-->Truplat keskiviikkoon??-->
meinasin kirjottaa että maanantaihin.... ihan päivistä sekaisin kun toi pyhä oli sotkemassa ajatuksia... Nyt siis mennään jo keskellä viikkoa!!!!
Enää pari tuntia tätä yövuoroa jälellä ja sitten bussiin ja kotiin nukkumaan... väsyttää kyllä jonkin verran, on ollu ihan kamalan hiljainen yö, joten berocan vaikutus tais mennä ite eestään kun väkisin koitin tuolla penkillä torkkua!!! :)
Soffu: meillä taitaa toi elämisen rytmi olla aika samaa kun teillä: mä oon yleensä illat/yöt töissä ja mies päivät töissä. Eniten inhottaa se ettei voida nukkuakaan yhdessä :(
Mä kattelin just tulevaa työvuorolistaa ja sitten kun saan miehen kotiin sieltä opiskelupaikkakunnalta oon semmoset setit töissä etten juurikaan kotiin kerkee... joten mitäpä iloa tuosta koulun loppumisesta sitten onkaan??? noh keväällä sitten saan " lorvia" kotona!!!! :) ihanaa!!! toivottavasti kaikki menee hyvin....
No mut jaarinjaarin... Muksaa päivää kaikille!!!! Mä pääsen vasta illalla sitten koneelle *potee jo vieroitusoireita*
Miitsu ja turvonnut masu 12+3 (vissiikai)
Kommentit (34)
Vastaan eka Miille! Mä oon huomannu kans tuon seksihalun kasvun jo viikkoa ennen ovista, niinkun tässäkin kierrossa kävi ja oli muutkin " oireet" kohillaan. Silti ovuloin vasta nyt ehkä huomenissa viimestään.
Tänään siis kp 18/29(33-50) ja aivan hitusen himmeämpi viiva kuin testiviiva oli tikussa.
Ja luteaalivaiheesta, mulla se kesti viimeks 13 päivää ja siitä oon varma, mutta eiköhän se noin 14 oo ainakin useimmilla.
Talvikki! Ihanaa, että et joutunu sisään sairaalaan ja että Allulla on kaikki hyvin! Loistava juttu! =)
Nyt tuli joku kiljumaan korvan juureen, palaan lukemaan lopun pinon myöhemmin..
Mä vaan siks vaan sitä mietin, et kun tuntuu et tosi monissa jutuissa on joku YLEENSÄ kesto, mut se ei sitte todellakaan pidä paikkaansa jokasella naisella. esim. eiks toi vauva-laskurikin laske LA:n sen mukaan, että kierto olis 28 päivää, vaikka varmaan useammilla se on enemmän tai vähemmän. Että mietin että onks se luteaali-vaihe juttukin sellanen että se vaihtelee ja se 14 päivää on vaan sellanen " keskiarvo" , mitä lääkärit sun muut tuijottaa, mut joka todellisuudessa vaihteleekin jonkin verran.
Musta tuntuu vaan niin hassulta ajatella, että maailman JOKAISELLA naisella jotkut jutut vois kestää TÄSMÄLLEEN saman verran, kun kuitenkin yksilöitä kaikki ollaan ja kaikkien kroppa toimii omalla tavallaan.
En tiiä sainko nyt taas yhtään selvennettyä mitä tarkotan, hullulta tää varmaan vaan lähinnä kuullostaa =D
Kotona ollaan taas ja ajattelin nyt tulla pinon jatkoksi. Toivottavasti joku vielä muistaa :)
Lähdettiin siis pe ihan ex tempore siskon luo ja sieltä kotiuduttiin tänään. Kivaa oli reissussa. Tenava oli ihan innoissaan kun päästiin kotiin, hihkui vain :)
Mä olen vankka jtp:n kannattaja. Sit kun ei ole vauva tilauksessa, niin ukko saa päättää tahdin. Mutta jp on tappotahti sanon minä :)
Talvikki, mukavaa ettet joutunut sisään sairaalaan! Ja eikös niin että nyt kun et joudu pistelemään itseäsi, niin vauva ei synnyttyään joudu välttämättä tarkkailuun?
