Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten lainaan kaverille rahaa siten, että pakko maksaa takaisin?

Vierailija
22.01.2013 |

Miten kirjallisen sopimuksen voi tehdä? Voiko sen tehdä kaksin, vai tarvitaanko ulkopuolisia todistajia ja voivatko he olla ketä vain?

Vai täytyykö mennä esim. pankkiin ja voiko siellä hoitaa tuon järjestelyn?

Pitäisi lainata 2000 e enkä sitä nyt ihan ilman sopimuksia lähde lainaamaan, ei niin läheinenkään ole tuo ystävä.

Kiitos avusta! :)

Kommentit (96)

Vierailija
41/96 |
23.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyn vielä siis, että jos nyt saa lainaa toiselta henkilöltä, ja maksamme matkan vaikka vasta ensi viikon keskiviikkona, kaksi päivää myöhässä, niin ei sinänsä tapahdu mitään? Onko tästä kokemusta? Aurinkomatkat... Kaukoitään, jos sanoin jo niin mentäis.

Tommoset asiat täytyy sopia sen matkan myyneen tahon kanssa.

Mutta et kai nyt tosissasi sen huijarin kanssa meinaa lähteä? Kelaappa vähän. Eikun PALJON!

Ei mikään ihme että on sua ruvennut jallittamaan, olet tod. sinisilmäinen ja helppo.

RYHTIÄ NYT NAINEN!!!

Vierailija
42/96 |
23.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyn vielä siis, että jos nyt saa lainaa toiselta henkilöltä, ja maksamme matkan vaikka vasta ensi viikon keskiviikkona, kaksi päivää myöhässä, niin ei sinänsä tapahdu mitään? Onko tästä kokemusta? Aurinkomatkat... Kaukoitään, jos sanoin jo niin mentäis.

Tommoset asiat täytyy sopia sen matkan myyneen tahon kanssa.

Mutta et kai nyt tosissasi sen huijarin kanssa meinaa lähteä? Kelaappa vähän. Eikun PALJON!

Ei mikään ihme että on sua ruvennut jallittamaan, olet tod. sinisilmäinen ja helppo.

RYHTIÄ NYT NAINEN!!!

Tässä nyt on varausmaksut jo maksettu, en tiedä saako niitä enää takaisin. Tosin hän maksoi minunkin osuuteni (200e), joten jos matkalle ei päästä sen takia, ettei hänellä olekaan rahaa (ei siis kertonut tarvitsevansa lainaa varausvaiheessa!), niin kai se olisi sitten oma moka.

Eli olisko mammojen mielestä kohtuuton vääryys, että saisi itse maksaa minunkin varausmaksun, tai siis etten maksaisi sitä takaisin, koska miksi maksaisin sen, kun hänen yllättävän rahanpuutteensa takia ei päästäkään matkalle. Olisi kertonut ajoissa. Ehkä oikein oletti, että jos ei olekaan rahaa sillä hetkellä, niin toki minulta, nimenomaan, sinisilmäiseltä blondilta irtoaa pari tonnia matkakassaan.

No hemmetti. Selvä, olen tehnyt päätöksen, en ainakaan lainaa rahaa. Kiitos teille! :)

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/96 |
23.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä oli velalliset, summa ja takaisinmaksu suunnitelma ja tietty kenelle maksetaan. Kaksi todistajaa ja Päivämäärä.

se paperi oli kahvitahroissa ja revitty vihkosta hutiloiden.

veli sai perinnön 19 vuotiaana ja oli siitä selkeesti lainannut eräälle pariskunnalle tonnin. Vajaa vuosi myöhemmin veli kuoli ja perunkirjoihin vietiin tuo löydetty lappu. Lakimiehen mukaan oikeustoimikelpoinen.

