Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tavoitteena terveellinen ruokavalio, hyvä olo jne. Apuja?

Vierailija
09.05.2013 |

Mä haluaisin syödä terveellisesti, niin että olo olisi parempi. Koko ajan syön jotenkin väärin ja olo on väsynyt. 

Mä haluaisin syödä niin, että maha toimisi kunnolla. Nyt maha on jumissa koko ajan. Käyn 'kakkosella' vain ehkä 4 kertaa viikossa vaihdellen löysän ja ummetuksen välillä.

Mitä pitäisi tehdä? Täysjyvää, kasviksia, tiedän. Mutta sit jos aletaan hienosäätään, niin mitkä kasvikset on parhaita ja niistä saisi parhaan hyödyn (esim joku jäävuorisalaatti on aika ravintoköyhää).

Toivottavasti joku nyt ymmärsi mun pointin :)

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
09.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laske myös HH määriä 150-250g vrk koostasi riippuen plus liikunnallisesta aktiivisuudesta riippuen. Vettä kaiken muun nesteen lisäksi n. 1,5l -2l vuorokaudessa - vatsan normaalin toiminnan ehto. 500g kasviksia päivässä. Käytä keittiövaakaa. Vähennä sokerin määrää aiheuttaa ummetusta, kuten myös valkoinen vilja. Vesipitoiset kasvikset ok, mutta juurekset lisää ulostemassaa paremmin. Peruna ja banaani saattaa aiheuttaa/pahentaa ummetusta niiden määrää rajoita. HH määrä per ateria se n. 35-40 max 50g ...ota ruokapäiväkirja ja vaaka käyttöön keittiössä. Kuitupitoiset esim. fitness murot pannaan, ne sisältää niin paljon sokeria että kuidun vaikutus mitätöityy. Esim. leseitä tilalle. n. 1600kcal-1800kcal riittää normaalikokoisen  normi aktiivisen naisen tarpeisiin. 2000kcal on aivan liikaa, se mitä uskotellaan kaikkien elintarvikepakkausten kyljessä. Tarkista annoskoot, tarvittaessa vaa'an kanssa, syö tarpeeksi usein eli aamiainen, lounas, välipala, päivällinen iltapala, tarvittaessa aamupäivän välipala, jos aamiainen aikaisin ja lounas myöhään. Siemenet, leseet yms. kuitupitoinen osaksi terveellisiä aterioita. Valkoinen vilja ihan minimiin. Liikuntaa vähintään ½ h pv suolen normaalin toiminnan ehto. Istuminen turvottaa ja hidastaa suolen toimintaa, töissä esim. jaloittelua tunnin puolentoista välein jos teet istumatyötä.

Vierailija
2/3 |
09.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2013 klo 10:12"]

Mä haluaisin syödä terveellisesti, niin että olo olisi parempi. Koko ajan syön jotenkin väärin ja olo on väsynyt. 

Mä haluaisin syödä niin, että maha toimisi kunnolla. Nyt maha on jumissa koko ajan. Käyn 'kakkosella' vain ehkä 4 kertaa viikossa vaihdellen löysän ja ummetuksen välillä.

Mitä pitäisi tehdä? Täysjyvää, kasviksia, tiedän. Mutta sit jos aletaan hienosäätään, niin mitkä kasvikset on parhaita ja niistä saisi parhaan hyödyn (esim joku jäävuorisalaatti on aika ravintoköyhää).

Toivottavasti joku nyt ymmärsi mun pointin :)

[/quote]

sun on ihan turha alkaa hienosäätämään persettäsi. alota nyt ihan vaan syömällä jotain kasviksia ja mieti jatkoa sitten myöhemmin jollet ole jo siihen mennessä lopettanut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
09.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyisköhän tuolta sulle neuvoja

http://patrikborg.blogspot.fi/

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kolme