Tuosta luteraalivaiheesta muistelisin, että se olisi 10-14 päivää, varmaan voi olla pidempikin. Ja jos en ihan väärin muista, niin se olisi joka kierto samalla ihmisellä suht sama.
Nyt en muuta kommentoi, kun en ole ihan kärryillä keskusteluista. Ai niin, nyt kp 42 / 43-47. Lämpöjen ja limojen mukaan tuo jälkimmäinen, mutta viimeksi lämmöt heittivät 4 päivää taaksepäin (eli lämpöjen mukainen la siirtyi ultrassa 5 päivä taaksepäin)
Meillä oli taas tänään vauvauintipäivä, siks en oo kerinny koneelle. Ihanaa oli ja pikkuneiti oli taas kuin pieni norppa!
Aamulla väsäsin kirjeen eli korvausvaatimuksen sinne Prismaan, osoitin sen suoraan johtajalle. olikohan se tyhmästi tehty? Mutta mistä mä tiedän kuka niitä muu lukee joten tuon nyt luulis ainakin jollekkin perille menevän. aika tylysti kuulemma kirjotin, ukko sano, et kuulosti ihan uhkailulta.. Mut hitto kun mun ärsytyskynnys nous niin korkeelle, kun eivät oo vaivautuneet vieläkään ottamaan yhteyttä vaikka viikko sitten tiistaina heidän piti soittaa.
Laitoin siihen, että jos tämäkään yhteydenottoni ei tuota vastausta alan viedä asiaa eteenpäin ja aloitan kirjoittamalla heidän välinpitämättömyydestään turunsanomien yleisönosastolle. Saapi nähdä mitä tapahtuu vai ei mitään..
Serppu! Tuo on minusta tosi hieno juttu, että oot jo etukäteen suunnitellu itsellesi ja vauvalle rauhallisia hetkiä. Noin mäkin tekisin, jos vaan mahdollisuus oisi. Ja jotaan vastaavaa kyllä aion järjestääkin, jos se nyt sitten ikinä tulee ajankohtaseks. Mutta sulle suon kyllä ihan täysillä tuon lepohetken ja onhan se varmaan isommista lapsistakin kivaa vaihtelua!
Höntälle kiitos tsempityksestä! Joo, äsken jo mainitsinkin, että kyllä se varmaan pitää jo plussaksi laskea, kun niin hiuksenhieno oli ero. Mietiskelin vaan tässä, että pitäskö sujuvasti solahtaa jo syyskuisten pinoon, kun tää oviskin meni myöhäseks ja muutenkin oon pitkään hautovaa tyyppiä eli elovauva on jo melkosen mahoton juttu.
Miruliille kovasti jaksamista yövuoroihin! Sun ja muiden yötyöläisten pitäs vaatia työnantajalta joku kirkasvalolamppu, että jaksatte nää pitkät ja pimeät talviyöt.
Nyt en muista mitä muuta olikaan mielessä..
Juu, eiköhän se oo just niin kuin Ninnukin sanoi, että noin 10-14 päivää. En mäkään usko, että kaikilla naisilla vois olla ihan just samat päivät. Ja eikös se sitten mee niin, että jos se vaihe on liian lyhyt niin se vaikeuttaa raskautumista oleellisesti. Mä en siitä tiedä mitään, muistelin vaan kuulleeni jotain sen tyyppistä. Kertokoon joku viisaampi tästä lisää! Toivottavasti 13 päivää ei oo liian lyhyt aika, hmm..
Tulen nyt tänne sanomaan, kun en tuonne elolintusiiin kuulu. Kiitos sulle päivän nauruista, mäkin olen " pitkään hautoja" :)
TALVIKKI, hienoa, ettet joutunutkaan sairaalaan=). Ja että Allulla on kaikki hyvin, toivottavasti jatkuukin samaan malliin. Ajatella, jos tosiaan saat nyytin syliin jo ennen joulua, on varmasti maailman paras joululahja!=)
Tohon seksikeskusteluun sanon vain sen verran, että me ollaan varmaan sit sinne toiseen suuntaan " outoja" ;)...
