Apua! Mikä vanha lasten lautapeli?
Hei,
tietääkö joku lasten lautapelin nimeä, jossa tarkoituksena on saada oma pelialusta täyteen, eli pelialustan kuva, jossa kuvan eri värisissä osioissa on koloja, täytettyä saman värisillä nappuloilla? Pelissä on numeronoppa ja värinoppa, joita heitetään omalla vuorolla ja joiden mukaan valitaan tiettyä väriä tietyn verran omalle alustalle.
Pelasin itse tätä lapsena paljon ja se olisi kiva hankkia omalle lapselle.
Kommentit (11)
Ole vaan ihan rauhallinen ja odota sulkematta puhelinta!
Hitto ku mäki muistan ton pelin. Päiväkodilla töissä ollessa pelasin sitä lasten kanssa. Se oli jostain 80-luvun alkupuolelta, säilynyt varastossa uudenveroisena.
siina on jokaisella erivariset nappulat kolmion muotoiselle alueelle asetettuna, ja siina ei ole noppaa, vaan liikutaan vuoron peraan joko yksi askel eteenpain tai toisten nappuloiden yli hypaten. Tavoitteena on saada kaikki omat nappulat vastapaiseen kolmioon.
vain yksi arpakuutio.
Kuulostaa tutulta peliltä, olen joskus itsekin pelannut, en vain saa nimeä päähän.
veikkaan minäkin. Googlaa nimellä, sitä saa nettikaupoista, joista esimerkiksi päiväkoteihin ostetaan pelejä. Tavallisessa kaupassa en ole nähnyt.
Tosin siitä on jo muutama vuosi... Siis Quipsiä tarkoitan:)
Kiitokset vastauksista. Kimble se ei kyllä ainakaan ole. Tässä pelissä siis jokaisella on oma pelialusta, jossa on joku kuva. Kuvan eri värisissä alueissa on koloja, jotka tulee täyttää saman värisillä palikoilla. Kaikki heittävät vuorotellen noppia ja poimivat vielä tyhjiin koloihinsa oikean värisiä palikoita.
Tietäisikö joku?
Siellähän se vastaus olikin! QUIPS! Kiitos!!!
Äskön ei näkynyt kuin osa viesteistä, ei taidot vissiin riitä tässä keskustelussa toimiseen... ;)
minun mummolassa oli sentapainen ja sen nimi oli Aku Ankan kiinanpeli. 50-luvulta peräisin.