Kuka katsoi Älä pyyhi kyyneleitä paljain käsin? Ihana uusi sarja. :')
En vain tiedä, pystynkö katsomaan loppuun asti, kun ensimmäisessä jaksossa jo nähtiin väläyksiä surullisesta tulevaisuudesta...
Kommentit (22)
Ja muutenkin Jonas Gardellin kirjoja...
Ei uskoisi että koomikkona kuuluu maailman (mun mieelstä ainakin) hauskimpiin, kun kirjoittaa niin koskettavasti vaikeistakin aiheista.
Onhan kirjoissakin (onneksi...) huumori läsnä tavalla tai toisella...
Muta jos tykkäsi Älä pyyhi......stä, suosittelen tutustumaan gardellin tuotantoon muutenkin.
oikein odotan toista osaa. Täällä oli aiemmin toinenkin lyhyt ketju siitä, ja kaikki siinä vastanneet olivat tykänneet. Nythän tuokin ilmestyy kirjana toukokuussa 2013, vai käsitinkö väärin?
Hyvin tehty.
Se oli kammottavaa kun nuori Rasmus pääsi suureen kaupunkiin toteuttamaan itseään ja heti ekalla kerralla saa HIVin, näin ainakin tulkitsin asian.
Jotain outoa ihottumaahan se vain oli...
oikein odotan toista osaa. Täällä oli aiemmin toinenkin lyhyt ketju siitä, ja kaikki siinä vastanneet olivat tykänneet. Nythän tuokin ilmestyy kirjana toukokuussa 2013, vai käsitinkö väärin?
On jo ilmestynyt, toisin sanoen se mikä nyt tuli ekana osana telkkarista. Tietysti kirjassa avataan enemmän Benjaminin paineita, ja Rasmuksen koulukiusaamista ym...
Toiset osat, Sjukdomen ja Döden tulevat 2013 aikana.
Kuinka kauan siinä sitten mahtaa kestää että niitä suomennetaan...
kirja josta tämä sarja on tehty, perustuu tositapahtumiin ja todellisiin henkilöihin.
Eilen ktsoi Areenalta, oli kyllä koskettava, itse olin töissä Tukholmassa juuri tuna ajanjaksona. Muistan sen kauhun ja paniikin, kun tieto AIDSista levisi ja sitä todellakin tuli joka tuutista. Varmaan kaikki, joilla oli yksikin irtosuhde, olivat varmoja omasta sairastumisestaan.
Ja nuo näyttelijät, ah niin suloisia Benjamin ja Rasmus. Homona eläminen ei tuolloin varmaan ollut helppoa, siksi tuolloin harrastivat noin paljon irtosuhteita, kun suurkaupunkiin pääsivät. Kaunis kuvaus, vaikkei se varmaan niin kaunista ollut, kun nuoret pojat myivät itseään kaduilla ja heti ekalla viikolla sai HIV tartunnan?
Tais tulla vielä kuukauden verran, vasta eka jakso näkyy. Oon myös vieläkin ihan pyörryksissä ekasta jaksosta. Olis tehnyt mieli huutaa tuolle Rasmikselle, että älä, kun suostui seksiin sen "ihottumaisen" kanssa. Silloin ei tosiaan vielä tiedetty AIDSista yhtään mitään. Homojengi luki lehdestä, että Tanskassa kuollut miehiä, joilla outoa ihottumaa(Kaposin sarkooma) mutta kesti hetken, ennen kuin taudin syy keksittiin. Ahdistavaa, mutta niin kauniisti kuvattu ja kerrottu.
Ne joulujuhlat oli niin hauskat ja lämpimät, että nauroin ihan ääneen. Ihanat Paul, Rasmus ja Benjamin!
Kirjatrilogian ensimmäinen osa, Kärleken, ilmestyi Ruotsissa viime syksynä. Toinen osa, SJukdomen, oli kirjakaupoissa 2.1.2013 ja kolmas osa, Döden, tulee myyntiin ensi syksynä. Suomenkielinen versio ensimmäisestä osasta ilmestyy toukokuussa. Syy miksi tv-sarja tulee ennen kirjoja, johtui kuulemma SVT:n päätöksestä.
Mikäli piti sarjasta, suosittelen todellakin kirjojen lukemista, sillä niissä syvennytään henkilöhahmoihin huomattavasti syvällisemmin. Esimerkiksi Reine, joka oli se sairaalassa kituva nuori mies, saa toisessa kirjassa osaakseen 80 sivua, kun sarjassa hänellä oli vain pari repliikkiä. Kirjoissa saa myös lukea Rasmuksen "kaapista ulostulomatkan" Koppomiin.
Jonas Gardell on kotimaassaan huikean suosittu. Kannattaa tutustua hänen muuhunkin tuotantoon.
www.jonasgardell.se
Tuleeko seuraava osa ensi torstaina?
En vain tiedä, pystynkö katsomaan loppuun asti, kun ensimmäisessä jaksossa jo nähtiin väläyksiä surullisesta tulevaisuudesta...
En tiennyt että homomiehet panee myös lähetyssaarnaaja-asennossa.
Aika rankaksi muuttuu kyllä, ne vanhemmatkin jotenkin surettaa.
Oli ihan ok, tosin ahdistava. Oon romantiikan ystävä ja Benjamin ja Rasmus olivat niin suloinen pari. Surettaa, mitä siinä tulee tapahtumaan. Mun puolesta koko sarja sais olla vaan romanttista höttöä, joka kertoo Rasmuksen ja Benjaminin suhteesta. :D
Ärsyttää, kun heti ekassa osassa spoilattiin, mitä tulee tapahtumaan. En ymmärrä sen pointtia, kun minusta tehokkaampaa olisi, että katsoja saisi ensin nähdä miesten suhteen kehittymisen ja vasta myöhemmin näytettäisiin tuo järkyttävä tapahtuma. Toki sarjan aihe antaa jo olettaa, että jotakin tuon suuntaista tapahtuu, mutta silti olisin toivonut, että katsojaa pidettäisiin enemmän jännityksessä.
näköjään digiboksi on taas reistaillut. Onkohan Areenassa? Teen työtä HIV positiivisten kanssa, joten siksikin kiinnostaa.
näköjään digiboksi on taas reistaillut. Onkohan Areenassa? Teen työtä HIV positiivisten kanssa, joten siksikin kiinnostaa.
itsekin sieltä katsoin.
Kun ajattelee , että nykyään hivin kanssa voi elää vuosikymmeniä , niin onhan tuo alkuaika ollut karmeaa.
Sarja on mielenkiintoinen ajankuva. Helsingissä kasarilla muistan homoystävieni kauhun kun tieto AIDSista alkoi levitä. On kuitenkin fakta, että hillitön seksi liian monen kanssa on aina johtanut sukupuolitauteihin, tämän voi todeta mm. tutkimalla prostituution historiaa. Juuri tätä seksikeskeisyyttä minun on vaikea hyväksyä homokulttuurissa. Tosin seksin ylikorostumiseen varmasti vaikuttavat monet syyt, kuten hyljeksyntä heteroiden puolelta. Sitä paitsi on monia ihan tavallisiakin homomiehiä, jotka vain etsivät elämänkumppania. Jos sellaista ei löydä, ehkä pelkkä seksi sitten jää vaihtoehdoksi. Itse valitsisin kyllä yksinelon.