitavaksi idioottimaisin perustein vaan perustin itse yrityksen. En ihan usko että kellä vaan saamattomalla olisi rohkeutta ja sisua tähän. Olen oikein tyytyväinen että olen elänyt elämäni eri tavalla kuin tuo ylläoleva putkinäköinen. Ap olet vielä nuori, itse lähemmäs neljäkymmentä. Ehdit vaikka mitä vielä.
[quote author="Vierailija" time="25.01.2013 klo 14:02"]
Herää tähän päivään ap, tänä päivänä ihmiset lähtee hankkimaan jopa akateemista koulutusta nelikymppisenä eikä ikä ole rajoite juuri millekään!
Sinulla on mahdollisuudet ihan mihin vaan, kunhan vain et itse niitä pilaa sillä ettet edes tosissasi yritä haaveitasi tavoitella kun vaan surkuttelet itseäsi kun olet niin "vanha".
[/quote]Mikään ei ole säälittävämpää kuin nähdä yli 4-kymppinen opiskelemassa.
[quote author="Vierailija" time="05.09.2013 klo 16:59"]
Herää tähän päivään ap, tänä päivänä ihmiset lähtee hankkimaan jopa akateemista koulutusta nelikymppisenä eikä ikä ole rajoite juuri millekään!
Sinulla on mahdollisuudet ihan mihin vaan, kunhan vain et itse niitä pilaa sillä ettet edes tosissasi yritä haaveitasi tavoitella kun vaan surkuttelet itseäsi kun olet niin "vanha".
[/quote]
Aivan totta... ei todellakaan mikään.
[quote author="Vierailija" time="05.09.2013 klo 17:01"]
[quote author="Vierailija" time="05.09.2013 klo 16:59"]
[/quote]
Aivan totta... ei todellakaan mikään.
[/quote]Jaa, ne nelikymppiset, jotka minä olen nähnyt opiskelemassa ovat usein jo tehneet pitkän uran jollakin alalla. Haluavat vain vaihtaa.
Hyvin tuntuvat pärjäävän nuorempiaan vastaan opiskelussa ja työelämässä. Saavat helposti myös työpaikankin, kun ovat työnantajien kanssa samaa ikäluokkaa. Löytyy nimittäin helposti yhteisiä asioita.
ainakin pk-seudulla kilpailu hyvistä työpaikoista on niin kovaa, että pitäisi olla lähes yli-ihminen. Jos niinkin oleelliset asiat kuin alan vankka, pitkä työkokemus tai koulutus puuttuu, sinua ei kutsuta edes haastatteluun, puhumattakaan ettl pääsisit jatkokierroksille tai saisit paikan. Lisäksi pitää kieli- ja IT-taitojen olla hyvällä tasolla. Niitä ei kotona makaamalla opi. Jos valinnanvaraa on, en palkkaisi sinua missään tapauksessa. 15 vuoden vitkuttelu opiskelujen suhteen kertoo sinusta ihmisenä kaiken oleellisen - olet saamaton ja päämäärätiedoton. Ja mitä oman yrityksen perustamiseen näinä aikoina tulee - sekin vaatii kokemusta ja verkostoja tai ainutkertaisen konseptin, jotta olisi todellinen mahdollisuus menestyä. Sori, olen realisti.
Missä olet hyvä ja mitä haluaisit tehdä? Millainen työkokemus sinulla on? Oletko peräti ollut kotiäitinä koko ajan?
Jos päätät päämäärän ja olet valmis aloittamaan pohjalta, saatat pärjätäkin. Jos taas haluat suoraan kivan esimiespaikan koska et pelkää vastuuta, niin no way!
tältä palstalta näitä asioita lienee turha kysellä, kun suurin osa ihmisistä tuntuu viettävän kaiken aikansa vain kotosalla sossun kustantamana. Av-mammat ovat jo vieraantuneet työelämän vaatimuksista ja sen raa'asta todellisuudesta.