Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*~*~*~HEINÄSIRKKOJEN ~keskiviikko*~*~*

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=navy]Mulla on niiiiiin paha olla... En tiiä tuleeko tästä enää mitään. Lauantaina alkoi taas ruskea tuhruvuoto ja se jatkuu edelleen.. La-iltana oli myös menkkapoltteluja ja -jomotuksia että olin ihan 100-varma et nyt yöllä tulee kovat kivut ja kesken menee. Mutta aamulla ei ollutkaan kipuja ja side oli tyhjä?? Pikkuhousunsuojaan ei oo tullu kuin kerran kunnon " tupsaus" ruskeaa, muuten tippoja. Mutta pyyhkiessä tulee joka kerta ruskeaa, kerran punaruskeaakin ja välillä sellaisia ruskeita pienenpieniä hyytymiä ja " rihmoja" . En jaksa tätä epätietoisuutta!!!!! Ainoa oire rintojen arkuus on sekin hävinnyt. Voi kun niin toivon että tuo tuhruttelu johtuis siitä toisesta sikiöpussista ja toisen pussin asukas elää porskuttaisi täysillä. Mutta jotenkin tuntuu epäuskoiselta, keskeytynyt km lienee kyseessä. Ei saa vain vuodettua pois jostain syystä. Eihän se voi olla tottakaan kun viime to ultrassa sikiö vastasi 6+1 ja olin 3 vk aiemmin tehnyt ekan tosi vahvan positiivisen tesitn. Eihän se testi voi vielä 3+1 viikolla näyttää mitään???

Onneksi tänään illalla on se seurantaultra, tulee lopullinen tuomio. Henkisesti olen valmistautunut jo lääkkeelliseen tyhjennykseen, eihän tää oireettomuus ja jatkuva vuotelu voi olla normaalia... :(

terkuin :( Sinda (pitäisi olla 8+3)[/color]

Vierailija
2/21 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan on päivät sekaisin kun keskellä viikkoa vapaata oli eli aivan maanantaijuttuja olin töissä aloittelemassa =)

Jokin aika sitten oli juttua kun joku oli rokkojen tms. varalta ilmoittanut päiväkotiin raskaudestaan (eli siis että kertovat jos joku lapsukainen sairastuu) no minä nyt miettinyt pääni puhki mikä on sellainen tauti joka nyt olisi vaaraksi? Valaiskaa tietämätöntä

Omaa napaa:

Pahoinvointi jatkuu. Vatsa on ajoittain hyvinkin kipeä,tuntuu kuin supistelisi oikein huolella,onkohan vielä mahdollista?

Töissä olo on uuvuttavaa ja päänsäryt ovat tuttua seuraa. Lepo auttaisi mutta jotenkin haluaisi selvitä nämä 11 työpäivää ennen loman alkua.

Jotain ihanaakin,oma mies on niin ihana ja kultainen,tuntuu hellivän minut pilalle. Aamusin on sydän pakahtua rakkaudesta kun katsoo nukkuvaa miestä ja usein on esikoinenkin hänen kainaloonsa kömpinyt.

Nyt takaisin töiden pariin. Lumisateista keskiviikkoa kaikille toivottelee

pupu ja ötis 9+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämmin hali ja paljon positiivisia ajatuksia. Nyt et luovuta ennen lopullista tuomiota. Kaikki me peukutetaan sulle! Voimia

pupu

Vierailija
4/21 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole välillä yhtään huono olo ja välillä se tulee taas niin, että oksentaminen on tosi lähellä. Mulla auttaa edelleen läkerol dentsien imeskely... Liekö psyykkistä vain, mutta auttaa.

Voisin nukkua aina vaan. Viime yönä nukuin kymmenen tuntia, enkä olisi millään jaksanut herätä, kun seitsemältä piti nousta. Olisin voinut vielä pari tuntia nukkua :)

Maha on yhä iso joko turvotuksesta tai lihomisesta, mutta ihan alas alavatsalle on noussut pienen pieni kumpu, joka näkyy, kun vetää vatsan sisään ;) :) Eli kai siellä joku on :) Ensimmäinen ultra tasan viikon päästä!!! En jaksaisi enää odottaa!!!

