Vuorotyöläiset, menisittekö tässä tapauksessa yövuoroon?
Teen 3-vuorotyötä ja huomenna mulla olisi yövuoro.
Nyt sitten pojalla 6v alkoi oksennustauti.
Olenko mielestänne lintsari, jos ilmoitan että en lapsen sairauden takia mene huomenna yövuoroon?
En kuitenkaan yövuoron jälkeen pystisi nukkumaan ollenkaan, kun kotona oksenteleva lapsi.
Mies tietenkin huomisen yön kotona, joten periaatteessa en kait töistä voisi poissa olla.
Eli jos menen töihin, hoidan koko huomisen päivän sairasta lasta, menen yöksi töihin ja töistä taas hoitamaan oksentelevaa lasta.
Kommentit (24)
olisit meillä töissä, vaatisin selvityksen, miksei miehesti hoida lasta = onko kotona yön. Meillä marava tes, jossa työntekijän pitää todistaa, ettei puoliso voi hoitaa lasta. Kun miehesi on kerran kotona, jos jäisit kotiin, se olisi palkaton poissaolo tai luvaton, riippuen siiät, myönnettäisiinkö sinulle palkatonta vai ei. SAikuksi ei menisi missään tapauksessa.
Ootko itse tehnyt yövuoroa ja hoitanut sen jälkeen vielä sairasta ja oksentelevaa lasta?
tuommoset taudit kiertää koko perheen. Musta olisi vastuutonta, jos hoitaja lähtisi yövuoroon tartuttamaan. Entäpä jos itse sairastut työvuoron aikana? Pääsetkö lähtemään töistä?
Hoidettiin lapset kotona, tulin yövuorosta kotiin ja nukuin 2 tuntia ja touhusin lasten kanssa normiarjen. siksi en todellakaan voi käsittää tollasia laiskoja lintsareita.
Ei tulis mieleenkään kusettaa omaa työnantajaa noin, häpeä.
haista 3. paska. Ootko itse tehnyt yövuoroa ja hoitanut sen jälkeen vielä sairasta ja oksentelevaa lasta?
-ohis-
kipeänä ja hoitanut vielä kipempää lasta, en voi aidosti ymmärtää miten muka ei aikuinen voi jaksaa nyt pari päivää tollasta?? =)))
kuitenkin sen pari tuntia? Kuka niitä sairaita muksujas hoiti sen ajan kun sä nukuit yövuoron jälkeen? Meillä mies töissä joten olen lapsen kanssa yksin kotona enkä todellakaan menisi nukkumaan jos lapsi yrjötaudissa.
ja muutenkin, hoidin lapset monta vuotta noin, vaikka eivät sairaita siis olleet kuin harvoin.
Mikä ESTE on se, että miehesi hoitaa yön lapsia ja itse menet töihin? Etsä aikuisena siihen kuole, jos nyt joudut vähän valvoo, ja nukkuu ne lapset, sairaanakin joskus jos et tienny=)))
jos kotona on lapsi, joka on oksentanut koko yön
Ei se ole sen kummempaa kuin hoitta koko yön sairasta lasta ja mennä aamulla töihin.
haista 3. paska. Ootko itse tehnyt yövuoroa ja hoitanut sen jälkeen vielä sairasta ja oksentelevaa lasta?
-ohis-
Mut ap:lle, miksei mies voi olla pois töistä lapsen sairauden vuoksi? Meillä sama tilanne, eli mä 3-vuototöissä, yleensä mies jää kotiin, koska se on selkeämpää kuin miettiä just näitä "saako olla pois vai ei" -kuvioita.
Toisaalta tilanne on eri kuin teillä. Olen yh ja juuri ja juuri voin tuollaisessa tilanteessa saada äitini hoitamaan lasta vain vuorojeni ajan. Joten lapsella ei olisi edes omaa vanhempaa hoitamassa.Jos kus jos äitini ei ole päässyt, niin olen joutunut palkkaamaan hoitajan. Hoitajan palkka on tullut kalliimmaksi kuin oma palkkani nettona.
Laissa toki on mainittu, että kotiin saisi jäädä sitä hoitoa järjestelemään, tosiasia kuitenkin on että meidän työpaikalla erityisesti yksinhuoltajien poissaoloja karsastetaan.
Sä olet laiska, ja tollasta lintsaria ei kyllä suojele mikään työehtosopparikaan.
Eikä se käy perusteluksi että yövuorot jatkuu, on vain jaksettava tarvittaessa odottaa siihen että mies tulee töistä ja pääsee itse nukkumaan ennen seuraavaan työvuoroon lähtöä.
Eli jos toinen vanhempi on kotona, vaikkakin sen yövuoron jälkeen, niin sitten toinen vanhempi ei voi jäädä palkallisesti hoitamaan sairasta lasta. Se yöllä töissä ollut vanhempi voi nukkua sitten kun se toinen vanhempi palaa töistä.
Perseestä, mutta näin se on :/ Näin ainakin kaupan TES sanoo.
No päivätyöntekijöistä suurin osa ottais varmaan sen saikkupäivän, jos kotona on lapsi, joka on oksentanut koko yön
Ei se ole sen kummempaa kuin hoitta koko yön sairasta lasta ja mennä aamulla töihin.
-ohis-Mut ap:lle, miksei mies voi olla pois töistä lapsen sairauden vuoksi? Meillä sama tilanne, eli mä 3-vuototöissä, yleensä mies jää kotiin, koska se on selkeämpää kuin miettiä just näitä "saako olla pois vai ei" -kuvioita.
Mä oon itse tehnyt pelkkää yövuoroa, jolloin mies "valvoi" saraan lapsen kanssa yön ja lähti aamulla töihin. Mä olin töissä yön ja "valvoin" sairaan lapsen kanssa päivän.
jos sinä olet kotona.
jos kotona on lapsi, joka on oksentanut koko yön
-ohis-Mut ap:lle, miksei mies voi olla pois töistä lapsen sairauden vuoksi? Meillä sama tilanne, eli mä 3-vuototöissä, yleensä mies jää kotiin, koska se on selkeämpää kuin miettiä just näitä "saako olla pois vai ei" -kuvioita.
7. ap kysyy vielä, eli siis nukuit yövuoron jälkeen kuitenkin sen pari tuntia? Kuka niitä sairaita muksujas hoiti sen ajan kun sä nukuit yövuoron jälkeen? Meillä mies töissä joten olen lapsen kanssa yksin kotona enkä todellakaan menisi nukkumaan jos lapsi yrjötaudissa.
sekä yöllä, että päivällä, vaikka lapsi onkin ollut sairas
ohis
ihmettelen etta valvooko se oksutautinen 24/7 siella...
päivänä. Luultavasti nukkuu huomisen. Ainoa inhotus on, että jos olet hoitaja, niin sitten muutama muukin oksentaa kohta.