Lakimies sitten yritti periä niitä rahoja eipä niillä ollut varaa maksaa, edes osissa. Joten meni ulosottoon.

mutsi sitten pikkuhiljaa sai summan korkoineen pois. :)

Vierailija
44/96 |
23.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko homma kuulostaa epämääräiseltä. Tai vaikka siinä ei mitään hämärää olisikaan, niin luuletko saavasi rahojasi matkan jälkeen takaisin? Reissu on jo ohi, juhlat juhlittu, hauskaa pidetty. Kukapa nyt jälkikäteen enää viitsisi maksella...

Vierailija
45/96 |
23.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä oli velalliset, summa ja takaisinmaksu suunnitelma ja tietty kenelle maksetaan. Kaksi todistajaa ja Päivämäärä.

se paperi oli kahvitahroissa ja revitty vihkosta hutiloiden.

veli sai perinnön 19 vuotiaana ja oli siitä selkeesti lainannut eräälle pariskunnalle tonnin. Vajaa vuosi myöhemmin veli kuoli ja perunkirjoihin vietiin tuo löydetty lappu. Lakimiehen mukaan oikeustoimikelpoinen.

Lakimies sitten yritti periä niitä rahoja eipä niillä ollut varaa maksaa, edes osissa. Joten meni ulosottoon.

mutsi sitten pikkuhiljaa sai summan korkoineen pois. :)

Hienoa tietää, että on oikeustoimikelpoinen tommonenkin läpyskä, mutta tarvitsisin rahat ihan oikeasti ihmisten ajoissa takaisin. Jos saan sen kymmenen vuoden päästä, niin ei paljoa lohduta, kun täytyisi siihen omaan asuntoon saada säästettyä, että pääsisi täältä tonnikalapurkin kokoisesta opiskelijaluolasta joskus eroonkin.

Mutta noh, ei sille sitten kai pidä lainata! Mennään tai ollaan menemättä. Jääpä enemmän aikaa opinnoille jos jään tänne...

ap

Vierailija
46/96 |
23.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, mihin olitte menossa? Jemeniin?

Kuulostaa kivalta!

Vierailija
47/96 |
23.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko varma että mies on maksanut matkan varausmaksut? Oletko nähnyt kuittia?

Tietävätkö vanhempasi asiasta?

PS. Josko ihan puolihuolimattomasti soittelisit sinne matkatoimistoon ja kyselisit noin yleisesti varausmaksujen mahdollisista palautuksista/menetyksistä, niin voisit samalla

tarkistaa oman matkasi tilanteen ts. onko koko matkaa edes varattu.

Vierailija
48/96 |
23.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko varma että mies on maksanut matkan varausmaksut? Oletko nähnyt kuittia?

Tietävätkö vanhempasi asiasta?

PS. Josko ihan puolihuolimattomasti soittelisit sinne matkatoimistoon ja kyselisit noin yleisesti varausmaksujen mahdollisista palautuksista/menetyksistä, niin voisit samalla

tarkistaa oman matkasi tilanteen ts. onko koko matkaa edes varattu.

Tuli mun luokse maksaan matkan, ja minä olen matkan yhteyshenkilö, eli minun sähköpostissani on jo matkavahvistukset ym. Soitin jo, ja matka olisi pitänyt perua jo, jos olisi halunnut varausmaksun takaisin. Eli mies on jo tuon verran kuitenkin sitoutunut matkaan.

Mutta jos ei jostain syystä vaikka haluisikaan lähteä reissuun kanssani, niin minä maksaisin sekä hänen että oman matkani huolimatta siitä, menenkö matkalle ollenkaan (ellen nyt lääkärintodistusta saisi tai jotain todistettavasti vakaa olisi tapahtunut)! Eli minä menettäisin monta tonnia ja hän 400...

Ei niin hyvä diili. Siis oletin tuossa, ettei maksa omaa osuuttaan matkasta takaisin.

Vierailija
49/96 |
23.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseasiassa ainoa oikea ratkaisu.

