Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Loukkaantuisitko sinä äitinä tällaisesta?

Vierailija
21.01.2013 |

Minulla on ihana ja rakas ystävä joka asuu reilun tunnin ajomatkan päässä. Hänellä on 4 lasta ja tiedän että hänellä ei ole mitään vakinaista lastenhoito apua saatavilla. Hänen äitinsäkkin asuu todella kaukana. Tiedän että ystäväni haluaisi lähteä työkavereidensa kanssa risteilylle (lähtö la aamuna ja paluu su aamuna), mutta ei voi lähteä kun ei ole lastenhoitajaa. Tunnen pari hänen työkaveriaan ja he harmittelivat, ettei ystäväni pääse mukaan. Ystäväni on viimeksi käynyt viihteellä viime kesäkuussa.

No nyt ilmoitin työkavereilleen, että hommaavat salaa ystävälleni lipun sinne risteilylle. Ystävälleni ilmoitin että tulen perjantaina kahville. Aion kuitenkin käydä ostaan viikonlopun ruoat minulle ja lapsille ja aion ilmoittaa ystävälleni, että kyyti laivalle lähtee silloin ja silloin. Olen siis ennenkin vahtinut näitä lapsia ja pärjään heidän kanssaan oikein hyvin, eli siitä ei ole pelkoa.

Pelottaa vain jos ystäväni loukkaantuu tästä liiasta omatoimisuudesta? En usko, että loukkaantuu, mutta haluan nyt vaan muilta avlaisilta varmistuksen, olenko nyt ihan hakoteillä ystävän ilahduttamisen suhteen? Kun en voi häntä arjessa muuten auttaa.

Muutkin saa kertoa omia tarinoitaan miten on ystäviään ilahduttanut. Kiitos kaikille jotka jaksoivat lukea sekavan kirjoitukseni :)

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
21.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ainakin itse olen sen luonteinen, että noin ex tempore matkalle lähtö ja lasten jättäminen ei olisi ehkä kaikista paras vaihtoehto..

Tietysti itse tunnet ystäväsi paremmin kuin kukaan täällä, mutta voisikohan yllätyksen paljastaa jo vaikka edeltävänä päivänä? Ystäväsi ehtisi pakata rauhassa ja valmistautua reissuun + lapset tietäisivät hyvissä ajoin, että äiti lähtee ja sä tulet heitä hoitamaan.

Vierailija
42/54 |
21.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ne lapset voi olla tekosyy sille että ei oikeasti halua lähteä sinne?! Mä sanon AINA, siis vuosien ajan oon jo sanonut, jos joku kysyy jonnekin, että en voi kun on noi lapset. Milloin ovat "kipeenä", milloin on mies iltavuorossa tai on aikainen herätys. Olen monasti ollut kiitollinen siitä, että ei TARVI lähteä mihinkään, ja mikä parasta, ei tarvi sanoa todellista syytä (=EVVK teidän kekkerinne!), vaan voi pahoitella, että oi voi kun on noi lapset... Joten kyllä, loukkaantuisin, jos tulisit "ilahduttamaan" minua laivalippuinesi ja lastenhoitoapuinesi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
21.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muumimammalla on paras elämänohje tähänkin. Lähdetään saareen nyt? Odota otan vain käsilaukkuni.

Muumimammalla on sitten kuitenkin ihmeellisesti pakattuna mukaan patjat ja teltat ja peitot ja voimapaperiin käärityt kinkku- muna- ja juustoleivät ja pyyhkeet ja aurinkovarjot ja aivan kaikki tarpeellinen.

Vierailija
44/54 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

no koko hassu saa olla jos tuollaisesta lahjasta suuttuu!!

Vierailija
45/54 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

olet oikea enkeli!

En vain ymmärrä,miksi et voisi kertoa etukäteen esim. viikkoa ennen. Ei se pilaa juttuasi eikä latista antamisesi riemua yhtään. tekee onnistumisesta vain varmemman.

Vierailija
46/54 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinun pitää ehdottomasti kertoa suunnitelmasta hänelle etukäteen! Tee se pikaisesti.

Olisin tosi otettu tuollaisesta jutusta, mutta en todellakaan osaisi lähteä tuosta vaan risteilylle. Totta kai siihen pitää saada valmistautua. Samoin lasten pitää saada tietää tällaisista etukäteen. Ei voi olla niin, että ystävä tulee kylään ja ilmoittaa yhtäkkiä, että yllätysyllätys, nyt äiti lähtee ja te jäätte pariksi päiväksi tänne minun kanssani.