Hei seulontoihin menevät, milloin kerrotte suvulle? Me mennään veriseulontaan rv 15, ja ajateltiin kertoa vasta sen tuloksen jälkeen. Voi olla, että jäädään jo ennen sitä kiinni, jos maha kasvaa samoin kuin esikoisesta. Silloin olin TOSI LAIHA, ja katsoin just valokuvaa rv 14+5, jossa mulla on valtava maha ja kaikki jo tiesivät raskaudesta, ja siis näkivätkin...

Jouluna on täynnä rv 13. Silloin jos kerrotaan niin on varmaa, että perheet soittaa jouluhuumassa koko suvun läpi. Ihan varmasti tieto vuotaa vaikka kuinka kiellettäisiin. Yritämme siis pitää salaisuuden, vaikka se olisikin ihana joululahja ainakin mun perheelle (ovat jo huolissaan, että jääkö meillä yhteen lapseen).

Takaisin tenttiinluvun pariin...

t. Liinaharja 10+6

Vierailija
5/21 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mullakin oikeen surun väreet meni pitkin selkää, kun luin tuota sun juttua. Paljon voimia tälle illalle!

Täällä väsyttää myös ihan hirveesti. Eilen oli myös kummallisia vatsakipuja, jotka yön aikana kuitenkin helpotti. Olis kamalasti koulujuttuja ja illalla pitäs jaksaa vielä töihin mennä, onneks on vaan viiden tunnin vuoro, niin jaksaa olla jaloillaan. Joulua odotellaan kovasti, vaikka en oo omia jouluostoksia edes saanu vielä alotettua. Ollaan puoliks avomiehen ja puoliks mun perheiden luona, niin ei tarvi ainenkaan mistään laittamisista stressata. Mitä nyt auttelee sitten h-hetkellä. Nyt hommien pariin!

Manteli 9+4

Vierailija
6/21 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pupu: Vaarallisia rokkoja ovat ainakin Parvo-rokko ja vihurirokko... eikä ne muutkaan ole varmasti hyväksi raskausaikana. Siskoni jäi edellisellä kerralla kiinni raskaudesta siitä että vauhkosi tuon Parvorokon takia (päiväkodin oveen kun oli tullut lappu että päiväkodissa on ollut Parvorokkoa). Omasta mielestäni onkin päiväkodilta fiksua ilmoittaa aina kun jotakin rokkoja on juuri raskaanaolevien takia.

Sitten oma napa: Sain sairaslomaa vielä loppuviikoksi tämän flunssan takia. Omin luvin olin nuo kaksi päivää, joten nyt piti sitten saada lääkäritodistus. Yllätyksekseni riitti vain että lääkäri soitti minulle ja saan käydä hakemassa todistuksen... kätevää.

Ninni rv 10+4

Vierailija
7/21 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olo ei ole ihan samanlainen kuin otsikko antaa ymmärtää :)

Ihan kumma juttu,toisena päivänä ei ole huono olo ja nyt taas aamusta asti etonut. Jääkaapin kun aamulla aukaisee ja sieltä vetäisee sieraimiinsa sekamelskaisia aromeja...tulee yli jo pelkästä ajattelusta,eikö? Hyi helskatti...

Minä olen ollut iltaisin aivan turvoksissa ja en pystyisi oikein mitään syömään ja persiistä pääsee aivan tappopieruja :) Ja ihan joka helkutin ilta. Aamulla ollaan sitten taas silovatsoja,jos ei rasvakumpua lasketa ;)

Tuosta puheenollen,työpaikkani vaaka väitti että painan 58 kiloa..TÄÄH!

Ei, ei pidä paikkaansa.Minulla on uudet karvakengät,niiden täytyy olla syypää tälläiseen lihomiseen...hjälpa,nyt loppui kaikki makea ja suolainen ja alkoi toosi terveellinen ruokavalio koko loppuraskauden ajaksi.Nih. Sorrun varmaan jo tänä iltana :)

Meillä on ensi viikolla alkuraskauden ultra...todella huisia mennä katsomaan omaan mahaan ja sen asukkia. Joka kovasti on äidille ja isälle jo rakas.

Mutta lounasaika...kahvia ja pullaa :)

Oumai rv 6+6

ps. Tänään alkoi muuten kahvi etoa.Mites Ras-mam?

Vierailija
8/21 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=maroon]Kiitos lohduttavista sanoista!! Illalla olen sitten viisaampi.