Se on vain yksi loma, mutta voi tuhota sun unelmasi uudesta kodista moneksi vuodeksi, jopa ehk?2 kokonaan, kun alkaa oikeen ottaan pannuun.

Olet säästänyt, tuhlaava kaverisi ei.

Suosittelen muutenkin pysyttelemään kaukana tuollaisesta tyypistä, vaikka olisi viimeinen kaksilahkeinen maailmassa.

Vierailija
50/96 |
23.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempani tietävät kyllä, että lähden kaverin kanssa matkalle. Eivät tiedä, että kaveri on kymmenen vuotta vanhempi mies. Sanoin, että lähden erään toisen hyvän miespuolisen ystävän kanssa, ja hänen kanssaan olikin alunperäinen idea lähteä, mutta ei nyt pääsekään elämäntilanteensa vuoksi.

Vierailija
51/96 |
23.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseasiassa ainoa oikea ratkaisu.

Se on vain yksi loma, mutta voi tuhota sun unelmasi uudesta kodista moneksi vuodeksi, jopa ehk?2 kokonaan, kun alkaa oikeen ottaan pannuun.

Olet säästänyt, tuhlaava kaverisi ei.

Suosittelen muutenkin pysyttelemään kaukana tuollaisesta tyypistä, vaikka olisi viimeinen kaksilahkeinen maailmassa.

Kerroppa kuule minulle, mikä siinä on, että vaikka haluaisin pysyä erossa, niin vaikeeta aina tekee noiden kakslahkeisten suhteen... :)

ap

Vierailija
52/96 |
23.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus makseli takaisin, niin että opin muka luottamaan niihin takaisinmaksuihin. aina kuitenkin velka kasvoi ja en kyllä tiedä, paljonko lopulta mulle on velkaa, niit?2 rahoja on turha takaisin odotella.

Kerran vuosien jälkeen oikein soitti mull ja kyseli mun pankkitilinumeroa, että olisi saanut maksaa velkansa.

No en antanut, pyysin sitä tuleen rahojen kanssa kylään. Tuskin se olisi sillä tilinumerolla mitään pahaa voinut tehdä, mutta olin jo niin epäluuloinen, etten voinut muuta kuin kieltäytyä kunniasta.

Vierailija
53/96 |
23.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatko vanhempasi tietoisia miehen yrityksistä "lainata" rahojasi?

Tietävätkö ystäväsi näistä erikoisista rahoitusjärjestelyistä?

Vierailija
54/96 |
23.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus makseli takaisin, niin että opin muka luottamaan niihin takaisinmaksuihin. aina kuitenkin velka kasvoi ja en kyllä tiedä, paljonko lopulta mulle on velkaa, niit?2 rahoja on turha takaisin odotella.

Kerran vuosien jälkeen oikein soitti mull ja kyseli mun pankkitilinumeroa, että olisi saanut maksaa velkansa.

No en antanut, pyysin sitä tuleen rahojen kanssa kylään. Tuskin se olisi sillä tilinumerolla mitään pahaa voinut tehdä, mutta olin jo niin epäluuloinen, etten voinut muuta kuin kieltäytyä kunniasta.

Juu, lainailussa on riskinsä... Ei tainnut tulla kyläileen? :) Kerro sen uudelle muijalle mikä on miehiään.

Vierailija
55/96 |
23.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatko vanhempasi tietoisia miehen yrityksistä "lainata" rahojasi?

Tietävätkö ystäväsi näistä erikoisista rahoitusjärjestelyistä?

Eivät tiedä yrityksestä lainata rahoja. Jos nyt tulisinkin taas heikkopäiseksi ja lainaisin rahaa enkä saisi takaisin, ottaisin yhteyttä hänen isäänsä, jonka jotenkin tunnen. Uskon, että laittaisi poikasta kuriin. Yhdelle ystävälle ehdin tänään kertoa, että pyysi lainaa. Sanoi, ettei kannata, mutta tarjoutui tulemaan todistajaksi mikäli kirjallinen sopimus päätetään tehdä.