Me askarreltiin joulujuttuja koko perheen voimin. Meillä mies on semmonen väkrääjä, että saa aina minutkin innostumaan. Itse en ois varmaan saanut aikaiseksi hommata edes mitään askartelutarvikkeita. Tyttökin oli tosi innoissaan liimoista, saksista yms., oli siinä aikamoinen vahtiminen, ettei se syö mitään. Niin, ja on ihan pakko kertoo teille - olkoon vaikka tämän illan kevennys sitten - mitä meidän neiti sanoi. Siis sillähän ei vielä hirveen montaa sanaa tuu, mut yks suosikkisanoista on kakka. No, se siinä sitten tutkiskeli meidän pumpulipussia, joka on pupun muotoinen ja sit sen takana on reikä, mistä ne pumpulit tulee ulos=pupun häntä. Tyttö rupes sit vetämään sitä pumpulia sieltä pupusta ulos ja hoki koko ajan, että ' kakka, kakka' . Kyllä me naurettiin ihan vedet silmissä, vaikka sinänsä ihan hieno oivallushan toi oli.=)
Omassa navassa ei ihmeempiä kutinoita. Tai siis on: Muutama päivä sitten nimittäin tunsin ihan satavarmasti ensimmäiset liikkeet!! Tähän asti on tosiaan epäilyttänyt, kun ne on ollut vaan semmosia ilmakuplia, mut nyt vauveli oikein muljahtelee masussa!:) Ihan käsittämätöntä, kuinka hienolle se tuntuu, en sitä muistanutkaan. Nyt mieskin odottaa kärsimättömänä, milloin ne alkaa näkyä ulospäin.
Nyt nukkumaan! Hyvää yötä!
matteusk rv. 16+5
Elikä linjoilla taas roikutaan enemmän tai vähemmän kiireisen työpäivän lomassa. On taas näin ennen joulua kiireistä...
Ninnulle tervetuloa takaisin, varmasti oli kiva pieni breikki normaaliin arkeen!
Talvikki hyvä, että pääsit vielä kotiin kasvattelemaan masua ja odottelemaan sitä h-hetkeä - toivottavasti kaikki menisi hyvin loppuun saakka!
Emmasannalle kovasti jaksuja pienokaisen kanssa!
Selkäsäryistä kärsiville kovasti tsemppiä ja jaksamista!
Keskusteluun lakanoiden heiluttamisesta, mekin taidetaan siis kuulua sinne aivan toiseen ääripäähän, eli lasketaan viikkoja/kuukausia...no, ehkä sitten jaksaa/ehtii panostaa asiaan, kunhan joskus alkaa tuplailu. Ei voi muuta sanoa, kuin että olette ehtiväisiä ja jaksavaisia!! ;) Mikähän siinä on, että kun yhteiseloa kertyy niinkin paljon vuosina, niin sitten kaikki hauska aina lopahtaa - tai ei suoraan sanoen enää kiinnostusta jaksa pitää yllä...pitää siis selitellä asiaa työ- ja opiskelukiireillä mieluummin kuin mielenkiinnon puutteella :)
Mutta palaan taas paremmalla ajalla. Pitäkäähän pino pystyssä :)
Tää väsymys on kyllä aivan järkyttävää, huh...
