Rytmihäiriöistä, oletko ollut tutkimuksissa?
Millaisia oireita teillä on ollut? Miten tutkittiin? Todettiinko harmittomiksi vai vaarallisiksi?
Mietityttää kun itsellä viime aikoina ollut jonkinlaisia rytmihäiriöitä..tai sellaisilta tuntuvat. Yhtäkkiä, yleensä illalla levossa mutta muutaman kerran kyllä esim. töissä ollessakin, alkaa tykyttää ja sydän lyö epätasaisesti, tuntuu että sydän lyö "kurkussa" ja joskus tulee jopa heikko olo näiden yhteydessä :(
Kestää puolesta tunnista jopa muutamaan tuntiin tämä olotila..
Oireet ovat minusta lisääntyneet nyt viimeisen puolen vuoden aikana..usein tulevat esim. stressaavan työpäivän jälkeen, mutta nykyään myös esim. vapaapäivänä kävelylenkinkin jälkeen!?
Huolestuttaa. Lääkäriaika on ensi viikolla ja haluan että nyt tutkitaan kunnolla..
Voiko kilpirauhasen vajaatoiminta aiheuttaa tällaista? Lähisukulaisilla on vajaatoimintaa todettu.. Olen myös ollut tosi väsynyt, tuntuu että juuri ja juuri jaksan työpäivät + lasten hoidot sen jälkeen, ei ole normaali olo :(
Ja 40-kymppinen olen..tästäkö se alamäki alkaa..
Kokemuksia?
Kommentit (24)
Mulla alkaa kammiolisälyönnit aina stressin tai taudin yhteydessä, kun elimistö on kovemmalla kuin normaalisti. Myös treenatessa tuli kammiolisälyöntejä säännöllisesti. Nyt kun on ollut terveenä ja treenaamiseen käytetty aika on reilusti vähentynyt (vaikka tilalle onkin tullut henkisesti kuormittavampia asioita), ei rytmihäiriöitä ole ollut pariin kuukauteen.
Vierailija kirjoitti:
Hei kaikki rytmihäiriöiset! Olen kärsinyt jatkuvista rytmihäiriöistä varmaan 20 vuotta. Olen käynyt nuo samat tutkmukset, rakenteellista vika ei ole, diagnoosi eteiskammiolisälyöntejä 5 kertaa enemmän kuin ihmisellä normaalisti. Syön myös propraalia, joka ei aina autakaan tai vaan vähän aikaa. Välillä rytmikset ovat poissa, välillä mäiskii hullun lailla. Totesin että on itse selvitettävä mistä apu. Huomasin, että aina antibioottikuurin aikana häiriöt hävisivät kokonaan. Puhuin tästä lääkärille, mutta ei mitään reaktiota. Viime vuoden lopulla alkoi taas jatkuva mäiske. Ystäväni kuoli ja ajattelin että stressi starttasi häiriön. Noin kuukausi sitten otin jostain syystä ihan normaalia tulehduskipulääkettä Ibumaxia. Huomasin että rytmihäiriöt katosivat. Olin jo aiemmin ajatellut ohimennen että bakteerikantani saattaa olla niin "huono" että sydän jotenkin reagoi siihen. Otin taas Ibumaxia kun "mäiske" alkoi. Ja taas auttoi. Sitten päätin kokeilla Lactoseven maitohappobakteeritabletteja saadakseni bakteerikannan tasapainoon. Ja tässä olen ollut viikon ilman mitään mäiskimisiä. Uskomatonta. Onko ratkaisu näin yksinkertainen? Aamuinen kurkkukipu katosi samalla sekä suurin osa vatsavaivoista. Suosittelen että kokeilette! Kertokaa täällä auttoiko, olisi mukava tietää olenko oikeilla jäljillä.
Toivottavasti et käytä tulehduskipulääkkeitä pitkään, ibuprofeeni kun voi aiheuttaa sisäisiä verenvuotoja.
Miehellä toistubua flimmereitä. Sen lisäksi näköhäiriö, jonka jälkeen jatkuva Marevan kuuri estämään hyytymien muodostumista eli estämään aivoinfarktia, beetasalpaaja ja kolesterolilääke. Tehtiin myös ablaatio jäädyttämällä, koska flimmerit jatkuivat ja tihenivät lääkityksestä huolimatta.
Heh heh. Olen syönyt vuosikausia maitohappobakteereita ja silti tuli hankala rytmihäiriö. En myöskään suosittele tulehduskipulääkettä sydänvaivoihin. Vaikka kaksi asiaa tapahtuu yhtä aikaa, niin se ei tarkoita, että toinen aiheutti toisen. En siis selittäisi rytmihäiriön helpottumista maitohappobakteereilla tai Ibumaxilla. Maitohappobakteerien syömisestä ei tietysti ole mitään haittaa, mutta ne eivät paranna sydänsairauksia. Eivät myöskään tulehduskipulääkkeet, joiden jatkuvasta käytöstä voi saada mm. munuaisvaurion.