Ajattelin käydä nyt tapaamaan nukkumattia, mutta jos ketään huomenna kiinnostaa enää, niin kerron mitä miehen kanssa tuli juteltua ja sainko pidettyä pääni!

Hyvää yötä kaikille kukkujille :)

ap

Vierailija
56/96 |
23.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

moni muukin sano, että älä herran tähden lainaa. Kundi lunastakoon rahasto-osuuksiaan tai lainatkoon niitä vastaan rahaa pankista. Tai isältään.

Voihan tämä olla vasta aloitteleva Auervaara mutta ota nyt hyvä tyttö järki käteen!

Vierailija
57/96 |
23.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen pitäisi maksaa se takaisin joko ensi viikolla tai ensi kuun puolessa välissä, kun saa palkkansa.

Epäilen tyyppiä sen takia, että on minua vanhempi (kolmekymppinen työssäkäyvä ja minä parikymppinen opiskelija, jolla asuntosäästöä), joten ihmettelen, miten kellään hänen itsensä ikäisellä ystävällä ei ole muka lainata. Oman luottorajansa käyttänyt.

Vähän on pelaamiseen taipuvainen tyyppi, joten mietin, onkohan lainannut kavereiltaan rahaa pelaamiseen eikä enää kehtaa pyytää lainaa keltään...

Tämä raha ei siis olisi menossa pelaamiseen varmasti, koska siirrän sen rahan suoraan hänen laskunsa maksamiseen.

Ap

Jos tili on nyt tyhjä on melko epätodennäköistä, että voi pistää liki koko palkkansa laskuun. Kyllä matkarahat pitää olla säestettynä siinä vaiheessa kun matkaa varataan, ei niitä etsitä sitten, kun eräpäivä koittaa. Siitä palkasta pitää maksaa asuminen ja lyhentää muita velkoja, joita siis on jo melkoisesti. Saa olla melko hyvä palkka, että siitä jää 2000 euroa ylimääräistä matkaan ja vielä rahaa matkallekin, ei sellainen ihminen tarvitse lainaa. Jos joka palkasta on vara pistää 2000 euroa huvitteluun ei ihmisellä pitäisi olla luottokortti tapissa ja kulutusluottoja.

Vierailija
58/96 |
23.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjallisen sopimuksen, jossa sovitte lainasta, takaisin maksusta ja korosta. Jos sitten ei maksa, kiikutat paperin ulosottomiehelle.

noi lainasopimukset ensin mene käräjäoikeuteen, ei niitä vain kiikuteta ulosotoomiehille! Huoh...

Vierailija
59/96 |
23.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se imee sut kuiviin ja kun rahat on loppu, se ottaa uuden. Saat elättää sitä miestä niin. Kauan kuin säästöjä löytyy. Kohta haet pankista velkaa, omaan piikkiisi. Jää vain velat sulle

Vierailija
60/96 |
23.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen pitäisi maksaa se takaisin joko ensi viikolla tai ensi kuun puolessa välissä, kun saa palkkansa.

Epäilen tyyppiä sen takia, että on minua vanhempi (kolmekymppinen työssäkäyvä ja minä parikymppinen opiskelija, jolla asuntosäästöä), joten ihmettelen, miten kellään hänen itsensä ikäisellä ystävällä ei ole muka lainata. Oman luottorajansa käyttänyt.

Vähän on pelaamiseen taipuvainen tyyppi, joten mietin, onkohan lainannut kavereiltaan rahaa pelaamiseen eikä enää kehtaa pyytää lainaa keltään...

Tämä raha ei siis olisi menossa pelaamiseen varmasti, koska siirrän sen rahan suoraan hänen laskunsa maksamiseen.

Ap

Ei ole sun murheesi jos joku on asiansa sotkenut. Älä lainaa. Tuskin saat takaisin koskaan..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kaksi