Millainen on luonteeltaan Kalat (mies),
tunnetko ketään?
Sopiiko horoskoopin luonnehdinta kohdilleen ko. persoonaan?
Kommentit (44)
Kalamiehenä voisi tunnistaa joitain peruspiirteitä itsestä ja lukemani perusteella monista muista:
- pohdiskeleva, miettii asioita ja aistii toisten tunnetiloja, keskustelee ja argumentoi (koska ajattelee asioita) mutta on valmis hyväksymään kokonaan uusia näkökulmia, jos toisella on hyvät perustelut (tästä voi jollekin syntyä se käsitys, että haihattelee, jos muuttaa mielipidettään joko oman ajattelutyönsä tai hyvin perustellun toisen näkemyksen valossa)
- on kiinnostunut uusista asioista ja näkökulmista ja muista kulttuureista ja haluaa nähdä ja kokea monenlaista (keskimääräinen perusarki elämän lopullisena tavoitteena ei yleensä ole riittävä)
- tahtoo keskimäärin yleisesti ihmisille vain hyvää, auttavainen, rakastaa ja välittää tai vaihtoehtoisesti ei ole lainkaan kiinnostunut millään tasolla (perhe ja ihastuksen kohde/puoliso kaikki kaikessa, muutama erittäin läheinen hyvä ystävä, ei jaksa ylläpitää hyvänpäivän tuttavuuksia)
- nautiskelija kaikilla tasoilla (kauneus kaikessa: myös vastakkaisessa sukupuolessa kiehtoo, ei voi kuvitella asettuvansa perus harmaan hiiren kanssa tavalliseen arkielämään, erotiikka: vaihtelua ja virikkeitä, jos kumppani ei ole aktiivinen tai on jotenkin liian rajoittunut, helposti ajattelee että ruoho olisi aidan toisella puolella vihreämpää, mutta mieluiten siis toteuttaisi itseään ja fantasioita puolison kanssa yhdessä nauttien, hyvä ruoka ja juoma, matkustelu... you name it)
- taiteellinen (voi osata piirtää tai soittaa tms, nauttii ja osaa arvostaa toisten osaamista)
- tietynlaisen herkkyyden johdosta myös saattaa kokea negatiiviset tunteet vahvasti (jos ei ympärillä ole ymmärrystä ja keskustelukumppania, voi tuo herkkyys, kokeilun- ja nautinnonhalu johtaa päihteiden väärinkäyttöön)
- Joo ja kyllä se meri (tai vesielementti) on tärkeä... veneily, uiminen, mökkeily saaristossa, pitkät purjehdusmatkat maailmalle (tai vähintään niistä haaveilu)...
- Tietynlainen omituinen tunne/käsitys siitä, että lopulta ihminen ja elämä ei ehkä olekaan vain tämä maallinen vaellus tässä, mikä sitten omalta osaltaan ohjaa valintoja, tunteita, haaveita, ajatuksia... ei kiinnosta asettua muiden asettamiin odotuksiin ja kaavoihin
Mutta täytyy tietysti muistaa, että sitten on lukuisia asioita, jotka vaikuttaa siihen että luonne kehittyy sellaiseksi kun se kehittyy; perintötekijät (esim. jotkut sairaudet tai geenivirheet), kasvatus ja perheolot, omien vanhempien esimerkki, omat kokemukset (esim. kokemukset ystävyys- ja parisuhteista), sosiaalinen kehys jossa elää... onhan näitä.
Ja määrääkö planettojen asento luonteen, tuskin. Mutta kalamaisesti voisi ajatella, että jospa sielu (tai mikä onkaan nimeltää se aineeton olomuoto) päättääkin syntyä juuri tietyllä hetkellä? Mistä syystä? En tiedä. Mutta kalamaisesti asia on kiinnostava pohdiskeltavaksi, ja ihan yhtä perusteltu vaihtoehto elämän mysteereille, kuin sekin vaihtoehto, että ihmisessä ei ole mitään aineetonta ja kaikki päättyy kuolemaan.