Yllätys ei todella mene pilalle jos kerrot etukäteen :) Päinvastoin, saa fiilistellä ja riemuita siitä jo etukäteen :) Kysy nyt muodon vuoksi kuitenkin, että onko tällainen järjestely ok.

Vierailija
47/54 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja minulle tällainen yllätys herättäisi kamalasti ristiriitaisia tunteita. Olen niin puhki arjen pyörittämisestä ettei kyllä olisi energiaa lähteä yhtään mihinkään :(. Ja siis ajatus raskaasta risteilystä ja sen jälkeisestä uupumuksesta arjessa yksin lasten kanssa on ihan kaamea ajatus :/. Jos risteilyn jälkeen saisi olla päivän ja levätä, ladata akkuja, niin sitten asia olisi ihan eri :). Tiedän, että monet yh:t lähtevät bilettämään heti kun mahdollista mutta minä käytän kyllä itseni hemmottelluun sen oman ajan mielummin kuin ryyppäjäisiin. Olen ehkä outo :). Mutta ajtuksena että ystävä noin minusta välittäisi olisi aivan mahtava. Olet kyllä ihana ystävä!

Vierailija
48/54 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun ja lasten olisi saatava valmistautua eroon etukäteen. Saisit lippuni tuossa tilanteessa.

Jos taas tarjoutuisit lapsenvahdiksi hyvissä ajoin lähtisin mielelläni.

Vierailija
49/54 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatus ihana, totatkai mutta toteutus saattaa tökkiä..

Mulle tulis ihan paniikki tuossa tilanteessa. Kyllä mun pitäisi saada valmistautua jos tiedän että olen viikonlopun poissa. Lasten vaatteet kuten omatkin (mukaan otettavat) vaatisivat pesua ja kaikennäköistä muutakin järjestelyä varmasti riittäisi enne lähtöä. Noi monen lapsen perheessä on kuitenkin oltava säntillinen että arkikin toimii, hukkaan heitetty viikonloppu esim. kotitöiden osalta saattaa tehdä arjesta sitten kaaoksen.

Ole kiltti ja kerro ystävälle, ihan varmasti ei latista iloa yhtään sen vähempää kuin yllätys. Kerkeäisi huolehtia asiat kuntoon ennen sitä, niin paljon mukavampi lähteä sitten kun tietää että hommat on kunnossa.

Olet ihana ystävä!!!

Vierailija
50/54 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ihana ja rakas ystävä joka asuu reilun tunnin ajomatkan päässä. Hänellä on 4 lasta ja tiedän että hänellä ei ole mitään vakinaista lastenhoito apua saatavilla. Hänen äitinsäkkin asuu todella kaukana. Tiedän että ystäväni haluaisi lähteä työkavereidensa kanssa risteilylle (lähtö la aamuna ja paluu su aamuna), mutta ei voi lähteä kun ei ole lastenhoitajaa. Tunnen pari hänen työkaveriaan ja he harmittelivat, ettei ystäväni pääse mukaan. Ystäväni on viimeksi käynyt viihteellä viime kesäkuussa.

No nyt ilmoitin työkavereilleen, että hommaavat salaa ystävälleni lipun sinne risteilylle. Ystävälleni ilmoitin että tulen perjantaina kahville. Aion kuitenkin käydä ostaan viikonlopun ruoat minulle ja lapsille ja aion ilmoittaa ystävälleni, että kyyti laivalle lähtee silloin ja silloin. Olen siis ennenkin vahtinut näitä lapsia ja pärjään heidän kanssaan oikein hyvin, eli siitä ei ole pelkoa.

Pelottaa vain jos ystäväni loukkaantuu tästä liiasta omatoimisuudesta? En usko, että loukkaantuu, mutta haluan nyt vaan muilta avlaisilta varmistuksen, olenko nyt ihan hakoteillä ystävän ilahduttamisen suhteen? Kun en voi häntä arjessa muuten auttaa.

Muutkin saa kertoa omia tarinoitaan miten on ystäviään ilahduttanut. Kiitos kaikille jotka jaksoivat lukea sekavan kirjoitukseni :)

Kukaan, EI kukaan voi suuttua tollasesta! Olet ihana. :)

Vierailija
51/54 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ystäväni kävelisivät ylitseni eivätkä kunnioittaisi päätöstäni. Jos oikeasti haluan laivalle, pääsen sinne. Jos joku katsoo oikeudekseen minut sinne järjestää, niin se ei ole enää ystävyyttä vaan puuttumista elämääni.

