"Persjalkaiset" naiset!
Miten ihmeessä siedätte peilikuvianne?
En käsitä. Ja sit on vielä niitä naisia, joilla selkä on melkein puolet jalkoja pidempiä (ei siis kehitysvammaisia, vaan ihan tavispersjalkaisia), jotka vielä korostaa sitä matalajalkaisuuttaan pitkillä, piukoilla paikoilla jotka jatkuvat olemattomien jalkojen puoliväliin.
Äärettömän kamalaa katsottavaa!
Kommentit (81)
Mä en ole oikeastaan kiinnittänyt juurikaan huomiota tähän asiaan, kun on täysin toimivat jalat ja kroppa, ja juoksu kulkee, niin olen tyytyväinen. Kun on nähnyt läheltä ihmisiä, joille on sattunut sairauksia, mm. halvaus, ms-tauti niin sitä arvostaa ylipäänsä sitä, että pystyy liikkumaan. Eri malliset ihmiset tuovat kivaa väriä maailmaan, aika tylsää olisi jos kaikki olisi veistetty yhdestä muotista.
Mun tekis nyt mieli nousta tästä sängystä ja mennä mittaamaan mun jalat.
Mies ois ihmeissään, et sekosinko mä...
[quote author="Vierailija" time="23.01.2013 klo 11:39"]
Kyllä AV-mamman elämä on rankkaa. Kauppareissut etenkin.
Siellä kun on niitä wt-ruokia, luokattomasti pukeutuvia wt-ihmisiä ja sitten kaiken lisäksi vielä persjalkaisia naisia!
Ei ihme, että suomalaisten psyykelääkkeiden kulutus on hurjaa. Eihän tällaisia järkytyksiä aiheuttavista, välttämättömistä julkisilla paikoilla käymisistä selviä traumoitta ilman kunnon droppeja.
[/quote]
Reps. :D
[quote author="Vierailija" time="22.01.2013 klo 22:15"]
En käsitä. Ja sit on vielä niitä naisia, joilla selkä on melkein puolet jalkoja pidempiä (ei siis kehitysvammaisia, vaan ihan tavispersjalkaisia), jotka vielä korostaa sitä matalajalkaisuuttaan pitkillä, piukoilla paikoilla jotka jatkuvat olemattomien jalkojen puoliväliin.
[/quote]
Mä ihan vähän komppaan.
Pahimman näköistä on, kun
- Vähän ylipainoinen, pönäkkäjalkainen persjalka
- laittaa ballerinat tms. matalapohjaiset kengät JA
- lantiomalliset farkut + lyhyen paidan
- tai muotoon leikatun yli persauksen pitkän takin tai sen pitkän paidan.
Silloin vaan näyttää ihan takajaloilla kävelevältä käyräkoiralta.
Tulipa itsekin mitattua, 81cm haaroväliin, ja 175 on pituus. Ihan liika lyhkäset jalat siis.
Mä en itseasiassa tajunnut tätä persjalkaisuuttani ennenkun kerran näin itseni takaa päin kokovartalopeilistä ja järkytyin. Mulla on ihan todistetusti pari ylimääräistä nikamaa selässä ja ylimääräisiä kylkiluitakin, eli olen todennut että mun ongelma on pitkä selkä, ei lyhyet jalat ;)
Mutta kun laittaa lyhkäsen hameen ja korkeat korot, käy miehet aina ihan kuumina mun sääriin - mulla on omasta mielestänikin aika hyvät sääret. Ja siihenhän pitää keskittyä mistä tykkää :)
Minä olen persjalkainen ja siedän peilikuvaani ihan hyvin. Olen persjalkaisuuteni lisäksi hoikka, toisin kuin puolet suomalaisnaisista. Ei minun persjalkaisuudestani ole pakko pitää, mutta jos arvostelija on itse punkero perslaardinen, kommentit tuntuvat tulevan väärältä ihmiseltä. Ei vastenmielinen ulkonäkö tietenkään poista oikeutta arvostella toisten ulkonäköä, mutta itsensä valasmaisiin mittoihin paisuttaneet voisivat ensin yrittää itse näyttää edes ihmisiltä, ennen kuin arvostelevat piirteitä, joille ei voi mitään.
