Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitäiskö mun ruveta palstan omaksi huuhteluaine-hulluksi ja valistaa teitä?

Vierailija
21.01.2013 |

Jospa saataisiin sitä yletöntä huuhteluaineen löyhkää pikkuisen vähemmälle tässä maassa.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
21.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon luullut, että jotkut vaan lorauttaa liikaa pesuainetta ja sen takia vaatteet haisee jo heti, kun ihminen astuu huoneeseen.

Sisareni perheen vaatteet lemuavat vahvasti ja olen kuvitellut että he käyttävät vain liikaa pesuainetta koska haju ei ole makea. Joulunaikaan koonnuimme vanhemmille ja sisaren perhe tuli yöllä niin että kaikki olivat jo nukkumassa. Ovenraosta hiipi vierashuoneeseen jossa nukuimme niin vahva pesuaineen lemu, että olisin avannut ikkunan jollei olisi ollut talvi.

Vierailija
22/36 |
21.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama miltä muiden pyykki haisee, mutta huuhteluaine on kyllä yksi turhimmista asioista maailmassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
21.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sertosta pitäisi jäädä hentoinen "puhtaan tuoksu" vaatteisiin. Jos näin ei ole, toimi seuraavasti:

- Kaada muutama ruokalusikallinen sitruunahappoa (kaupasta, apteekista) pesuainelokeroon ja käytä kone 90 asteen normaalilla, runsasvetisellä ohjelmalla.

- Käytä kone heti perään toisen kerran, tyhjänä 90 asteessa, runsaalla vedellä, mutta laita tällä kertaa pesuainelokeroon hieman pyykinpesuainetta, jotta sitruunahapon irrottamat moskat lähtevät kunnolla irti.

- Tämä käsittely tulisi tehdä pyykikoneelle noin 1-2 kertaa vuodessa, niin pysyy pyykki raikkaana ja tulee puhtaaksi. Myös kokonaan ilman hajusteita.

- Myös loraus väkiviinaetikkaa huuhteluainelokeroon pyykinpesun yhteydessä poistaa pyykistä epämiellyttäviä hajuja antibakteerisuutensa ansiosta.

Vierailija
24/36 |
21.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä muistelinkin, että jotenkin noi pitäisi toimia. En vaan ole jaksanut/muistanut/viitsinyt ottaa selvää.

Olen kyllä joskus aiemminkin toiminut noin, tai ainakin jotenkin tuonnepäin...(?), mutta tulos oli heikohko.

Koitan viikonloppuna näilä tarkoilla ohjeilla. Kirjoitin ylös tiimarin vihkoon :-)

t. nro 7

Vierailija
25/36 |
21.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku haluaa välttämättä oman huushollinsa haisevan halvalta hajuvedeltä/enemmän tai vähemmän iloiselta itätytöltä niin omapahan on asiansa.

Taloyhtiöiden yhteiset kuivaustilat tulisi kuitenkin itsestään selvästi jättää löyhkävapaaksi alueeksi. Edes tuuletus ei auta pinttyneeseen parfyymiin, yöks!

Vierailija
26/36 |
21.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huuhteluaine-hullun ensimmäinen testiajo ei ottanut tuulta siipiensä alle toivoltulla tavalla.

Täytyy miettiä strategiaa uudemman kerran.

Provosoiva tyyli AV:n tapaan ehkä toimii sittenkin parhaiten. Excuse me for my WT-language in the future!

Vierailija
27/36 |
26.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On viimeinkin syytä ottaa keskusteluun tosiasia, että pyykinpesukoneissa ei

pyykki voi mitenkään huuhtoutua kolmella kylmävesihuuhtelulla kun käytössä

on aivan liian pieni vesimäärä.

Joko Upoa tai lisävesiämpäriä peliin

Vierailija
28/36 |
26.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en voi allergian takia käyttää mitään voimakastuoksuisia pesuaineita. Esim. se ariel on ohan kamala . Huuhteluaineita en ole koskaan käyttänyt. Mutta siksi siis monet ihmiset haisevat ihan joltain vessanraikastimilta, että käyttävät huuhteluainetta.

Vierailija
29/36 |
26.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala vaan. Muutama lapsen kaveri haisee niin paljon huuhteluaineelle että mulle tulee päänsärkyä, vaikka en pidä itseäni hajusteherkkänä.

Vierailija
30/36 |
26.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäkää tämä ylhäällä, jaksan lukea vasta huomenna.

Vierailija
31/36 |
27.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2013 klo 20:39"]

En käytä huuhteluaineita lainkaan. Aiemmin käytin hajusteetonta, mutta sitten jätin senkin pois enkä enää keksi miksi käyttäisin.

Pesuaineena käytän sellaista sekoitusta, jossa nestemäistä Sertoa 2/3 ja nestemäistä Arielia tai Omoa 1/3. Näin tulee hitunen "puhtaan" tuoksua vaatteisiin, jos käytän pelkkää Sertoa, vaatteet haisee ihan paskalle pesun jälkeen. Missä lie vika.

[/quote]

En taas ymmärrä ihmisiä, jotka käyttävät nestemäistä pesuainetta, kun näin kantavat vettä kotiin ja vielä maksavat siitä. Jauheet liukenevat ihan hyvin ja ovat paljon riittoisampia.Ei siis turhaa veden kantamista.

Vierailija
32/36 |
27.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisävinkki vielä pesukoneen huoltoon.

Muistakaa myös puhdistaa koneen tiivisteet riittävän usein (tämä pidentää tiivisteiden käyttöikääkin kun puhtaina pysyvät pidempään kunnossa). Ja pesuainelokero ym. paikat kannattaa myös puhdistaa ainakin koneen sitruunahappopesun yhteydessä jos on pinttynyttä likaa. Ja tietysti poistoventtiilinkin voisi avata ja tyhjätä (ainakin meillä sinne kertyy vaatteista lähtenyttä nukkaa ym.

Vierailija
33/36 |
27.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on huuhteluaineen tuoksu? Meillä käytin ekopesuainetta, jossa on vahva eukalyptuksentuoksu. Itse pidin sitä ihan hyvänä, kunnes mieheni lopulta räjähti ja totesi, että palataan teolliseen pyykinpesuaineeseen, kun nämä luomu-systeemit löyhkäävät paitsi kylpyhuoneessa niin vaatteissakin.

Yksi pullo olisi vielä jäljellä mutta sujautan sillä koneellisen silloin tällöin kun mies ei ole kotona...

Tämän nyt otin esille sen takia, kun joskus on tuoksullisista pesuainesta todettu, että ne ovat täynnä luonnottomia kemikaaleja. Eiköhän se tuoksu tule usein juuri siitä, että siinä pesuaineessa on jotain luonnontuoksua.

Sama juttu muuten shampoissa ja hoitoaineissa. Nämä ekotuotteet tuoksuvat kauas.

Vierailija
34/36 |
27.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap! Muistathan että kunnon AV-hullu tekee asiastaan monta ketjua päivittäin. Sulla on nyt vain tämä yksi.

Vierailija
35/36 |
27.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylenpalttinen kaiken mahdollisen hajusteilla suttaaminen on syytä laittaa järjestykseen.

Entäs jos hajustajat laitetaan bussiin, jota

Ei ole kokonaiseen viikkoon (öisin) pesty..

Vieläkö tekisi mieli levitellä hajusteita??

Vierailija
36/36 |
27.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää rakastan huuhteluaineen tuoksua :) Mutta, en toki kaikkia ja ei sitä saa lorottaa litratolkulla.

Mutta se on vai se tietty merkki.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kolme