Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muita 2-luokkalaisia jotka eivät käytä internetiä

Vierailija
24.01.2013 |

Hei

olenko ihan takapajuinen tai tiukkapipo, kun en anna 8-vuotiaan mennä itsekseen tietokoneelle? Ei ole ikinä ollut edes pikku kakkosen -nettisivuilla.

Joskus yhdessä on jotain asiaa katsottu netistä, löytyyhän aukioloajat yms lähinnä pelkästään netistä yms., mutta lapsi ei siis surffaile itse lainkaan tai pelaa tietokonella.

Hän saa pelata kännykällä, mutta siinäpä se.

Olen ajatellut, että sitten kun välttämättä sinne haluaa, niin sitten on sen aika, ja sitten keskustellaan sen käyttöehdoista.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
24.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samat ajatukset ap sun kanssa. Ollaan sitten yhdessä tiukkapipoja. Poika ei onneksi vielä edes osaa pyytää päästä surffailemaan. Joskus saatamme yhdessä etsiä tietoa netistä, that's it.

Vierailija
2/10 |
24.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

3.luokkalaisen joka ei osaa käyttää tietokonetta,ja hädin tuskin kännykkää ja jota äitinsä ei päästä koulun jälkeen/vapaa aikana ulos kavereiden kanssa kun joku voi siepata tms...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
24.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä tokalla luokalla vielä käyttänyt, nyt on 4. luokalla ja käy joitain kertoja viikossa pelaamassa jotain peliä ja tekemässä kouluhommia tietokoneella joka sijaitsee keittiössä. Yksin kotona ollessaan ei ole koneella.

Vierailija
4/10 |
24.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tietokonetta pitää osata käyttää. Vanhempien tehtävä opettaa nettisäännöt ja sopivat sivut, ei kieltää täysin.

Vierailija
5/10 |
24.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ei käytä tietokonetta kun satunnaiseen pelaamiseen. En ole vielä löytänyt hyvää syytä, miksi minun lapsena 9v, pitäisi päästä nettiin ? Ei siellä ole sen ikäiselle mitään.Jos tarvetta on, niin voi käydä lapsen kanssa yhdessä etsimässä/katsomassa. On sillä vielä aikaa tuohon koneella istumiseen.

Olen iloinen, että meitä löytyy muitakin,jotka eivät päästä koneelle nettailemaan. Pelaamassa meidän lapsi koneella käy, mutta sekin on rajoitettu muutamaan kertaan viikko.

Vierailija
6/10 |
24.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei seikkaile netissä turhaan, tiedän mitä tekee koneella. Googlettaa joskus esim. kissanpentujen kuvia yms.

Ei netti ole pahasta, vuosi 2013! :D Itsekin olen saanut käyttää lapsena konetta ja siitä ei ole ollut kuin hyötyä.

Vierailija
7/10 |
24.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etupäässä kirjoittelee sähköpostia serkkunsa kanssa, joskus jotain pelailee.

Mutta ei hän koskaan yksikseen omissa oloissaan tietokonetta käytä. Läppäri on meillä keittiössä ja aina on joku lähistöllä.

Vierailija
8/10 |
24.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei seikkaile netissä turhaan, tiedän mitä tekee koneella. Googlettaa joskus esim. kissanpentujen kuvia yms.

Ei netti ole pahasta, vuosi 2013! :D Itsekin olen saanut käyttää lapsena konetta ja siitä ei ole ollut kuin hyötyä.

Monesti jää tämä aika käyttämättä kun painelee pihalla kavereiden kanssa tai leikkii muita juttuja.

Vierailija
9/10 |
24.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajakin on toivonut että kaikki tutustuisivat niihin.

Vierailija
10/10 |
24.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei käytä tietokonetta kuin koulussa ja kotona silloin jos joku vanhempi on läsnä.

Tietokoneissa / Tabletissa on suojaus, jota lapsi ei tiedä. Pelaa kyllä pelikonsolilla sovittuina päivinä, mutta nettiin en ole pahemmin päästänyt.

Jos joskus haluaa pelata nettipelejä, se onnistuu vanhemman ollessa kotona.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kahdeksan