Näistä syistä hyvin maanläheisille realisteille, joiden tavoitteet liittyvät ulkoisten statusten tavoitteluun kalat ovat ehkä huonoimpia kumppaneita. Mikään ei vaan natsaa, ei ole paljoa yhteistä ja toista on vaikea tai mahdoton ymmärtää. Siitäkin sitten voi seurata sitä pettämistä ja päihteiden käyttöä.
Että varmaan kaikki vaikuttaa kaikkeen, mutta ehkä joitain sellaisia yhteisiä peruspiirteitä voi kaloista löytää?
Horoskooppimerkki ei kerro miehen luonteesta yhtään mitään. Sen sijaan se, että kyselet aiheesta täällä palstalla kertoo hyvin paljon sinun luonteestasi.
Voi ei, yksikään kuvaus ei sovi minun mieheeni!
Mieheni on kalat ja ehdottoman suoraselkäinen,uskollinen ja periaatteen mies. Liiaksikin.
Seksissä mielikuvitukseton ja hommat menevät aina samalla tavalla. Ei vonkaa koskaan vaan AINA odottaa naisen siirtoa. Liian kiltti.
Hyvä isä lapsille, parempi kuin useimmat naiset. Hyvin epäitsekäs asioissa jotka koskee lapsia, periaatteissaan itsekäskin.
Viihtyy vedessä, hyvä uimari mutta lämmin. Urheilullinen mutta ei kilpailuhenkinen.
Mustasukkainen ja omistushaluinen. Tunteellinen ja tunteilla elävä. Ei pysty harrastamaan tunteetonta seksiä. Miehelläni vain kaksi seksikumppania ennen minua ja hän on 50v.
[quote author="Vierailija" time="12.09.2014 klo 13:55"] Herkkänahkainen, loukkaatuu helposti.ei kerro tunteistaan. Vasta eron jälkeen kertoi rakastavansa minua. Ei mitään läheisyyttä, ei kosketuksia, ei halauksia. Eli tämä kala oli varsi kylmä kala.
[/quote]
Minulla oli aivan samanlainen kalamies. Itse olen Jousimies. Emme todellakaan sopineet yhteen. Mies oli niin herkkä suuttumaan yhdestäkin väärästä sanasta, joita nyt tyypillisen jouskarin suusta tupsahteli. Nooh, siinä oli ensimmäinen ja viimeinen kalamies...
Voi teitä kun te olette niin suloisia tällä palstalla, saanko antaa halin kaikille ja lupauksen että kyllä se siitä :D
-Kalamies
[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 01:22"]Voi teitä kun te olette niin suloisia tällä palstalla, saanko antaa halin kaikille ja lupauksen että kyllä se siitä :D
-Kalamies
[/quote]
Kuin minun suusta. :)
-toinen kalamies
[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 01:22"]Voi teitä kun te olette niin suloisia tällä palstalla, saanko antaa halin kaikille ja lupauksen että kyllä se siitä :D
-Kalamies
[/quote]
Et halaa kuitenkaan, suutut jostain maailman pienimmästä asiasta ja mökötät 5 tuntia :(
Hurmaava ja tunteellinen, mutta pettäjä. Lumoaa helposti naisia ja ei kykene uskollisuuteen. Kalamiehen kanssa voi kokea suurimmat tunteet, myös ne huonot
[quote author="Vierailija" time="27.01.2013 klo 20:43"]riippuvuuksia voiolla mutta ovat myös herkkiä ja kaukokaipuisia, tykkäävät kaukomaista, ainakin ne kalat, jotka tunnen.
rakastuvat syvästi ja kaipaavat rakastaan kun niin käy. tunteellisia ihmisiä, jotka nautiskelevat elämästä. lojaaleja ja auttavaisia ihmisiä.
kala-naisissa tunnistan tuon kieroilun, miesten kohdalla en niin.
ja ne kaksi kala-miestä, joiden kanssa olen ollut sängyssä ovat kevyesti top3:ssa sillä osastolla, vaikka muuten suhteet olivat enemmän ystävyyksiä.
en ole ilmamerkkinä oikein kalojen tyyppiä, mutta ei ole huonoa sanottavaa kaloista, jotka tunnen. liian kilttejä ihmisiä tähän maailmaan saattavat olla.
