Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten lähtisitte selvittämään tällaista? Ekaluokkalainen tyttöni tuli itku silmässä tänään kotiin,

Vierailija
23.01.2013 |

kertoi että koulussa joku "isompi poika" oli tullut tyttöjen vessaan silloin kun hän oli ollut pissalla(tyttöni ei aina uskalla lukita ovea koska lukko on "rämppä", eli pelkää ettei saa sitä auki) ja koskenut häntä "sinne" eikä ollut päästänyt heti vessasta pois.

Tyttö on isolla ala-asteella (monta sataa oppilasta) eikä tiennyt tän isomman pojan luokkatasoa saati nimeä. Ei ollut kukaan kuulemma huomannut tai tullut apuun (tyttö sanoi että oli itkenyt kovaa mutta ei ollut uskaltanut huutaa) eikä hän ollut uskaltanut kertoa opelle/muille aikuisille koulussa. Poika oli uhkaillut.

Mitä teen ja mistä aloitan?

Kommentit (132)

Vierailija
41/132 |
23.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä itse tekisit jos joku olisi tehnyt SULLE noin töissä? Hakisit varmaan saikkua, tekisit rikosilmoituksen ja tiedottaisit pomoa asiasta. Tee samoin tyttäresi kohdalla.

kasvaako kynnys koko ajan suuremmaksi, jos annan huomenna olla kotona? Kun ei se kuitenkaan voi loputtomiin olla koulusta poissa :(

Sydän itkee verta tytön puolesta, ja sinä joku vastaaja joka vihjailit tytön valhedelleen, ei se ei ole mahdollista. Mun tyttö on niin pieni ja viaton, ihan lapsi vielä, se ei tollasta osais keksiä vaikka haluaisi! Tunnen lapseni.

ap

Vierailija
42/132 |
23.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

sehän olis hirveää, jos joutuisi kohtaamaan käpälöitsijänsä siellä koulussa yksin. Tai sitten menisin itse kouluun mukaan lapsen turvaksi. Antaisin kyllä olla ainakin päivän kotona että asiaa selvitettäisiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/132 |
23.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kaksi poikaa ja voin vannoa ettei alakoululaiset pojat yritä koskea tytön pimppiin. Mun pojat 9v. ja 11v. ja kuule ne ei koskisi tytön pimppiin edes käskystä. Alakoulaiset pojat ei todellakaan välitä millään tasolla tytöistä.

Vierailija
44/132 |
23.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle itselleni tapahtui samankaltaista, ja asiaa ei painettu villaisella. Eli tyttöä nolottaa, mutta häntä nolottaa siksi, että hän kokee tehneensä jotakin väärin.

Nyt kaikkien asia on saada tyttö uskomaan, että se poika syyllistyi rikokseen ja hän on täysin viaton.

Ja kyllä tuo on poliisiasia.

Ihan varmasti joku tietää asiasta jotakin, ja se on otettava selville. Kyllä nämä tälläiset tyypit ovat yleensä tiedossa.

Kenellekään ei paljasteta mitä poika on tehnyt, mutta hän todella ansaitsee rangaistuksen.

Anna tytön rauhoittua huominen ja perjantaina kouluun.

Tyttäresi kysyy ihan varmasti, että miksi just minä? Ja siihen ei voi kuin vastata, että satuit olemaan siinä, se olisi voinut olla kuka tahansa.

Yleensä näitä juttuja vaan tahtoo olla aina useampi kerralla, etten edes usko tyttäresi olleet ainoa.

Vierailija
45/132 |
23.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti opettaja reagoi pian viestiisi.

Toivon, että tyttäresi olo paranee.

Vierailija
46/132 |
23.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos sinun poikasi ajattelevat noin, niin hyvä ja niin kuuluukin. Mutta et usko miten "sairaita" on siellä joukossa. Todennäköisesti tämäkin on voinut olla joku "rohkeustesti" siinä typerämmässä poikajoukossa.

Vierailija
47/132 |
23.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutun tutun lapsi oli ollut juuri yökylässä, missä 9-luokkalaiset tytöt olivat riisuneet väkisin yhden ja sitoneet sen narulla sängynjalkaan, että kyllä näitä nyt vaan tapahtuu. En epäile yhtään. Kova kovaa vasten vaan ja katsokaakin, että se poika sen rangaistuksen saa. Älkääkä tosiaan levitelkö tätä juttua nyt kaikille aikuisille ja pakottako lasta vastaamaan tuhannelle aikuiselle mitä tapahtui. Järkevintä tietysti olisi poliisitutkinta, jossa kyselyt hoitaa psykologi ja sitten psykologi puhuu tytön puolesta tutkinnassa ja koulussa.

