Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Alle puolivuotiaan vauvan kanssa lentokoneissa matkustaneet! Mitä tulee ottaa huomioon? Vauva on sekä rintaruokinnassa

Vierailija
27.11.2023 |

että olen korviketta antanut.

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sun on mahdollista saada se sellainen baby cot paikka, eli siihen vauvalle seinään kiinnitettävä koppa, ota se. Toki riippuen siitä, miten pitkä lento teillä on edessä, jossain 45min lennolla siitä ei ole paljon iloa ole, kun lapsi ei saa olla siinä nousun eikä laskun aikana. Riittävästi vaippoja, roskapussi, puhdistusliinoja ja vaihtovaatekerta sille lapselle, koska Murphyn lain mukaan se niskakakka iskee ekan kerran ihan varmasti just tuolloin. Korvikepurkki ja tuttipullo, ja jos haluat sen lämmitettäväksi, ota huomioon, että koneissa ei ole mikroja vaan se lämmitetään vesihauteessa, joka kestää pidempään ja maito menee varmasti liian kuumaksi. Jos syö tuttia niitä mukana, auttaa paineentasaamista nousuissa ja laskuissa.

Vierailija
2/41 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korvatulpat mukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee palvelus muille matkustajille ja jätä se pentus kotiin. Tai sit j-lauta ainakin pidät sen hiljasena. 

Vierailija
4/41 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole pakko matkustaa alle puolivuotiaan kanssa en todellakaan lähtisi. Koko koneellinen tulee kärsimään siitä huudosta.

Vierailija
5/41 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei puolivuotiasta lentokoneeseen ellei ole aivan pakko. On parasta ihan kaikkien kannalta

Vierailija
6/41 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seitsenviikkoisen vauvan kanssa matkustin, pitkähkö lento.Matka sujui loistavasti- kaikkien lentokoneessa olleiden kannalta.

Vierailija
7/41 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei ole pakko matkustaa alle puolivuotiaan kanssa en todellakaan lähtisi. Koko koneellinen tulee kärsimään siitä huudosta.

Enemmän mä viime lomareissulla kärsin siitä känniääliöstä, joka oli passinsa hukannu ja hänen takiaan lähdettiin melkein tunti myöhässä ja joka piti sellaista kännidelirium älämölöä 4h putkeen, kun niistä muutamasta vauvasta, jotka olivat siinä samassa koneessa ja mun havainnon mukaan nukkuivat koko lennon. Olivatkin ainoat, jotka nukkui kiitos tämän yhden maailmanmatkaajan. Eli mun kanssa samalle lennolle voi koneen vaikka täyttää vauvoilla, kunhan nämä Ingles-suomibaarijuntit jätetään portille. Jo Suomen päässä.

Vierailija
8/41 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pientenkin vauvojen kanssa voi lentää turvallisesti. Paineenvaihtelut aiheuttavat epämukavuutta, mutta eivät voi teoriassakaan johtaa pysyviin ongelmiin. Käytännössä paineenvaihteluihin liittyvien korvatuntemusten ja -kipujen ehkäisemiseksi vauvaa kannattaa syöttää (=maitoa pullosta) nousujen ja laskujen yhteydessä. Myös tutin imeminen auttaa.

Vierailija
9/41 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen lentänyt Kanarialle eli n. 6h matkan 5kk ikäisen vauvan kanssa ihan ongelmitta ja ilman huutoa. Jos vauva on rintaruokinnalla, niin ehdottomasti helpointa pitää vauva rauhallisena ja tyytyväisenä on imettää erityisesti nousun ja laskun aikana. Tutti myös hyvä, jos se vauvalle kelpaa.

Vaippoja ja vaihtovaatteita ja kosteuspyyhkeitä toki reilusti mukaan vahinkojen varalta. 

Vierailija
10/41 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lennon pituus, matkustusluokka, montako aikuista? Kuusi tuntia ikkunapaikalla Kanarialle on vähän eri kuin bisneksessä yölento. Etukäteen mahdotonta sanoa miten vauva reagoi. Maito, vaipat, tutti jos käyttää, alusta millä voit vaihtaa vaipan. Jos korviin sattuu niin vauva itkee. Kannattaa imettää nousussa ja laskussa, saat vauvan käännettyä vaikka on molemmilla turvavyö. Onkohan niin että jos kaukalo+oma paikka niin saa olla kaukalossa koko ajan? Ei siis se seinään kiinnitettävä vaan oma turvaistuin. Infant lippuun ei kuulu vauvalle omaa paikkaa. 

Vierailija
11/41 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja  vauvat itkee lentokoneessa koska heihin sattuu, itse en vauvaa rääkkäisi jos pakko ei ole lennolle lähtee. Meillä on noin 2v oltu ensimmäistä kertaa lentokoneessa ja silloin meni ilman itkuja...

