Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko flunssa/flunssainen olo olla muka raskausoire?

Vierailija
22.01.2013 |

Eikö tämä nyt ole lähinnä omaa toiveajattelua? Ymmärrän, jos puhutaan vaikka pelkistä vilunväreistä, mutta jos oikeasti nenä vuotaa ja on selkeä flunssa, niin eiköhän se ole ihan vaan se flunssa, joka olisi ilman raskauttakin? Mitä mieltä?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

johtuen muutoksista limakalvoissa.

Tee testi.

Vierailija
2/18 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua?!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tukkoinen nenä

- etenkin öisin odottaja saattaa kärsiä nenän tukkoisuudesta

- hormonit ovat syyllisiä tähänkin vaivaan - samat hormonit, jotka huolehtivat kohdunalueen limakalvojen vahvistamisesta, vaikuttavat myös nenän limakalvoihin ja saavat nenän tuntumaan tukkoiselta

- vaivaan voi käyttää tilapäisesti esim. Nozoil-nenäsumutetta."

http://www.huvitutti.net/arki/odotus/oireet.html

Vierailija
4/18 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta siis jos oikeasti tärisee kylmästä peiton alla, on vähän lämpöäkin, nenä vuotaa solkenaan, päätä särkee ja joka paikkaa kolottaa, aivastuttaa ja silmätkin vuotaa... Niin eikö pikemminkin ole ihan tavallisesta flunssasta kyse? Vai onko se niin, että raskauden aikana jotenkin herkistyy taudeille?

Vierailija
5/18 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee testi.

JOS oireesi johtuvat raskaudesta, ja ovat noin voimakkaat, testi näyttää kyllä jo plussa.

Jos on nega, niin sinulla on vain flunssaa.

Helppoa.

Vierailija
6/18 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

flunssassa.

Vierailija
7/18 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoreksiaa sairastaneen ystäväni ei pitänyt voida tulla raskaaksi. Hän ihmetteli monta kuukautta jatkunutta flunssaista oloaan ja meni lopulta lääkäriin. Ja voi sitä iloa, kun paljastuikin raskaudeksi. Tässä varmaan vaikutti se, että ystäväni ei ollenkaan voinut kuvitella olevansa raskaana, koska lääkäri oli pitänyt sitä aiemmin madottomana.

Vierailija
8/18 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos näin onkin? Onko olemassa jotain tieteellistä näyttöä (lukuunottamatta tuota limakalvojuttua) siitä ,että raskaus aiheuttaisi flunssan kaltaisia oireita/flunssaa? Rupesin vaan ihmettelemään näitä lukuisia vilunväreisiä vauvahaaveilijoita.

Vierailija
9/18 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoreksiaa sairastaneen ystäväni ei pitänyt voida tulla raskaaksi. Hän ihmetteli monta kuukautta jatkunutta flunssaista oloaan ja meni lopulta lääkäriin. Ja voi sitä iloa, kun paljastuikin raskaudeksi. Tässä varmaan vaikutti se, että ystäväni ei ollenkaan voinut kuvitella olevansa raskaana, koska lääkäri oli pitänyt sitä aiemmin madottomana.

Vierailija
10/18 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kuumeilijan mieli, joka teettää tepposia.

Vierailija
11/18 |
23.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerralla napsahtanut flunssa, ennen positiivista testiä. Kylmät väreet, kylmä, nenä vuotaa ja kuume noussut.

12/18 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ootin esikoistani, olin flunssassa rv 4-8, eli harvinaisen pitkään, kun minusta kyse. Siihen aikaan minulla oli terveelliset elämäntavat enkä ollut sairastanut flunssaa kahteen vuoteen.

Kuulema raskaus altistaa virustaudeille, sillä alkuraskaudessa kehon vastutustuskyky laskee, jotta keho ei alkaisi hylkiä alkiota.

Vierailija
13/18 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin oli flunssa, menkat myöhässä ja selvisi että olin raskaana.

Vierailija
14/18 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä8976 kirjoitti:

Kun ootin esikoistani, olin flunssassa rv 4-8, eli harvinaisen pitkään, kun minusta kyse. Siihen aikaan minulla oli terveelliset elämäntavat enkä ollut sairastanut flunssaa kahteen vuoteen.

Kuulema raskaus altistaa virustaudeille, sillä alkuraskaudessa kehon vastutustuskyky laskee, jotta keho ei alkaisi hylkiä alkiota.

En tiedä, altistaako - joka tapauksessa tuossa oli silti sinulla flunssa, joka aiheutti oireet. Ei raskaus.

Vierailija
15/18 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin oli flunssa enkä ollut raskaana.

Vierailija
16/18 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minullakin oli flunssa, menkat myöhässä ja selvisi että olin raskaana.

SAmanaikaisuus ei tarkoita syy-seuraussuhdetta... Huokaus.... Kaikkea sitä pitääkin joutua selittämään aikuisille ihmisille.

Vierailija
17/18 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselle kävi niin, että olin noin pari viikkoa flunssassa. En jaksanut tehdä oikein mitään, mutta kuumetta ei ollut. Epäilin koronaakin, mutta ei ollut sitäkään. Sitten kuukautisten piti alkaa, mutta tulikin raskaustestistä plussa. Ollaan yritetty jollain tasolla raskautta noin 1,5 v. Periaatteessa kaikki on ollut kunnossa: minulla hyvin säännöllinen kierto, miehen kohdalla kaikki ok ja yhdyntä onnistuu, mutta tätä ennen ei tärpännyt kertaakaan. En usko flunssaani raskausoireeksi, mutta ehkäpä se sai juurikin puolustuskykyni laskemaan sen verran, että kehoni antoi kerrankin munasolun kiinnittyä rauhassa. Tällainen ainakin tuli mieleen :)

Vierailija
18/18 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta siis jos oikeasti tärisee kylmästä peiton alla, on vähän lämpöäkin, nenä vuotaa solkenaan, päätä särkee ja joka paikkaa kolottaa, aivastuttaa ja silmätkin vuotaa... Niin eikö pikemminkin ole ihan tavallisesta flunssasta kyse? Vai onko se niin, että raskauden aikana jotenkin herkistyy taudeille?

Osta apteekista korona testi, sitä on todella paljon liikkeellä taas. Voi olla myös flussa tai influenssa.