Sairaan lapsen peseytyminen
5 -vuotiaamme on ollut nyt todella pitkään kipeänä, flunssaoireita ja iltaisin nousevaa kovaa kuumetta. Olemme olleet lääkärissä kaksi kertaa mutta lääkittävää ei ole löytynyt, eilen crp oli 66. Öisin on aivan hikinen, nyt on myös ripulia. Lääkäri epäili adenovirusta.
Tajusin tänään, että mukula on ollut suihkussa viimeksi 11. päivä, silloinkaan ei ole pesty hiuksia. Pesuhuoneemme on todella viileä, mutta jos pistäisin saunan päälle ja tulta takkaan, niin uskaltaisiko tuon raasukan suihkuttaa?
Kommentit (5)
tuntuu lapsestakin vähän paremmalta jatkaa sairasteluaan, vaihda petivaatteet samalla.
aina kun olin pitempään kipeä, koko tämä aikana ei tarvinnut (=saanut) mennä pesulle vaikka muuten se oli päivittäinen pakko. Voi että mä vihasin sitä likaisten hiusten ja päänahan kutinaa, kun olin hionnut päätä märäksi. Usein teeskentelin terveempää kuin olin, että pääsin pesulle.
Huomenna olemme menossa uusintamittaukseen. Kiitos vastauksista, laitan saunan päälle. Ap
Laita seisomaan pesuvatiin jossa on lämmintä vettä. Suihkuttele siinä ja huuhtele tietysti jalat ennen kuivaamista. Mä käytän tätä kun on kylmä lattia pesuhuoneessa :-)
Koeta saada pesuhuone lämpimäksi, lämmitä pari pyyhettä saunassa valmiiksi ja riisu lapsi vasta juuri ennen pesulle menoa. Suoriudu siitä nopeasti ja kääri lapsi heti lämpimiin pyyhkeisiin. Eikä se viilentyminenkään haitaksi olisi jos kuumeilee. Lapsi voi piristyä paljonkin kun olo raikastuu. Onko crp noususuuntainen? Sen voisi tarkistuttaa ainakin pikatestillä parin päivän päästä.
sh