Vierailija
12/41 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säälin muita matkustajia. Pentus voit jättää kotia. Älä ole epäitsekäs ajattele kanssa matkustajia. Mikäli pakko viedä pentu koneeseen niin teippaa pennun suu jesarilla. Ja paskavaipat vaihdat sitten wc:ssä etkä siinä penkillä. 

Vierailija
13/41 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enemmän mä viime lomareissulla kärsin siitä känniääliöstä, joka oli passinsa hukannu ja hänen takiaan lähdettiin melkein tunti myöhässä ja joka piti sellaista kännidelirium älämölöä 4h putkeen, kun niistä muutamasta vauvasta, jotka olivat siinä samassa koneessa ja mun havainnon mukaan nukkuivat koko lennon. Olivatkin ainoat, jotka nukkui kiitos tämän yhden maailmanmatkaajan. Eli mun kanssa samalle lennolle voi koneen vaikka täyttää vauvoilla, kunhan nämä Ingles-suomibaarijuntit jätetään portille. Jo Suomen päässä.

Olit menossa Inglesiin itsekin?

Vierailija
14/41 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI EI EI JA KERRAN VIELLÄ EI!!!!!

Vierailija
15/41 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos imetät, peitä itsesi. Tästä on ollut puhetta. Aina jotakin runkkaria se lussutus kiihottaa eikä ole kovin esteettistä muutenkaan. Kumma että muunmaalaiset osaa matkan ajan ruokkia pullosta.

Vierailija
16/41 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä meni tosi helposti lennot imeväisikäisten kanssa. Olivat molemmat pitkään rinnalla viihtyviä, niin nousut ja laskut meni helposti.

Muistan, kun ekan kerran lensin yksin lapsen kanssa. Olin stressannut etukäteen ja sitten lapsi nukahti nousun aikana syliin ja lyhyen loppulennon siemailin kuohuviiniä ja ihmettelin, että mistä oikein hätäilin. 

Kävelemään oppineet olikin sitten toinen juttu...

Jos imetät, niin pidä huolta omasta nesteytyksestä, lähinnä siis vedenjuomisesta. Suosin lennoilla kerrospukeutumista, jonkin kevyt, iso paitapusero esimerkiksi, joka oli helppo riisua pois, jos, tai oikeastaan kun, lapsen sotkut päätyivät myös minun päälle. 

Vierailija
17/41 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pientenkin vauvojen kanssa voi lentää turvallisesti. Paineenvaihtelut aiheuttavat epämukavuutta, mutta eivät voi teoriassakaan johtaa pysyviin ongelmiin. Käytännössä paineenvaihteluihin liittyvien korvatuntemusten ja -kipujen ehkäisemiseksi vauvaa kannattaa syöttää (=maitoa pullosta) nousujen ja laskujen yhteydessä. Myös tutin imeminen auttaa.

Tämä on asiallinen viesti. Pulloruokinta ja tutti. Mutta tissin vilauttelun voi jättää kotioloihin.

Vierailija
18/41 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan reippaasti vaan muksu (t) mukaan, älä välitä näiden ruikuttajien kommenteista. Ei ne kumminkaan minnekään matkusta, kunhan höperöityvät kotonaan.

Hyväksi todettu tuo imetys varsinkin nousussa, myös tutti auttaa. Oma muksuni oli maailman rauhallisin matkaaja. Samaa ei voi sanoa kaikista aikuisista kanssamatkaajista. Kokemusta on niin lennoista kuin junista. 

Vierailija
19/41 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me lennettiin New Yorkiin, kun lapsi oli alle 6kk. Meillä oli sellainen vauvakoppa, pidemmällä lennolla kyllä suosittelen. Ei jaksa pitää sylissä koko aikaa. Omani ei välittänyt tuon taivaallista nousuista tai laskuista ja nukkui suurimmaksi osaksi. Vauvaperheillä on ihan samat oikeudet matkustaa kuin muillakin. Sellaisilla autisteilla, jotka eivät kestä lapsia liikenteessä ei pitäisi olla asiaa julkisiin kulkuvälineisiin. 

Vierailija
20/41 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen lentänyt Kanarialle eli n. 6h matkan 5kk ikäisen vauvan kanssa ihan ongelmitta ja ilman huutoa. Jos vauva on rintaruokinnalla, niin ehdottomasti helpointa pitää vauva rauhallisena ja tyytyväisenä on imettää erityisesti nousun ja laskun aikana. Tutti myös hyvä, jos se vauvalle kelpaa.

Vaippoja ja vaihtovaatteita ja kosteuspyyhkeitä toki reilusti mukaan vahinkojen varalta. 

MIKSI LENSIT?