Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Liian aikaisin heräävä eskarilainen?

Vierailija
25.01.2013 |

Meillä mennään aina kahdeksalta nukkumaan ja joululomalla eskarilainen nokkua positti puoli kahdeksaan tai jopa kahdeksaan, mutta annas olla nyt kun on taas eskari, niin herää aina ennen seitsemää ja minä herään hänen heräämiseen.

Joinain aamuina mieheni herää jo kuudelta tai puoli seitsenmältä ja vaikka hän yrittää olla miten hiljaa, niin ennen ihan hyväuninen eskari on taas hereillä.Tänäänkin taas heräsi miehen herätessä kuudelta, enkä saanut nukkumaan uudelleen vaikka makuutinkin seitsemään.

Lapsi on saanut tulla sänkymme viereiselle patjalle nukkumaan yöllä niin halutessaan. Kuitenkin hyvin nukkuessaan nukkuu aina omassa sängyssään. Nyt taas viime aikoina tullut patjalle joka yö. Nyt hermostuin väsyneena ja ilmoitin, että otan patjan pois ja saa jatkossa nukkua kokonaan omassa sängyssä.

Mikä mättää muu kuin se, että joudun joka aamu heräämään nykyään liian aikaisin?

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
25.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

- telkkariin kuulokkeet

- eskarilainen saa aamulla lukea sängyssä tai leikkiä ihan hiljaa

- vietät laatuaikaa miehen kanssa viikonloppuisin ja menet arkisin aikaisemmin nukkumaan

hän varmaan toivoo, että joku ehdottaisi eskrilaisen viemistä lääkäriin unipillereiden saantia varten, ettei hänen vaan tarvii tinkiä puolison kanssa vietetystä laatuajasta tai prinsessaunistaa.

En voi enää kun nauraa moisille "ongelmille".

Vierailija
42/47 |
25.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

täytyy panostaa unen laatuun. Onhan makuuhuone varmasti hyvä (viileä, pimeä, hiljainen?) Ulkoileeko lapsi tarpeeksi (mutta ei riehu liikaa enää illalla)? Kuinka paljon katsoo televisiota? Laita pelaaminen ja telkkari illalla pannaan, ettei jää mieleen kummittelemaan. Liian jännittävät iltasadun myös pois Vältä raskasta iltapalaa ja liikaa juomista ennen nukkumaanmenoa. Niin, ja otahan saelvää, että mikä sitä lastasi ahdistaa, onko eskarissa kaikki ok, ei kai ole nähnyt mitään pelottavaa etc.

nukkuuko esim. omassa huoneessa vai isomman sisaruksen kanssa - herättääkö huonekaveri (jos kerran tilaa oli 90 neliötä niin siihen tuskin saa kovin monta makuuhuonetta mahtumaan).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
25.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n pitäisi olla aikuinen, joka huolehtii pienestä lapsestaan >:(

Vierailija
44/47 |
25.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ekaluokkalainen, jonka rytmi on selkeästi se, että illalla nukahtaa ajoissa ja aamulla herää tosi aikaisin. Olen itse ihan päinvastainen, enkä todellakaan ole saanut muutettua omaa rytmiäni niin, että heräisin joka aamu kuudelta. Mun on saatava nukkua vähintään puoli kasiin. (No tämä ei tietenkään pätenyt silloin, kun lapset olivat pienempiä.)

Me ollaan kyllä jo pari vuotta tehty niin, että tyttö saa herätä aamulla omia aikojaan, tulee yleensä joksikin aikaa minun kainaloon ja menee sitten olohuoneeseen katsomaan lastenohjelmia tai lukee sängyssä kirjaa. Toinenkin lapsi meillä on, mutta hän on taas aamu-uninen, eikä herää isosiskon liikkeisiin.

Ja tosiaan, niin kuin kirjoitin, en millään jaksaisi aamulla jatkuvasti herätä niin aikaisin kuin tyttö. Siis nyt kun hän on sen ikäinen, että pystyy aamulla hetken huolehtimaan itsestään.

Vierailija
45/47 |
25.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se juttu on se, että mikä eskarilaisella on kun herää varhain vaikka on väsynyt. täällä on nyt taas jaagattu kaikkea skeidaa vaikka asia on yksinkertainen.

Itse olen huomannut ekaluokkalaisella saman homman. Joku "ylivireys" joka johtuu ehkä pienestä stressistä kun tietää, että joka aamu on herättävä ajoissa vaikka ei jaksaisikaan..

"suorittaminen" tarttuu jo noin pieniin..

kyllä meilläkin ekaluokkalainen menee 8lta sänkyyn ja on ihan paikallaan mennäkin.

Vierailija
46/47 |
25.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo, sekin on totta, ettei ap tykkää mistään neuvoista, mutta melko pikaisellakin lukemisella huomaa, että kaikki neuvot on annettu huomioimatta kaikkia ap:n mainitsemia tosiasioita.

Esim. vielä ketjun loppupäässä kysytään, missä eskari nukkuu ja mikä sen herättää. No sehän mainittiin, että tulee painajaisten takia vanhempien huoneeseen patjalle keskellä yötä ja isän lähtö herättää.

Ja ap on jo havainnut, että loma-aikana lapsi kuitenkin tarvitsee sen 11-12 tuntia yöunta, joten luulisi, että "työaikana" tarvitsee vielä enemmän, mutta jokin saa havahtumaan helpommin.

Mulla on itellä jännittäjä eskari, joka myös nukkuu vapaalla pidempään. Stressaa eskaripäiviä ilmeisesti sen verran, ettei saa nukuttua täysillä. Näkee myös paljon painajaisia ja heräilee, mutta ei koskaan viikonloppuisin, eikä vapaapäivinä. Tuosta näkökulmasta on meillä lähdetty tätä purkamaan.

Vierailija
47/47 |
25.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

monen päivän palstattomuuden jälkeen, että mullahan on nykyään nimimerkki

the Jankkaaja nro 128

täytyy olla huolellisempi jatkossa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kolme