[b]Oumai[/b] sulla on aina ihanan pirteitä viestejä! Kiitos -sait päiväni piristymään hetkeksi tämän kaiken synkkyyden keskellä. Taidat olla aika lyhyt, jos 58 kg on sulle paljon? Mä olen 170 cm ja olen normaalisti ollut noin 58 mutta nyt taitaa olla reilusti jo yli 60 kg. Turvotusta siis tietenkin.... ;) ;)

Toivotaan että pieni olisi vielä hengissä....ratkean kyllä itkuun silkasta ilosta, jos syke löytyy!!!

[b]Sinda[/color]

[/b]

Vierailija
9/21 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

...täällä kans tappopierut ovat tulleet tutuiksi :D Kyllä itekin täytyy lähteä aina karkuun hajua... mies parka mitä joutukin kestämään yöllä.

Vierailija
10/21 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahaa..mukava kuulla että jollekkin vielä iskee vanha kunnon pieruhuumori,heh heh.

Eikun kiva juttu jos sain synkän päiväsi piristymään edes hetkeksi.Usko pois,siellä se tyyppi polskuttelee ja syke kuullaan.Minä ainankin haluan uskoa asian näin. Lähetän peukkuja sinne jonnekkin!

Juu.Minä en ole lyhyt vaan 152 senttiä PITKÄ!!! Eli tuo 58kg on jotain aivan kamalaa.Muistan joskus painaneeni 48kiloa mutta viime päivät aina sen 54kiloa.Olen aika perso kaikelle hyvälle.

Mutta täydennän mieskultaani olemalla vastakohta. Miehekkeeni urheilee joka päivä,koska pelaa edustusjoukkueessa eräässä jääpallojoukkueessa.

Olen luvannut olla joku päivä pitkä ja laiha :)

Jups,olen koko aamupäivän seikkaillut netissä ja katsellut miltä vauva näyttää nyt ja miltä se näyttää kohta..entäs sitten kun maha jo näkyy.Eli ts.nyt vissiin pitää jatkaa duunia tai noi ei usko että teen töitäkin...

Oumai rv 6+6(muutama tunti lähempänä seiskaa :) )

Vierailija
11/21 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että ennen aamulla tiesi että mieheni oli herännyt kun peiton kulma heilahti ja kuuluu törähdys.

Nyt tietää että minäkin olen herännyt kun nostaa peittoa ja sieltä kurkistaa aivan käsittämättön pahalta haiseva agentti ;)

Oumai

Vierailija
12/21 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millon tuo teksti " ilmoita asiaton viesti" on ilmestynyt??? No, ihan tarpeellinen varmaan.

Paluu arkeen taas, tultiin eilen mummolan reissulta...oli kivasti pidennetty viikonloppu pitkästä aikaa (= Oma olokin oli tuolla reissun päällä oudon hyvä...sitten tajusinkín , et mähän mussutin koko ajan jotain herkkuja kun oli kolmepäiväiset ylioppilasjuhlat! Eli etominen jatkuu ja vilu&väsymys. No, ei toivottavasti enää kovin montaa viikkoa. Tää alku on kyl menny tosi nopeesti, ihanaa!

Esikoisen tutin lutkuttaminenkin sai lopun, kun se heitettiin mummolassa roskikseen (oli niin huonokuntoinen jo). Ja hyvin tuli uni silmään ilman piippuakin, tosi kyselee välillä sen perään. Eipä tässä kummempia.

Sandin:toivotaan parasta siellä ultrassa! (=

Saara ja pikkuruu rv 8+1

Vierailija
13/21 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sindalle heti ekaksi, koita kestää vielä iltaan asti, toivottavasti asiat on hyvin ja pikkuruinen siellä heiluttelee äiskälle!