Varsinkin kun tytön jumppa aikaan päätettiin oikeesti miehen kans yrittää ekaa tarkoituksellista joululahjojen osto reissua (tai toinen ku ekal kerral pari vkkoa sitte ei löytynyt mitää) ja ikeaan mentii ja löydettiinkin niitä mitä pitikin. Eli mun isälle vaimoineen ja miehen papalle vaimoineen on lahjat ostettu. Vielä uuppuu tsiljoonan ihmisen lahjat ;D
Mii, mulla se luteaalivaihe kesti aina sen tasan 12 pvää. Tietääkseni se keskimääräinen vaihtelu on 10-16 pvää. Jos jää alle 10, niin se oli liian lyhyt ja joku, mikä lie jäi vaille ja siis ei kai voi raskautua. Mutta jos menee oikein paljon yli esim. tuon 16 pvän, niin en osaa sanoa onko siinä jotakin erityistä. Viisaammat puhukoon tästä -> Nekku ja Axe mahtollisesti? :)
Tiitikälle tsemppiä kokeiden rustaamiseen ja numeroiden antamiseen.
Piipaa, anna palaa vaan sinne Prisman suuntaan. Toivotaan et tehois!!
Mitäs muuta viel? Mulla leikkaa jo ihan tyhjää, ja väsymys on niin kamalaa *huoh*
Mut meen nyt nukkuu ja huomen aamusta mul on eka neuvola lääkäri.
Pitäkää peukkui et kuunneltas sydänääniä ja etenkin et ne kuuluisi sieltä -> jännittää!!! Mutta sitte sen jälkeen palaan pinoon;)
Öitä kullannuput!
M
Mun muistaakseni luteaalivaihe on keskimäärin 12-16 vrk, mutta yleensä 14. Alle 10 vrk kestävä tais olla liian vähän.. Muuta en siitä tiedä;)
Tein ekan [b]ovistestin[/b] ja siihen tuli haalea viiva:) Eli siis nega, mutta oisko se ollut alkukierrosta ihan tyhjä?! vai tuleeko teillä siihen aina jonkunlainen viiva? Kai se riippuu yksilöstä.
Pää lyö tyhjää.
Töissä taas, kyllä päivällä nukuttikin ja sain katottua yhen leffan loppuun ja söin taas nukkumaan... Päivällä en siis saanu mitää aikaseksi: kissat oli ihmeissään ja koitti välillä käydä vinkimassa mua ylös ja leikittämään niitä :) raasut jää ilman huomiota. Kävelin bussibysäkille ja bussi tuli kyllä hyvään aikaan: alko kamalasti pyörryttämään ja silmissä sumenemaan: meni sitten ohi kun pääsin istumaan. Töihin ja heti kävin voikkarin väsäämässä ettei ainakaan verensokerit pääse kokonaan putoomaan.. Onkohan tuo huimaus ihan normaalia????
[b]Talvikki [/b] Ihanaa että pääsit ilman sairaalassa makoilua!! :) pojat mahtaa olla innoissaan kun äiti kotona!! Toivotaan että lääkkeet tepsii!! Ja saatte sen joulutontun syliin pian :)
[b]Ninnu[/b] Teretulemast takaisin!!
[b]Marieela ja Mirulii [/b] Musta tuntui kansa viel pari viikkoa sitten että en jaksa mitään just sen klo 17 jälkeen (ja muutama päivä meni kokonaan nukkuessa) mutta nyt tuntuu helpottaneen... Jokohan mulla sitten alkoi se " energinen keskiraskaus" ??? tietty pääsen helpommalla kun vapaat saan vaan huilata eikä oo isompia muksuja viihdytettävänä.. Jaksuja kovasti sinne!!!
nyt meen taas syömää kun työkamu huutelee aterialle... palaan jatkamaan...
pikaisesti vetäsin uuden leivän huiviin ja taas koneelle....
Marieela: tsemppiä neuvolalääkäriin!! Jännityksellä ootellaan kuulumisia huomenna... kyllähän ne sydänäänet varmasti jo kuuluvat!!
Katzu: onko yötyöhön jotain rajaa vai meneekö aina tapauskohtaisesti?? meillähän oikeestaan helpoimpia nää yöt-->tosin suurimmat riskitilanteet yleensä öisin ja valvominen varmaan rankinta mutta toisaalta rauhaisat arkiyöt on semmosia että paremmin jaksan kun kiireisiä iltavuoroja... No katellaan miten menee ja sitten jos tuntuu rankalle saikkua voi aina pyytää...