[/quote]
Kaverini (nainen) on kalat ja on erittäin kiero. Kunnon juorukello ja haluaa mielyttää kaikkia miehiä (ken toiselle kumartaa se muualle pyllistää), ja tällöin jäävät kaverit varjoon. On myös hyvin seksuaalinen, pettänyt kumppaneitaan ja ryyppää paljon. MUTTA myös minä itse olen kalat ja olen täysin erilainen; ajattelen paljon muita ja olen herkkä. En ole käyttänyt päihteitä pitkään aikaan, nuorena kyllä. Noin 14vuotiaana minulla todettiin masennus joka kuitenkin hoitui pois parissa vuodessa. Olen pettänyt, mutta kaduin ja tein sen tilanteessa jossa oma mies oli hyvin etäinen, kylmä ja puhui paljon muille naisille. Nykyiselle miehelle olen luotettava ja haluan paljon läheisyyttä. Tykkään puhua syvällisiä ja olen ujo.
No mieheni on kala ja minä jousimies. Meillä menee hyvin. Vaikka minä olen spontaani ja mies jahkaa.
Kalamies siis jahkailee, miettii, suunnittelee _mielessään_ asioita hyvinkin pitkälle. Perhekeskeinen, haluaa että kaikilla on hyvä olla, ei halua riitoja, tykkää hemmotella ja suunnittelee pieniä yllätyksiä rakkailleen hyvin kauan.
Hyvä sängyssä. Toisen nautinto menee oman edelle.Kehuu,halii, nysvää,pusuttelee.Hellä. Kun kalamies rakastuu niin hän antaa kaikkensa!
Luotettava, mutta ei aina sano mielipiteitään suoraan ja jos koittaa niitä kalastella niin vaikenee täysin.
Nautiskelija, tykkää kauniista asioista, hyvästä ruuasta,tarkkam usiikkimaku, tarkka arvo maailma, pukeutuu tarkasti ja pitää itsensä kunnossa.
Huonona puolena ehdottomasti mökötys. Sanon vaikka että pidän enemmän vihreästä paprikasta kuin keltaisesta. Kalamies on ostanut keltaisia paprikoita kaupasta. Ottaa kommenttini vittuiluna ja mököttää! Voitte vaan kuvitella sitten kun on isompi ongelma kyseessä..
Siinä sitten koitan kysyä että mikä on, mikä harmittaa niin herra mököttää. Nykyisin en hätäänny mökötyksistä. Halaan ja sanon että on rakas. Joskus mökötys alkaa vaikka ennen sukujuhlia. Sanon että jos mökötys ei lopu nyt niin menen lasten kanssa omalla autolla ja herra saa jäädä kotiin murjottamaan. Silloin lopettaa.
Mutta tuo mökötys on hermoa raastavaa. Itse tykkään että asioista sanotaan ja puhutaan suoraan. Ei voi päästä toisen pään sisään ja tietää että mikä on hätänä jos toinen ei kerro.
Asun sellaisen 10v kalamiehen kanssa (samoin paikalla on yli 40v skorppioni, teini-ikäinen kauris ja ekaluokkalainen neitsyt, miehiä kaikki). Toi kala on kyllä vaikein: hiljaisin, herkin, pullottaa tunteensa, vetäytyy, masentumiseen taipuvainen (eli noi päihteiden väärinkäyttö on ihan uskottavaa). Mutta myös siis herkkä vaistoamaan muiden huolet, haluaa auttaa, tekee mitä vaan että muilla on hyvä olla. Rakastaa ihan ehdottomasti, luotettava, uskollinen.