Ihan eri asia, jos viikkoa aikaisemmin ilmoittaa, että voi tulla hoitamaan lapsia. Silloin sitä pystyy itse aikatauluttamaan tekemisiään, ehkä viemään pari lasta kavereille yökylään jne.

Vierailija
52/54 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan pitäisin ystävääni hieman yksinkertaisena. Ei 4 lapsen äiti voi noin vain kadota lastensa luota vaikka miten tekisi mieli mennä laivalle!

Meillä on 4 lasta, iät 3 - 12v enkä todellakaan vaatisi heitä jättämään harrastuksiaan siksi, että saisin yllätyskutsun. Minun pitäisi sopia muiden vanhempien kanssa kyydit jne., tuskin yksikään kaukana asuvista ystävistä tietää, missä asuu Nikke ja missä on sählyhalli.

Kuopus olisi aivan kauhuissaan, jos katoaisin etukäteen ilmoittamatta. Isommatkaan tuskin ilahtuisivat siitä, että en etukäteen valmistelisi asiaa.

Niin ja minulla on mies, joka ei todellakaan hyvällä katsosi, jos joku kaverini tulisi tänne emännöimään.

Joten kaunis ajatus, mutta kiitos ei, en lähtisi.

Ymmärrätkö, että sullahan ei ole tälläseen tarvettakaan kun sulla on se mies siellä, joka voi millon vaan hoitaa lapset jos haluat jossain käydä. Ykinolevalle toi on vähän eri tilanne.

Muutenkin, onnea tohon äitikuplaan, minkä oot itteles kehittänyt. Ikävä kertoa, mutta se hajoaa viimeistään 15 vuoden kuluttua.

Vierailija
53/54 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinua lapsenvahdiksi? Minusta se on kummallista.

Jos olet jo usein lapsia hoitanut, ystävä on sinulle ihana ja rakas, niin miksi ihmeessä et tarjoutunut avuksi tai miksi sinua ei pyydetty? Puhuitteko asiasta keskenänne?

Tunnet myös työkavereitaan ja puhuitte ystävän selän takana siitä, että hän ei pääse risteilylle. Minusta tuo ei oikein kerro ystävyydestä - itse en puhu rakkaitten ystävieni asioista heidän työkavereittensa kanssa ystävien tietämättä!

Koko juttu haiskahtaa kyllä oudolta. Oletko varma, että sinut halutaan olemaan lasten kanssa? Ainakin minä uskallan kysyä ystäviltä apua, vaikka olisin viikko sitten apua saanut.

Vierailija
54/54 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan pitäisin ystävääni hieman yksinkertaisena. Ei 4 lapsen äiti voi noin vain kadota lastensa luota vaikka miten tekisi mieli mennä laivalle! Meillä on 4 lasta, iät 3 - 12v enkä todellakaan vaatisi heitä jättämään harrastuksiaan siksi, että saisin yllätyskutsun. Minun pitäisi sopia muiden vanhempien kanssa kyydit jne., tuskin yksikään kaukana asuvista ystävistä tietää, missä asuu Nikke ja missä on sählyhalli. Kuopus olisi aivan kauhuissaan, jos katoaisin etukäteen ilmoittamatta. Isommatkaan tuskin ilahtuisivat siitä, että en etukäteen valmistelisi asiaa. Niin ja minulla on mies, joka ei todellakaan hyvällä katsosi, jos joku kaverini tulisi tänne emännöimään. Joten kaunis ajatus, mutta kiitos ei, en lähtisi.

Ymmärrätkö, että sullahan ei ole tälläseen tarvettakaan kun sulla on se mies siellä, joka voi millon vaan hoitaa lapset jos haluat jossain käydä. Ykinolevalle toi on vähän eri tilanne. Muutenkin, onnea tohon äitikuplaan, minkä oot itteles kehittänyt. Ikävä kertoa, mutta se hajoaa viimeistään 15 vuoden kuluttua.

joten mistä sen saattoi tietää?

Ja mitä ihmeen äitikuplaa on se, että ei ole eronnut ja hoitaa hyvin perheensä? EIkö se ole normaalia, toivottavaa elämää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi seitsemän