Mirulii: hyvä että saitte pöydän hankittua!!! Toivottavasti pääsisitte pian omaan kotiin asustelemaan!!
Federica: Millä alalla sä oot? jos saa udelle...Hauskaa kyllä että oot ihan toisella puolella maailmaa (eri ajassa) ja kuitenkin samassa paikassa kirjoittelemassa... kyllä tää netti on ihmeellinen paikka ;)
Serppu: ihan tosi järkevästi oot ajatellu tuon lasten hoidon!!! Saat tosissaan huilailla rauhassa sitten synnytyksen jälkeenkin ja tutustua vauvaan. Samalla hyvä työ pphoitajalle, saa hoidokkeja!!!
Mitähän muuta piti kommentoida... kun vaan muistais.... mutta eipä just nyt tuu mieleen... jospa siis kävis töiden kimppuun ennex väsy/nälkä taas yllättää...
Joo eli teillä siellä porukka uinuu parhaillaan aamuyön tunteina. Mulla taas menossa iltaurakka opiskelujen parissa, huomaa kyllä, että deadlinet lähestyy ja ensi viikon alussa pitää olla pari raporttia valmiina. Oli tenttikin tällä viikolla, joten aika lopussa on kyllä näiden kiireiden keskellä. Stressiä pukkaa!
Miitsu kyselikin, että mitä alaa. No businestahan minä, eli jatkotutkintoa teen managementista eli suomalaisittain kai johtamisesta. Erilaisia business strategioita, päätöksentekoa, johtamismenetelmiä, kirjanpitoa, taloutta, markkinointia, suunnittelua, forecastingia, rahoitusta...eli kaikkea mahdollista maan ja taivaan väliltä. Töissä konsulttifirmassa, pääsääntöisesti avustan konsultteja niiden asiakasprojekteissa, raportointia, kokousorganisointia jne. Varmaan ' tosi' mielenkiintoista joidenkin mielestä, mutta mä nautin tällaisesta ja tosissaan pystyy siis hyödyntämään kaikki opinnot duunissa, toista business-tutkintoa siis olen nyt tekemässä. Joten yllätys yllätys, ei kai ihmekään, jos alkaa ikää tulla aikaisemmin, ennen kuin pystyy perhettä ruveta suunnittelemaan...
Joo, mutta pitäisköhän mun mennä itsekseen höpisemästä täältä ja jatkaa hommia. Mukavaa torstain jatkoa!
En meinannutkaan heti löytää pinoa, koska se oli tippunut jo toiselle sivulle.
Tänään oli aika rankka työpäivä, ja olo onkin aika väsynyt. Viime yöönä menin nukkumaan vasta yhden aikaan ja aamulla heräsin jo ennen kuutta. Nyt on niin paljon kokeita ja muuta korjattavana, kun täytyy ehtiä antaa numerot ennen joulua.
Täällä on muuten nyt aivan ihana talvinen sää. Lunta on tullut tällä viikolla niin hyvin, että mieskin kävi jo hiihtämässä 20 km lenkin. Itse en ole ollenkaan kiinnostunut hiihtämisestä, mutta lumen ansiosta nyt ei tunnu niin pimeältä vielä iltapäivällä.
Olipas kiva kuulla, että Talvikki pääsi vielä takaisin kotiin. Sairaalassa olisikin varmasti käynyt aika pitkäksi, vaikka senkin kestäisi varmasti vauvan takia. Toivotaan nyt, että vointisi paranee ja saat olla jatkossakin kotona. Miten pojat reagoivat, kun huomasivat, että sinä tulit heitä hakemaan?
Myös Katzulle ja Lottikselle täytyy toivotella parempaa vointia.
Itse katselin eilen vain vähän aikaa juhlia, joten monta julkkista ja pukua jäi näkemättä. Siksi taidankin nyt asettua tv:n ääreen katselemaan juhlien parhaita paloja.