Marginaalit jo 1,6% luokkaa.
Kommentit (6)
mulla 0,32 ja laina otettu 2005. 3kk euribor, joten ihan pieni kokonaiskorko :) Pahimmillaan oli jo yli 5%.
Täsmälleen sama marginaali ja sama vuosi. Ja muistan totisesti tuon 5 % ajan.
2000 € lyhennyksestä puolet (pahimmillaan jopa yli) oli korkoa. Toki lainan määräkin oli silloin paljon suurempi.
Nyt korko on lyhennyksestä alle 80 € ja lainapääoma pienenee siis melkein koko erän edestä.
Eipä paljon houkuttele vaihtamaan pankkia tai ottamaan uutta lainaa noilla marginaaleilla :(
Kun korkoa ei ole enää juuri lainkaan, pankin on otettava katteensa marginaalista. Ja muistetaan nyt ihmetellessä, että vanhoina hyvinä (?) aikoina marginaalia läimäistiin viitekorkona käytetyn peruskoron päälle yli 2 kertaa nykytasoa enemmän. Ja ihmiset olivat tyytyväisiä, kun edes jollain hinnalla lainaa saivat.
Kun korkoa ei ole enää juuri lainkaan, pankin on otettava katteensa marginaalista. Ja muistetaan nyt ihmetellessä, että vanhoina hyvinä (?) aikoina marginaalia läimäistiin viitekorkona käytetyn peruskoron päälle yli 2 kertaa nykytasoa enemmän. Ja ihmiset olivat tyytyväisiä, kun edes jollain hinnalla lainaa saivat.
Ja sitten inflaatio söi sen lainan, joten aika samantekevää mikä se marginaali oli, kun ei kohta ollut lainaakaan.
mulla 0,32 ja laina otettu 2005. 3kk euribor, joten ihan pieni kokonaiskorko :) Pahimmillaan oli jo yli 5%.
Itselläni oli vain 7% silloinkin.
Ja sitten inflaatio söi sen lainan, joten aika samantekevää mikä se marginaali oli, kun ei kohta ollut lainaakaan.
Söihän se inflaatio lainan, mutta niin se söi myös palkankorotukset ja piti korot ylhäällä, eli ei se mikään kuluttajan ylin ystävä ollut.