Mulla on tänään ollut hyvä päivä, aamulla etoi vähän, mutta siis tosi vähän. Ihanaa kun on nyt parempi olo sen suhteen. Vielä kun sais tän ' perseelle ammuttu-karhu' tunteen pois ittestänsä niin hyvä tulis. Kauheesti pitää aina inttää vastaan eikä yhtään kestä mitään kritiikkiä/neuvoja yms... mies parka... mulla on kanssa maha turvonnut ja ilmavaivat hirmuiset :D Aina just iltaisin ja mahakin pömpöttää ihan hirveesti. Aamulla sitten taas samat housut lusuttaa mitkä illalla kiristi. Vaikka kyllä tää maha alkaa päivisinkin jo olla siinä rajoilla että näyttää jo raskaanaolevalta. Kilo on tullut painoa lisää, pitää kyllä kattoa tuota mun makean syöntiä, alkaa kadota kontrolli. Saapa nähdä montako kiloa joulun jälkeen on tullut! *aaah, suklaata* ;) Rokoista vielä, että mäkin oon kuullut että se parvorokko on vaarallisin ja sitten vesirokkokin. Tuo parvorokko on kuulemma sellainen (kysyin neuvolasta) että suurin osa on sen sairastanut tietämättään, että jos tulee sellainen tilanne että esim. lapsella/lapsen päiväkodissa on sitä, niin ne ottaa verikokeen josta kattoo vasta-aineet ja sitten voi rokottaa. Vesirokkoakin vastaan on rokote. Ja suurin osa meistä suomalaisista kai on saanut sen mpr-rokotteen (mm. vihurirokko) silloin ala-asteella/kouluaikana. Mutta kaippa niistä voi sitten kysyä rokkokohtaisestikkin jos tulee sellainen asia vastaan. Noniin, pakko kait sitä on jatkaa hommia, työmotivaatio on sitten kadonnut jonnekin minne lie... Niin ja ai niin, kuultiin että meillä tulee sitten muutto et.suomeen kesällä, toivon mukaan saadaan järjestettyä se jo hyvissä ennen synnytystä niin ei tarvi vauvaa tuoda pahvilaatikoiden keskelle :( Stressaa jo sekin...

T:Moonagirl 10+4

Vierailija
14/21 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinda: Hyvä että pääset pian ultraan, toivottavasti kaikki on hyvin!

(Ollaan kaikki hengessä mukana!)

Oumai: Mua ei kahvi yökötä, päinvastoin, ennen olen juonut päivässä vain 1 kupin kahvia aamulla, tänä aamuna join 4 kuppia!

Mut jotenkin kaikki lihat yököttää, suurinta herkkuani tällä hetkellä on: Vähän jäiset mansikat, klementiinit, greippimehu+tuore greippi ja tuorekurkku. (Nimim. entinen pizzaholisti)

Sit yks hyvä puoli kun me vaan leivotaan koulussa, niin YHTÄÄN ei tee mieli mitään leivonnaisia! Ihan hyvä, paino nousikin viime vuoden aikana koulussa 8kg, joten jospa tämä nyt vähän tasaantuisi.

Ja sitten: Eilen illalla menin nukkumaan ja kävin vessassa...rusehtavaa vuotoa jäi paperiin, huusin ääneen et " ei voi olla totta" ja tunsin kuinka veri pakkautui poskiin! Siis pahimpia pelkoja tällä hetkellä mitä tiedän ja arvaatte tuliko uni...24.00 vielä pyörin sängyssä ja heräsin kokonaan ylös jo klo: 4.00 ja oli " kiva" päivä koulussa.

No, ei ole tullut sen illallisen pyyhkäisyn jälkeen enää mitään, mutta soitin kuitenkin neuvolaan ja terkka laittoi ultran perjantai-aamulle.

Nyt pelottaa kokoajan, kun käy vessassa, oon aina ihan varma et sieltä tulee jotain vuotoa.

Ras-mam rv 6+6

Vierailija
15/21 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni vuoto on usein täysin harmitonta, ja ainakaan Hesassa ei pääse sellaisen takia edes tsekkaukseen, ellei väkisin vaan mene (niin kuin minä menin ;). Eli tarkoituksenani oli yrittää rauhoittaa (jopa 20%:lla on vuotoja alussa). Tiedän kyllä hyvin, että hermothan siinä menee, mutta käsittääkseni jos ei kovin paljon vuoda, niin on todennäköisempää että kaikki on ok.

Hienoa että pääsette tarkastuttamaan tilanteen Sinda ja Ras-mam, toivon ja uskon että teillä on kaikki hyvin, peukkuja!