31 vielä. Perheeseemme kuuluu toinenki kala, hän on kalanpoikanen 5v (hän kiukkuaa kalamiehelle ja minulle tulisesti mutta toisaalta käpertyy kainaloon äkkiä, herkkä, ujo, tarkkaileva, taiteellinen pohdiskelija).
Sitten löytyy pieni ponteva jousimies neiti (joka osaa muuten pehmittää kala isänsä täysin, avarakatseinen, maailmaa rakastava ja aina kaikkien tilanteiden tasalla) ja alakoulu ikäinen rapu (tykkää olla kotona sohvan nurkassa, haluaa kaikille hyvää, hyvin leppoisa, herttainen, rakastaa eläimiä ja aina kaikki eläimet hakeutuvat hänen luokseen).
Oma mies on kalat. Ja on aika hankala luonne. Elää usein "kuplassa" ja monesta asiasta hänellä on oma ihannekäsityksensä, eikä meinaa hyväksyä mitään siitä poikkeavaa. Haluaa myös elää vähän haavemaailmassa eikä oikein halua nähdä asioiden todellisuutta. On auttavainen ja huolehtiva. Osaa myös olla loputtoman itsekäs, vaikka on todella pidetty henkilö työpaikallaan ja kaveripiirissään. Hyvä sängyssä.
[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 20:46"]Tunteeton, suuttuessaan raivoaa hetken ja sen jälkeen mököttää kauan, mustasukkainen ja liian herkkä. On myös toisten naisten perään kovasti, samalla kun oma kumppani ei saa edes moikata muita miehiä... Nii-on, kuolema on kalamies, se nuotallansa saalistaa!;)
[/quote]
Tämä kuvaus sopii täydellisesti tuntemaani kalamieheen. Oli kyllä helvetin raastava "suhde" hänen kanssaan. Kaverina hän oli aivan loistava ja ihana, täydellinen sielunkumppani ja meillä molemmilla oli samanlaiset päättömät jutut joille nauroimme tuntikausia. Rakastimme toisiamme valtavasti mutta välimatkan ja kalamiehen mökötyksen, mustasukkaisuuden ja naisten jahtaamisen takia suhde kuihtui pois. Hän vielä sanoi että ei kestä ajatusta minusta jonkun toisen miehen kanssa mutta itse ei voisi olla harrastamatta seksiä koska on mies. Harmittaa kun en ole koskaan tuntenut samanlaista yhteenkuuluvuudentunnetta kenenkään muun kanssa. Ja jollakin tavalla vieläkin ajattelen että hän oli se oikea. Hän syyttää minua suhteemme epäonnistumisesta. Minua hämmentää se että vuosien jälkeenkin hän saattaa laittaa minulle viestiä miten kaipaa ja rakastaa minua ja vähän ajan päästä hän jo mököttää ja vihaa minua.
T. Vesimiesnainen
Oma pikkuveljeni on kalat 9v. Reipas koulussa, aika laiska mutta urheilullinen. Hyvin herkkä esim. Oltiin nyt viikonloppuna mummulla ja se kadotti 2e autoon ja alkoi siitä sitten mököttään. Ja on aika salaperäinen et ku kysyn vaik miten menee ..nii se vastaa mitäs se sulle kuuluu ja niin..