Vierailija
48/132 |
23.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kai sulla nyt edes jommankumman numero on? Meillä ainakin jaettu yhteystiedot vuoden alussa ja löytyvät myös koulun nettisivuilta ja wilmasta.

mä en ehkä vielä tässä vaiheessa poliisille soittaisi vaan ensin puhuisin open ja reksin kanssa.

voimia kovasti, ihan hirveä tapaus

Vierailija
49/132 |
23.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lapselle moneen kertaan selvitys että HÄNESSÄ EI OLE VIKA!

Aikuisenakin raiskattu syyttää itseään, vaikka osaa ajatella järkevästi.

Ihan hirvittävää tuollainen, toivottavasti saat kouluun yhteyden, mielestäni ei lasta kouluun ennen kuin olette käyneet siellä yhdessä puhumassa.

Vierailija
50/132 |
23.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et varmaan ikinä uskoisi omista poikamuruistasi tällaista mutta mulla myös kokemusta siitä miten 12v poika teki mulle samaa ja esitteli pippeliään kun olin 7v!!! ETTÄ KYLLÄ KUULKAA TAPAHTUU!

Vierailija
51/132 |
23.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan HIRRRVEEN uskottavaa että mahdollisessa lapsen hyväksikäyttötapauksessa tullaan ekana jollekin vauvapalstalle kyselemään neuvoa, huoh...

Mutta tuosta ei provo juuri parane, propsit siitä!

Vierailija
52/132 |
23.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olet provo, ja jos et ole kannattaisikohan sun vähän jutella niiden poikiesi kanssa? Saattaisit yllättyä mitä niiden päässä liikkuu. Meidän 11v jäi juuri kiinni siitä että oli älypuhelimella käynyt vähän netissä.. linkit oli saanut naapurin 9kk vanhemmalta pojalta. Luokkakaveri jäi vanhemmilleen kiinni siitä, että oli Elisa viihteestä etsinyt juttuja jne jne...

Vierailija
53/132 |
23.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kaksi poikaa ja voin vannoa ettei alakoululaiset pojat yritä koskea tytön pimppiin. Mun pojat 9v. ja 11v. ja kuule ne ei koskisi tytön pimppiin edes käskystä. Alakoulaiset pojat ei todellakaan välitä millään tasolla tytöistä.

mä todellakaa en valehtele!!! Joten muunkinlaisia poikia alakouluun mahtuu, näköjään. Mua vaan pelottaa se, että tehdään tästä iso juttu, tyttöni joutuu haluamattaan "syyniin" ja syyllistÄ ei kuitenkaan saada kiinni :( Lapsi ei osannut kertoa muuta kuin että oli "isompi" (siis häntä isompi, ja hän on ekalla luokalla vasta..), tummaihoinen (ainaki puolet ellei yli ko. koulun oppilaista on) ja hänellä oli harmaa paita. Epätoivoiselta tuntuu :( ap

Vierailija
54/132 |
23.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei vissiin koskaan ole kuullut yhtenäiskoulusta???

Vierailija
55/132 |
23.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä koulussa on yli puolet tummaihoisia? Vuosaaressa?

Vierailija
56/132 |
23.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin noilla spekseillä tulee mieleen tasan yksi koulu, joka on vaan alakoulu. Ota yhteyttä joka ikiseen paikkaan ja pidä huolta, että asiat selvitetään.

Vierailija
57/132 |
23.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan HIRRRVEEN uskottavaa että mahdollisessa lapsen hyväksikäyttötapauksessa tullaan ekana jollekin vauvapalstalle kyselemään neuvoa, huoh... Mutta tuosta ei provo juuri parane, propsit siitä!

laittanut opelle viestiä. Eli EN ekana rynnäny tälle palstalle.

Ja ei ole myöskään mikään rasismiprovo, tuo ihonväri nyt vaan sattui olemaan harva niistä tuntomerkeistä mitä tyttö osasi antaa :( Ja täällä Vantaan kouluissahan muuten on muuallakin paljon tummia, kuin meillä. ap

Vierailija
58/132 |
23.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva-koulun selvitettävä. Soita rehtorille vaikka kotiin ja poliisille vielä tänään. Tuosta pitää tehdä lastensuojeluilmo.

Vierailija
59/132 |
23.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli EN ekana rynnäny tälle palstalle. ap

Miksi aloituksessasi sitten kysyt "mitä teen ja mistä aloitan?", jos kerran olet jo aloittanut selvittelyn?

Voithan sinä täällä asiaa pähkäillä (jo tunnin verran nyt), mutta ei se täällä etene. Olisit käyttänyt tämän ajan yrittämällä tavoittaa rehtoria.

Vierailija
60/132 |
23.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulta löytyy vain opettajan huoneen numero, josta et tavoita ketään, niin googlen avulla selvitä koulun internetsivusto. Sieltä pitäisi löytyä kaikki mahdolliset puhelinnumerot!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yksi