Tässä sen näkee kuinka kateellisia aj mustasukkasia on Suomen naiset toisilleen!
Eläkää sitä omaa elämää eikä mitään teennnäistä elämää kauniiden ja rohkeiden kautta!
Ja jollei korvienvälissä ole mitään muuta kuin kauneus niin semmoista naista en siedä hetkeäkään vierelläni!
Vittu mitä lätinää taas. Mitä sitä pitäisi tehdä, jos persjalkainen? tappaa itsensä? Tehdään keskitysleirejä ja kaasutetaan kaikki persjalkaiset geenivirheet.
[quote author="Vierailija" time="16.05.2013 klo 22:56"]
[/quote]
Mä ihan vähän komppaan.
Pahimman näköistä on, kun
- Vähän ylipainoinen, pönäkkäjalkainen persjalka
- laittaa ballerinat tms. matalapohjaiset kengät JA
- lantiomalliset farkut + lyhyen paidan
- tai muotoon leikatun yli persauksen pitkän takin tai sen pitkän paidan.
Silloin vaan näyttää ihan takajaloilla kävelevältä käyräkoiralta.
[/quote]
Voi luoja kun repesin tuolle takajaloillaan kävelevälle mäyräkoiralle.... ja oon itsekin persjalkainen. Mutta tuon "virheen" peittämiseen auttaa just se, että yrittää pitää vyötärön hoikkana, korostaa vaatteilla vyötäröä ja käyttää kenkiä, joissa on ainakin jonkin verran korkoa. Mä saan näillä konsteilla itseni näyttämään sopusuhtaiselta. Perä on kuitenkin hyvä ja ulkoneva, kuten monilla lyhyillä naisilla on.
Kuulepas sinä herra 29, tuo ajatusten Tonava ja mielipiteiden Moldau. Yritän sivuuttaa kirjoituksesi rivot sanat, jotka kirvelevät silmiäni. Haluaisin kysyä sinulta, miten täydellinen maskuliinisen sukupuolen edustaja olet. Onko mittasuhteet millilleen kohdallaan, toimivatko kaikki ruumiintoiminnot aina motteettomasti? Onko pikkukaverikin suhteessa muuhun vartaloosi sopivan kokoinen vai pieni? Jotenkin kallistun tuon viimeisen vaihtoehdon puoleen, kun niin kitkerästi kirjoitat naisista.
Olen normaalimittainen nainen, jalkanikin ihan normaaleissa mitoissa. Ja vaikka olisivat lyhyemmätkin, niin kuitenkin yltäsivät maahan asti. En ole vielä nähnyt yhtään persjalkaista naista tai miestä kävelemässä ilmassa sen takia, että jalat eivät ylety maahan asti, kun ovat niin lyhyet. Niin kauan kuin jalat toimittavat kunnialla niille annetun tehtävän, ei mielestäni ole kenelläkään syytä eikä oikeutta ruveta arvostelemaan muita. Viaton heittäköön ensimmäisen kiven.
"Persjalkainen"? Onko sellaisiakin, joilla jalat kiinnittyvät vartaloon muualla kuin perseessä (anteeksi sana, mutta kun sitä näköjään käytetään).?
Pakko oli myös alkaa mittailemaan omia mittasuhteita. Mitta haaroväliin 92 cm ja mun pituus 176 cm. En taida olla persjalkainen? :)
itse olen persjalkainen nainen. pituutta vain 162cm... VIHAAN peilikuvaani. Vihaan itseäni... Vielä kun minulla on suht leveät lanteet niin näytän entistäkin kamalammalta. Tämä masentaa minua kauheasti. Tekisin mitä vain ollakseni pidempi, mutta asialle en vain voi mitään! Korkokenkiä käytän usein vaikka saan niistä jalkani kipeäksi... Mutta se on ainut keinoni selviytä tästä masennuksesta, joka varrestani johtuu... Huoh
[/quote]
No kerro mitä asialle voi tehdä?