Vierailija kirjoitti:
En suosittele kalamiestä. Omani oli juoppo, ilkeä suustaan. Kehui aina itseään, kukaan muu ei osanut tehdä mitään, hän tiesi kaikista asioista kaiken. Todella huono sängyssä, kunnes seksi loppui kokonaan. Nuuka omista tavaroistaa, muisti aina mainita mikä on hänen. Haluaa, että toinen on hänestä jotenkin riippuvainen. En osanut kasvattaa omia laspiani, siitä haukkui kännipäissään. Itse taas oli kasvattanut lapsensa täydellisesti. Kahdeksan vuoden kokemuksella puhun. Herkkänahkainen, loukkaatuu helposti.ei kerro tunteistaan. Vasta eron jälkeen kertoi rakastavansa minua. Ei mitään läheisyyttä, ei kosketuksia, ei halauksia. Eli tämä kala oli varsi kylmä kala. Vaikka härkänaisena minun pitäisi olla hänelle se oikea merkki.
Etsii vielä itseään, epävarma ja ei uskalla luottaa itseensä, toiseen ja peittelee omaa kypsymättömyyttään lapsenomaisella käytöksellään.
Hävettää myöntää, että olen itsekin ollut:
-itseriittoinen kusipää
-10 vuotta alkoholisti
-tuntenut "ainoan" oikian
-täydellinen
-perfektionisti
-löytänyt viat vain toisista
-oikia draama kuningatar
-lahjana naisille
Tällaisena näen itseni, tuolloin nuorena miehenä ollessa ja häpeän suuresti nuorta minääni sekä henkisen, että fyysisesti kypsymätöntä kaloja, joka oli suurimmaksi osaksi eksyksissä itsensä kanssa.
30 vuotiaana törmäsin lapseni äitiin, josta elämäni ihmisenä vasta alkoi ja jalostuu lapsien syntymän myötä.
Krapulaan väsähtäneenä, oman egonsa pönkittämiseen kyllästyneenä "tartuin tilaisuuteen".
Silmien aukeaminen oli julma kokemus, mikä sai oikeasti pysähtymään ja myöntämään oma vaillinaisuus.
Hitaasti ihmisyyttä, elämää opiskellen, kantapäät kipeytyen, oppien keskustelemaan, laajentamaan näkökulmaansa. Oikianlaista nöyryyttä, vilpittömyyttä, rehellisyyttä, rakkautta opin lapsiltani heidän kasvaessaan ja kiittäminen on heitä, ex avokkia kohtaan, miten sain kasvaa ihmisenä mieheksi, joka tuntee arvonsa, osaa arvostaa toisia ja saada tällä kertaa ansaitsemaansa kunnioitusta osakseen.
Anteeksi alun ronskimpi kielenkäyttö, mutta kuvasti silloista minuuttani liiankin hyvin.
Ai niin, kylläpäs venähti ja kiitos, jos olisi apua Kalat miehen kanssa painiskelijoille.
Paria kalamiestä tapaillut muutaman vuoden välein.
Ensimmäinen oli kuin mykkä paskalla. Jäi epäselväksi, oliko lintu vai kala. Todella surkea sängyssä.
Tämä toinen on itseään täynnä. Rahaa on niin paljon, ettei paskalle taivu. Työpaikalla vain hän osaa kaiken ym. ym.
Rauhallisesti pitäisi ottaa. Tuntemattomille naisille flirttailee, kun on kanssani. Oleilee treffipalstalla. Vähän huvittava tapaus.
En jaksanut kumpaakaan, vaikka rapunaisena sovin kalamiehelle.
Mielummin yksin. :))
Juuri niin. Onhan kyse kalamiehestä. Heh.
Haihatteleva taivaanrannanmaalari (sellainen "elämä kantaa" -tyylinen tyyppi, ei suunnittele järkevästi tulevaisuutta). Hiljainen, pitää vähän yhteyttä, arvostaa omaa tilaansa. Romanttinen, osaa sanoa ne oikeat sanat, jos haluaa. Ihastuu ja rakastuu helposti, jatkuvasti monta naista mielessä, yksiavioinen suhde on hänelle hankala. Nainen lakkaa kiinnostamasta jäätyään pyydykseen, ihastuu siis lähinnä mielikuvaan, ei todellisuuteen.