Meri05, jolla vuodot loppuivat vihdoin, eli viikon ysi jälkeen ei oo enää verta näkynyt, ja toivottavasti ei näykään. Rv:t nyt 9+5

Vierailija
16/21 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sandin, onnea hurjasti ultraan ja lohdutukseksi kerron oman tarinani. Tämä raskaus on ollut yhtä tuhruttamista minulla..oviksen jälkeen tuli tuhruvuotoja ja olinkin varma ettei tässäkään kierrossa tärpännyt(vuosi tätä raskautta toivottiin) mutta niin se tuhru vain loppui eikä kuukautisia tullut... noh, viikon päästä alkoi taas tuhru, välillä tuli housuihin asti välillä jäi paperiin. rv7+2 kävin ultrassa ja kaikki oli hyvin.

Tuhrutkin jäivät hetkeksi pois mutta nyt niitä on taas tullut ja tänään tuli enemmänkin. Pelästyin aivan kauheasti ja itkin vain koko aamun. Sain ajan omalle lääkärilleni joka ultrasi. Ja kaikki on hyvin.

Ultrauslaite oli tosi huono, mutta sydämensyke näkyi ja kaikki vaikutti olevan kunnossa.

t: marenda ja possu rv 9+4

Vierailija
17/21 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinda. Toivottavasti saat hyviä uutisia illan ultrassa. Peukutuksia kovasti!

Pupu. Saitkin jo vastauksia rokoista. Mulla katsottiin esikoisen aikana parvorokkovasta-aineet ja selvis, että olin jossain vaiheessa sairastanu sen oireettomana.

Mullahan on eka neuvola vasta 13.pv, mutta varmaan pitäis viikonloppuna kotiväille kertoa, kun tämä on niin pieni paikkakunta, että sana kyllä kiertää tosi nopeasti. Mielummin sitten kertoo itse.

Oumai. Meitähän on sitte kaksi " jättiläistä" samassa pinossa. Eli saman pituisia ollaan. Hyvin on jalat ylettyny maahan.

Oma vointi kohtalainen.

Nyt pitänee lähteä taas jotain tekemään.

T@hti rv 8+4

Vierailija
18/21 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinda: Mullakin on peukut ja kaikki varpaat pystyssä!! Toivottavasti kaikki on hienosti.Uskon ja toivon kovasti. On huomattu, että tuhrut on tosi yleisiä Varmasti kamalaa silti elää epätiedossa:( bdbdbdbdbd :)

Mulla vaan flunssa jatkuu..Kävin ostelemassa joululahjoja samalla, kun kävin viemässä labraan pissanäytteen. Tiiättekö muuten mikäse viljely-juttu on,mikä siitä otetaan?? Sain siis neuvolasta silloin lähetteen.

Ilmavaivat tuttuja täälläkin..Tosin ne on ollu kyl aikasemminki,valitettavast x)

Itsenäisyyspäivä oli ja meni. Oli kiva vaan katella telkkaria. Menin äipälle koko päiväks, ku mies oli vähän juhlimassa. Oli muksaa.

No nyt menen taas.Hyvää oloa kaikille toivottaa Laura rv 8+3

Vierailija
19/21 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Sindasta vielä mitään kuulunut?

Jee, en ole ainut lyhyet jalat omistava ihminen... pituutta minulla on huimat 155cm =)

Vierailija
20/21 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinda. toivottavasti sait ultrasta hyviä uutisia??!!

Mulla oli tänään eka neuvola ja antoi täti sitten la:ksi 17.7. Hyvä näin koska mitä aiemmin sen kivempi!!!:)

Kuunneltiin sydänääniä mutta ei vielä kuulunut mitään. Kohtu on onneksi kuulemma pyöristynyt joten luultavasti kaikki on hyvin.

Paino oli tippunut jonku verran vaikka tuntuu että oon ihan mieletön pallomaha. Ja tuntuu koko ajan et ois just syöny mahan täytee vaik ois menny jo monta tuntia ruuasta, sit yhtäkkiä iskee oikee oksettava nälkä!!

Väsyttääks teitä muita näin paljo?? Siis musta tuntuu että kuolen. En jaksa tehdä mitään! Jaksan lähinnä maata ja seki jo tuntuu vähän liian raskaalta..:) Ekassa raskaudessa muistelen nyt jälkeenpäin olleen ehkä samanlaista: Kävin töissä ja lopun aikaa makasin sängyssä tai sohvalla. Nyt ei onneksi tarvi käydä töissä mutta toi tyttö kyllä järkkää hommaa ihan kivasti.

Myyti+tyttö1v9kk+pallomaha8+2