Mä olen 162cm, sääret 81cm ja napa 100cm. Oonko mä nyt sitten sopusuhtainen näiden mittojen osalta?
sen lisäksi että olen mutenkin persjalkainen paikalliset insinöörit on rakennuttaneet kadut liian lähelle mun persausta!
miksi ihmeessä lattiat rakennetaan niin alas, etteivät jalat yllä sinne tuolilta.
Mutta joo, eihän lihaksikkaat lyhyet jalat ole mikään kauneusihanne, mutta minä olen tuollaiset sattunut saamaan, eivätkä ne siitä muutu olin mitä mieltä vain, joten voin ennemmin pitää niistä kuin vihata itseäni. Vartalon perusmallilleen ei voi mitään, asenteelleen voi.
Ja vaikka miehenikin ihailee enemmän pitkiä hoikkia sääriä, silti minunkin jalkani ovat kelvanneet oikein hyvin ja tykkää jopa katsella niitä. Elämä on paljon ihanampaa, kun näkee asioissa niiden kauneuden. Maailmassa on niin paljon kaikkea kaunista, etten ymmärrä miksi pitäisi masentaa itseään kiinnittämällä huomiota siihen mistä ei pidä? Ja voi niistä lyhyistä ja tanakoistakin jaloista löytää kauneutta ja muuta mistä pitää.
Mitenkäs tässä nyt uskaltaa lähteä ulos näitten persjalkojen kanssa. Pituutta on yli 175 ja jalat on auttamatta "liian lyhyet", selkä pitkä. Onneksi olen kuitenkin hoikka, siihen asiaan voin itsekin vaikuttaa toisin kuin selän tai jalkojen pituuteen.
Miten ihmeessä siedätte peilikuvianne? En käsitä. Ja sit on vielä niitä naisia, joilla selkä on melkein puolet jalkoja pidempiä (ei siis kehitysvammaisia, vaan ihan tavispersjalkaisia), jotka vielä korostaa sitä matalajalkaisuuttaan pitkillä, piukoilla paikoilla jotka jatkuvat olemattomien jalkojen puoliväliin. Äärettömän kamalaa katsottavaa!
Miten ihmeessä siedätte peilikuvianne? En käsitä. Ja sit on vielä niitä naisia, joilla selkä on melkein puolet jalkoja pidempiä (ei siis kehitysvammaisia, vaan ihan tavispersjalkaisia), jotka vielä korostaa sitä matalajalkaisuuttaan pitkillä, piukoilla paikoilla jotka jatkuvat olemattomien jalkojen puoliväliin. Äärettömän kamalaa katsottavaa!
Miksi eivät ymmärrä kasvattaa niitä jalkojaan pidemmiksi. Niin me kaikki muut ollaan tehty.
Ihan vain suojellaksemme ap:n herkkiä silmiä tämmöiseltä kauhealta näyltä.
[quote author="Vierailija" time="16.05.2013 klo 20:21"]
[quote author="Vierailija" time="16.05.2013 klo 19:38"]
pitkäjalkainen = lyhyt selkä, pitkät jalat (eli pidemmät kuin ylävartalo). Harvinainen suomalaisilla.
[/quote]
Harvinanen suomalaisilla, mutta haluttu ominaisuus... naisilla. Miehillä sen sijaan joko yhdentekevä tai säälittävä. Ja kyllä: olen mitannut ja suhde on 100cm jalkoja + vähän yli 80cm ylävartaloa. Vielä aikuisenakin hyvin istuvien housujen löytäminen on jonkinlainen haaste: joko lyhyet puntit tai roikkuvaksi pussiksi jäävä takamus.
[/quote]
Ompa pitkät jalat! Ihan samaa mieltä kyllä en ole, minusta sopusuhtaiset jalat on kauniit molemmilla sukupuolilla.
Mummoilla, joilla on osteoporoosi, on pidemmät jalat kuin ylävartalo. Näyttää hassulle. Varsinkin kun kävelevät vielä selkä kyyryssä.