Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käytätkö hyväksesi sukulaistesi ja tuttaviesi ammatteja (ilmaiseksi)?

Vierailija
23.01.2013 |

Lähes kaikki vastaajat toisessa ketjussa kertovat joutuvansa hyväksikäytetyiksi, varmaan on sitten paljon niitä hyväksikäyttäjiäkin? Vai jääkö se ehkä itseltä huomaamatta?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
23.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi häntä käyttää hyväkseen lukemattomat kaverit ja tutut, joiden autoissa on aina jotakin sanomista. Vaikeaa sanoa ei. Toiset korvaavatkin!

Vierailija
22/26 |
23.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen verran, että alennusta saanut meikeistä, pyysin itse, mutta ei muuten...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
23.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisko on tehnyt meille vaikka mitä hienoo..=))

Vierailija
24/26 |
23.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua on jonkin verran käytetty hyväksi nuorempana vastavalmistuneena. Miehen kaverit, omat tutut kuten verisukulaisen puolisot (ystävät eivät ole käyttäneet hyväksi, ne valitsen tarkasti ja itse), noita muita (sukulaisia, puolison sukulaisia) en ole voinut itse valita.

Itse en ole kehdannut pyytää ketään ilmaisksi tekemään mitään. Molempien vanhemmat ovat jotain tehneet meille, omasta toiveestaan.

Mun havaintojen mukaan on tietyt perheet, jotka teettävät kaiken muilla ilmaiseksi. Eli suuri joukko ihmisiä tulee hyväksikäytetyksi pienemmän määrän perheitä toimesta. Nämä perheet asuvat lähes aina lapsuudenpaikkakunnalla ja täten heillä on suuri suhdeverkosto. Heillä siis käy paljon lapsuudenkavereita, sisaruksia jne ja siten he saavat suosiota sitä kautta että heillä on paljon kontakteja joten heille tehdään helpommin koska heitä pidetään hyvinä tyyppeinä.

He hoidattavat kavereillaan ja vanhemmillaan omat lapsnsa, rakennuttavat talonsa muilla talkoilla, he käyttävät suvun kesämökkejä kuin omiaan, he starttaavat kesällä auton ja majailevat pois muuttaneilla kavereilla ja sukulaisilla. He ovat mielestään hyviä tyyppejä.

Vanhemmilla ostatetaan ruokia ja vaatteita lapsille, teetätetään kotitöitä ja aterioita, marjat ja lihat saadaan usein ilmaiskesi vanhemmilta. Lasten iltapäivähoito sujuu vanhempien toimesta...

lapsia näillä on usein monta.

Vierailija
25/26 |
23.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini käytti...ihan häpeilemättä. Nolotti niin, että itse ei tule tuota tehtyä. Äitini käytti myös ystäviäni hyväksi, heti kun ammattiin valmistuivat. Ja kaiken huippuna käytti lapsuudenystäväni äitiä, tai lähinnä hänen henkilökunta-alennustaan.

Itse olisin mielläni käynyt parturoitavana veljenei tyttöystävällä ja vaihtanut siinä samalla kuulumiset...mutta kun ei raha kelvannut jätin sikseen. Veljelleni sanoin myöhemmin, ettei parturoinnissa mitään vikaa ollut, mutta en enää tule kun en halua toisen tekevän töitään ilmaiseksi. En tiedä menikö viesti koskaan perille vai siitälö mulle vielä ollaan nokka nyrpyllään.

Vierailija
26/26 |
23.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysyn ja tarkistan atk-asioita, koska oma tietämys ei aina riitä. Hän puhuu minulle aina totta ja saa minut myös ymmästämään asiat (tuntee minut niin hyvin, että tietää miten pitää selittää :D).

Oman atk-osastomme väki yrittää välillä viilata linssiin budjetoitaessa kun en ole sen puolen ammattilainen vaikka keskivertokäyttäjää enemmän tiedänkin.

Korvaukseksi kyllä lahjon veljeäni runsaasti jouluisin ja syntymäpäivinä + pidän koko perheensä (omatekoisissa) villasukissa js muissa neuleissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan neljä