Ei kai pakastekala mene pilalle jos sulaa yön yli jääkaapissa?
Otin eilen leivitetyn kalapalan esiin mutta teinkin sitten muuta ruokaa. Kalan laitoin jääkaappiin kun oli jo vähän sulanut. Nyt yksi kaverini sanoi että kala on pilalla, koska pakastekala pitää paistaa jäisenä. Miksi ihmeessä se olisi jotenkin pilalla??
Kommentit (3)
näin mäkin ajattelin, mut oli kovin varma asiastaan :) Mä paistan sen nyt! Kalan siis, en kaveria.
, mutta eihän se sulattamisen jälkeen kovin kauaa säily. Illalla en itse enää tekisi.
Eli siinä missä tuore kala siälyy jääkaapissa muutaman päivän, pakastettu ei enää sulaneena säily kuin alle vuorokauden. Ja lisäksi moni pakastekala menettää sulaessaan niin paljon nestettä, että muutaman tunnin sulaneena valmistetusta kalasta tulee kuivaa kuin pahvilaatikko. Mutta syötävää se vielä silloin on.
Näin se suurin piirtein on, mutta kyllä sulanut pakastekala säilyy pari päivää jääkaapissa pilaantumatta - maku tosiaan ei välttämättä hääppöinen ole, mutta ei pakastettu kala kovin nopeasti pilaannu, kunhan se on käsitelty oikein pakastamisvaiheessa.
, mutta eihän se sulattamisen jälkeen kovin kauaa säily. Illalla en itse enää tekisi.
Eli siinä missä tuore kala siälyy jääkaapissa muutaman päivän, pakastettu ei enää sulaneena säily kuin alle vuorokauden. Ja lisäksi moni pakastekala menettää sulaessaan niin paljon nestettä, että muutaman tunnin sulaneena valmistetusta kalasta tulee kuivaa kuin pahvilaatikko. Mutta syötävää se vielä silloin on.